آژانس های بازاریابی در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان برندها پیدا کرده اند. انگار بعد از موج بزرگ ایجاد تیم بازاریابی در برندها اکنون دیگر نوبت به برون سپاری این فعالیت مهم از طریق همکاری با موسسات حرفه ای رسیده است. اگر شما هم در دنیای کسب و کار فعالیت دارید، به احتمال زیاد بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان برای شما هم ایده بسیار مهمی محسوب می شود. در این میان استفاده از خدمات موسسات بازاریابی همیشه در گوشه ذهن کارآفرینان قرار دارد.
پاسخ به این سوال که چرا باید به جای ایجاد یک تیم بازاریابی در داخل شرکت به سراغ همکاری با موسسات بازاریابی رفت، به نظر ساده می آید. با این حال به محض اینکه دنبال پاسخی برای این پرسش باشید، به کلی با مشکل رو به رو خواهید شد. همین امر در عمل بسیاری از برندها را نسبت به پاسخگویی مناسب در این راستا با مشکل مواجه کرده است. اگر شما هم برای پاسخگویی درست به پرسشتان در این میان دشواری های زیادی پیش رو دارید، مقاله کنونی راهکارهای مناسب و پاسخ های دقیق پیش روی تان قرار خواهد داد. در ادامه برخی از مهمترین دلایل برای استفاده از خدمات آژانس های بازاریابی به جای همکاری با تیم های درون شرکت را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. این امر درک بهتری برای پیگیری روند بازاریابی و همچنین همکاری با چنین آژانس هایی به شما می دهد.
تمرکز ویژه بر روی پروژه ها
بسیاری از برندها در عمل توانایی و وقت لازم برای راه اندازی تیم بازاریابی را ندارند. نکته مهم اینکه در برخی از استارت آپ ها اصلا جایی برای تیم بازاریابی در نظر گرفته نشده است. معنای این امر ضرورت فعالیت تیم موردنظر در قالب اضافه کاری برخی از کارمندان است. درست به همین دلیل همکاری با یک آژانس حرفه ای می تواند بار مسئولیت بسیاری از کارآفرینان را کاهش دهد. این امر برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته و توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش خواهد داد.
مطلب مرتبط: چگونه آژانس بازاریابی کارآمدتری داشته باشیم؟
امروزه آژانس های بازاریابی با مهارت بالا و شناخت درست از نیاز هر کسب و کار اقدام به همکاری با آنها می کنند. این امر برای آنها نه تنها مزایای بسیار زیادی به همراه دارد، بلکه امکان تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف را نیز فراهم می سازد. با این حساب کمتر موسسه ای تازه کار یا حتی حرفه ای اقدام به جایگزینی خدمات درجه یک موسسات بازاریابی با فعالیت درون شرکتی اش خواهد کرد.
بدون تردید بازاریابی دارای وجهه های بسیار زیادی است. در این میان پیگیری شیوه های مختلف بازاریابی برای بسیاری از افراد دشوار و حتی غیرممکن به نظر می رسد. درست به همین دلیل گاهی اوقات برندها به جای سرمایه گذاری وسیع در زمینه ایجاد تیم های بازاریابی به سراغ همکاری بی دردسر با تیم های حرفه ای و موسسات تخصصی می روند. امروزه هر کاری در دنیای کسب و کار به سوی تخصصی شدن پیش می رود. با این حساب اگر شما به دنبال پیگیری کارهای تان به طور کاملا تخصصی نباشید، دیر یا زود برندتان دیگر توانایی جلب نظر مشتریان را نخواهد داشت. این نکته می تواند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت ناگوار بوده و شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد.
دشواری پیدا کردن بازاریاب های حرفه ای
پیدا کردن افرادی که تجربه مناسبی در دنیای بازاریابی داشته باشند و از سوی دیگر مایل به همکاری با شما باشند، امر بی نهایت سختی است. چنین نکته ای درباره برندهای تازه تاسیس بیش از سایر نمونه ها به چشم می خورد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید از همان ابتدای کار به جای تلاش بی فایده برای پیدا کردن بازاریاب های درجه یک به دنبال همکاری با موسسات حرفه ای در این میان باشید.
افراد حرفه ای در زمینه بازاریابی توانایی ایجاد تحولات بسیار مثبت در روند فعالیت برند شما را دارند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی آنها کمک کرده و وضعیت برندتان را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. در این صورت دیگر نیازی برای پیگیری روند بازاریابی از سوی خودتان با هزار استرس مختلف نیست.
یادتان باشد افرادی که در حوزه بازاریابی تازه کار محسوب می شوند، همیشه اشتباهات زیادی را مرتکب خواهند شد. این امر اعتبار برند شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار داده و امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را از بین می برد. با این حساب شما به سادگی هرچه تمام تر در بازار با مشکلات اساسی رو به رو شده و دیگر توانایی لازم برای توسعه برندتان در بازار را پیدا نمی کنید.
