امروزه اینستاگرام به یکی از پنج شبکه اصلی جهان تبدیل شده است که مورد حمایت ابربرند فیس بوک می باشد. مزیت این شبکه، حضور تعداد زیادی از سلبریتی ها می باشد که باعث شده است تا تمایل برای حضور کاربران، افزایش پیدا کند. بدون شک در فضایی با تعداد کاربران میلیاردی، بستر مناسبی جهت فعالیت های تجاری وجود دارد و امروزه بسیاری از برندها با تکیه بر اینستاگرام، فروش آنلاین بسیار خوبی را دارند. با این حال برای موفقیت در هر شبکه ای، شما به فعالیت های حرفه ای و مداوم نیاز خواهید داشت. این موضوع بدون شک اهمیت همکاری با آژانس های بازاریابی را نشان می دهد. با این حال وجود گزینه های متعدد، باعث می شود تا تصمیم گیری بیش از حد سخت باشد. در این راستا بهترین آژانس ها را که در اینستاگرام فعالیت کاملا حرفه ای دارند و مشتریان آنها نیز برندهای مطرحی هستند، بررسی خواهیم کرد.
مطلب مرتبط: چه زمانی باید از آژانس های بازاریابی کمک گرفت؟
1-Single Grain
تخصص: بازاریابی شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، سئو
مشتریان مطرح: آمازون، اوبر، سلزفورس
این برند در تمامی شبکه های مطرح، فعالیت دارد و تمامی امکانات موردنیاز را در اختیار شما قرار می دهد. درواقع شما می توانید حتی تولید محتوا و مدیریت صفحه خود را به این آژانس سپرده و با این اقدام، تمرکز کافی بر روی فعالیت های خود داشته باشید. مزیت مهم این شرکت، منعطف بودن و قیمت گذاری براساس نیاز واقعی برند شما می باشد. همچنین به صورت مداوم آمارهایی را برای شما ارسال می کنند تا نسبت به قرار داشتن در مسیر رشد، اطمینان پیدا کنید. با این حال در صورتی که تمایل داشته باشید که اقداماتی نظیر مدیریت صفحه و تولید محتوا و یا اقدامات دیگری را خودتان انجام دهید، این برند می تواند تنها در نقش مشاور برای شما عمل نماید. درواقع این برند برای هرگونه خواسته شما، امکان خدمترسانی را دارد.
2-Disruptive Advertising
تخصص: تبلیغات، بهینه سازی وب سایت، بازاریابی خلاقانه
مشتریان مطرح: ادوبی، کلاویو
این برند به شما انواع بسته ها را پیشنهاد می کند که با انتخاب هر یک از آنها، خدمات خاصی را دریافت خواهید کرد. این برند کمک می کند تا در کنار داشتن صفحه ای قدرتمند در اینستاگرام، بتوانید سایت خود را نیز بهبود بخشید. همچنین این برند به خوبی می تواند مخاطبان هدف را برای شما پیدا کرده و معرف های لازم را داشته باشند. نکته مهم دیگر این است که شما هر یک از پکیج های این برند را می توانید به صورت رایگان امتحان کرده و از تاثیرگذار بودن آن، اطمینان حاصل نمایید. به صورت کلی حتی ممکن است شما به خرید تمامی پکیج ها برای موفقیت حداکثری، نیاز داشته باشید. به همین خاطر امکان تست کردن هر یک از آنها، کاملا ضروری است.
مطلب مرتبط: چرا برندها با آژانس های بازاریابی همکاری می کنند؟
3-FireBelly
تخصص: تبلیغات اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ
مشتریان برتر: سیسکو، سونی
برای موفقیت در شبکه اینستاگرام که تعداد صفحات در آن بسیار زیاد است تبلیغات تاثیر بسزایی را به همراه خواهد داشت. با این حال هیچ روش تبلیغاتی بهتر از زمانی نخواهد بود که اینفلوئنسرها به عنوان پادشاهان شبکه های اجتماعی، این اقدام را برای شما انجام دهند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که وجود یک برند متخصص در هر دو حوزه، بدون شک حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این شرکت در کنار برنامه ریزی و اجرای تبلیغات برای شما، مشاوره های لازم را نیز ارائه می دهند تا وضعیت صفحه خود را به سطحی برسانید که بالاترین حد نتایج از تبلیغات به دست آید. همچنین این برند قبل از اجرای هر اقدامی، اطلاعات مختلفی را برای شما ارسال می کند تا دلیل انجام فعالیت ها را متوجه شده و به اطمینان بالاتری دست پیدا کنید.
4-Kairos Media
تخصص: بازاریابی شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، بازاریابی ورودی
مشتریان مطرح: جی بی ال، روایو
این برند سریع ترین رشد را در مقایسه با سایر گزینه های این فهرست داشته و جوایز مختلفی را در مدت زمان کوتاه شروع به کار خود دریافت کرده است. مزیت اصلی این برند، همراه بودن تا زمان رسیدن به موفقیت می باشد. درواقع این برند به خوبی می داند که با توجه به سطح و نوع کسب و کار، نمی توان یک زمان مشخص برای موفق شدن تمامی صفحات تعیین کرد. به همین خاطر شما با شروع همکاری، این اطمینان را خواهید داشت که تا زمان عدم موفقیت لازم، همه چیز در اختیار شما قرار خواهد داشت. این برند برای به موفقیت رساندن صفحات، استراتژی ها و کانال های مختلفی را امتحان می کند و همواره در تلاش است تا نگاهی به روش های نوآورانه هم داشته باشد که خود می تواند باعث رشد انفجاری شود. در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این برند به صورت تخصصی در زمینه بازاریابی ورودی نیز فعالیت می کند که در سایر برندها دیده نمی شود. منظور از این مفهوم این است که به جای تمرکز بر روی شیوه های خارجی، لازم است تا تمرکز اصلی بر روی بهبودهای داخلی باشد. برای مثال بهبود کیفیت محصول، یکی از این روش ها می باشد. این امر در حالی است که در شیوه های خارجی که روش رایج بازاریابی سنتی محسوب می شود، تمرکز بر روی تبلیغات از طریق روش هایی نظیر تلویزیون است.
5-LYFE Marketing
تخصص: بازاریابی شبکه های اجتماعی، سئو، تولید محتوا
مشتریان مطرح: کاردینال، اچ مسیج
این برند تمرکز اصلی خود را بر روی برندهای کوچک قرار داده است و به همین خاطر همکاری با آنها، به مراتب مقرون به صرفه تر از گزینه های دیگر محسوب می شود. درواقع این موضوع برای برندهای کوچک که بودجه بسیار محدودی دارند، بدون شک اهمیت بالایی را دربر داشته و باعث خواهد شد تا تمایل به استفاده از یک آژانس بازاریابی، افزایش پیدا کند. این شبکه در ابتدا وضعیت بازار موردنظر شما را بررسی می کند و پس از آن اقداماتی که باید انجام شود، شرح داده خواهد شد. در این مرحله شما دو گزینه خواهید داشت. در شیوه اول شما می توانید تنها از توصیه ها استفاده کرده و خودتان تمامی آنها را اجرا نمایید. در شیوه دوم نیز این برند تمامی موارد مطرحشده را انجام خواهد داد.
مطلب مرتبط: چگونه آژانس بازاریابی کارآمدتری داشته باشیم؟
در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در منطقه فعالیت شما ممکن است همکاری با یک برند محلی، مزیت های بیشتری را داشته باشد. به همین خاطر توصیه می شود که جست و جوی بیشتری داشته باشید. با این حال این پنج مورد امتحان خود را پس داده اند و انتخاب آنها، بدون ریسک خواهد بود.