همکاری با آژانس های بازاریابی نه تنها به شما فرصت استفاده از خدمات بازاریاب های حرفه ای را می دهد، بلکه هزینه های شما را در بلندمدت نیز کاهش خواهد داد. امروزه بسیاری از برندها به طور مداوم در حال سرمایه گذاری بر روی بخش بازاریابی هستند. این امر می تواند سطح توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. درست به همین دلیل شما باید برای پیگیری روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین شیوه ای سود ببرید.
یادتان باشد شما برای همکاری با آژانس های بازاریابی همیشه گزینه های بسیار زیادی پیش روی تان دارید. درست به همین دلیل باید به طور مداوم انتخاب تان را با دقت نظر بالایی صورت دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود مجبور به تجدیدنظر اساسی در انتخاب تان شوید. این امر شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت تحت تاثیر قرار داده و توانایی تان برای تعیین بودجه های مناسب در حوزه بازاریابی را به شدت کاهش خواهد داد.
مطلب مرتبط: 7 راه برای بررسی آژانس بازاریابی دیجیتال
هزینه مقرون به صرفه همکاری با آژانس های بازاریابی
آیا تا به حال به میزان سرمایه گذاری برندهای بزرگ در حوزه بازاریابی فکر کرده اید؟ این رقم برای بسیاری از افراد کاملا باورنکردنی است. راستش را بخواهید، بسیاری از برندهای بزرگ از نظر مالی شرایط بسیار خوبی دارند. درست به همین خاطر سرمایه گذاری های کلان و بلندمدت برای آنها مشکل چندان مهمی محسوب نمی شود. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی روند فعالیت برندتان و کاهش نیازهای مالی تان هستید، می توانید به جای سرمایه گذاری های کلان به دنبال همکاری با موسسه های بازاریابی باشید. این امر شما را از نظر سطح فعالیت بازاریابی در موقعیت بسیار خوبی قرار داده و امکانات بسیار متنوعی پیش روی تان قرار می دهد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تعامل با مخاطب هدف یا نحوه اجرای این ایده پیش روی تان نخواهد بود.
بسیاری از برندها در پی سرمایه گذاری برای بازاریابی و ایجاد تیم های حرفه ای در این میان در عمل تمام بودجه سال برندشان را خرج می کنند. با این حساب دیگر پولی برای سرمایه گذاری یا پیشبرد بقیه طرح ها و استراتژی ها باقی نمی ماند. در این صورت شما باید برای ادامه کارتان از منابع مالی دیگر وام گرفته یا به طور کلی بی خیال طرح های تان شوید. توصیه ما در این میان تلاش برای همکاری با موسسات بازاریابی به منظور کاهش هزینه های بازاریابی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را نیز به شدت افزایش می دهد.
اگر شما در دنیای کسب و کار با بودجه ای به شدت محدود رو به رو هستید، باید در اولین فرصت به دنبال تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان باشید. این امر به معنای برنامه ریزی برای تقسیم بودجه موردنظر به طور مناسب برای ادامه روند بازاریابی در طول یک سال است. شما به این ترتیب فرصت بسیار خوبی برای اثرگذاری بر روی مشتریان داشته و اسم برندتان به طور مداوم در ذهن مشتریان جای خواهد گرفت.
بسیاری از برندها به دلیل عدم مدیریت صحیح بودجه شان در عمل پس از چند ماه به طور کامل از عرصه بازاریابی کنار رفته اند. در این شرایط نیز مشتریان خیلی زود اسم برندها را فراموش خواهند کرد. با این حساب دیگر شانسی برای برندها به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند.
نیاز به زاویه دید برون شرکتی
بسیاری از بازاریاب ها به هنگام تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف وقتی به عنوان کارمند رسمی یک شرکت فعالیت دارند دچار اشتباهات مربوط به زاویه دید می شوند. این امر شامل تمرکز بر روی نیازهای برند به جای استفاده از چشم اندازی بی طرفانه است. بنابراین شما برای بهینه سازی فعالیت های بازاریابی تان باید همیشه چشم اندازهای برون شرکتی را تقویت کنید. این امر در مورد حوزه بازاریابی شامل تلاش برای استفاده از زاویه دید برون شرکتی خواهد بود. شما با همکاری یک آژانس بازاریابی معتبر می توانید به سادگی بر روی مخاطب هدف تاثیر بگذارید. این امر شما را به عنوان یک برند معتبر در میان مشتریان معرفی کرده و موقعیت تان از نقطه نظر حرفه ای را به شدت تقویت خواهد کرد. بنابراین شما دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به زاویه دید متفاوت تان در تعامل با مخاطب هدف نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: چرا کسب و کار شما به یک آژانس بازاریابی احتیاج دارد؟
بسیاری از برندها برای همکاری با موسسه های بازاریابی همیشه نگران چشم انداز و نحوه نگرش متفاوت موسسات مورد بحث هستند. این امر در واقع یکی از مزایای همکاری با چنین موسساتی محسوب می شود. اگر قرار بود شما با چشم انداز همیشگی تان به طور مداوم توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کردید، دیگر نیازی به ایجاد تغییر در فرآیند کسب و کارتان نبود. نکته مهم اینکه شما در هر موقعیتی در بازار نیازمند ایجاد تغییرات تازه هستید. درست به همین دلیل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم اقدام به استفاده از شیوه های حرفه ای نمایید. یکی از این شیوه ها استفاده از زاویه دید خارج از چارچوب برند است که موسسات بازاریابی ارائه می کنند. این نکته روح تازه ای به فرآیند بازاریابی برندتان داده و مخاطب هدف را نیز بیش از هر زمان دیگری به همکاری با برندتان ترغیب خواهد کرد.
نیاز به ایجاد تحول در فعالیت های بازاریابی
تیم های آماتور بازاریابی در شرکت ها که بدون حضور بازاریاب های حرفه ای تشکیل می شود، به طور معمول فقط در برخی از حوزه های بازاریابی دارای مهارت مناسب هستند. این امر به طور مثال شامل ایمیل مارکتینگ و ارائه خدمات مشتریان به طور مناسب خواهد بود. اگر شما تجربه ای هرچند کوتاه در دنیای بازاریابی داشته باشید به خوبی از تنوع الگوها و شیوه ها در این راستا خبر دارید. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به نکته ای فراتر از صرف چند شیوه بازاریابی ابتدایی نیاز خواهید داشت.
بدون تردید اگر شما توانایی مالی یا حتی فرصت لازم برای تشکیل تیمی از بهترین بازاریاب های دنیا را داشتید، آن وقت دیگر مشکل بزرگی پیش روی تان قرار نداشت. نکته مهم اینکه شما در مسیر فعالیت برندتان باید به طور مداوم در تلاش برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان باشید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد.
همکاری با موسسات بازاریابی به شما امکان ایجاد تنوع اساسی در نحوه فعالیت بازاریابی تان را می دهد. این امر در بلندمدت از برند شما یک کسب و کار همیشه نوآور می سازد. بنابراین شما می توانید به طور مداوم این چنین فعالیت هایی را مد نظر داشته و با خیال راحت نسبت به همکاری با موسسه های حرفه ای اقدام نمایید.
یادتان باشد چشم انداز و همچنین مهارت های بالای موسسات بازاریابی همیشه به شما برای توسعه کارتان کمک می کند. بنابراین باید برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف همیشه این نکته مهم را در خاطر داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در این راستا از بین برود. آن وقت دیگر شانسی برای تعامل مناسب با مخاطب هدف تان در این راستا نداشته و خبری از هم ایجاد تحول در وضعیت برندتان نخواهد بود.
فقدان امکانات کافی در شرکت
همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، بسیاری از برندها دارای محدودیت های اساسی برای بازاریابی با کیفیت در دنیای کسب و کار هستند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فرصت لازم را نداده و شانس شان در عمل را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. اگر شما یک استارت آپ با محدودیت کارمندان داشته باشید، به احتمال زیاد استخدام یک بازاریاب و فراهم سازی شرایط لازم برای وی ایده چندان جذابی نخواهد بود. درست به همین خاطر همکاری با موسسه های حرفه ای در این میان می تواند شانس شما در عمل را به شدت افزایش دهد. بنابراین شما باید همیشه در پی فقدان امکانات لازم به سوی همکاری با موسسه های بازاریابی حرفه ای حرکت کنید. این امر با دردسرهای بسیار کمتر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. با این حساب شما برای رفع محدودیت ها و رقابت مناسب با دیگر برندها در بازار امکان استفاده از چنین راهکاری به ساده ترین شکل ممکن را خواهید داشت.
یادتان باشد گاهی اوقات آشنایی با پیچ و خم بازاریابی برای بسیاری از برندها گران از آب درمی آید. درست به همین دلیل شما باید به دنبال همکاری با موسسات حرفه ای به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت خیلی زود هزینه های سنگین راه اندازی تیم بازاریابی شما را از ادامه مسیر ناامید کرده و تمام توان تان را از بین می برد.
فقدان مهارت و تجربه کافی
گاهی اوقات شما یک تیم بازاریابی به نسبت مناسب در اختیار دارید، اما از نقطه نظر مهارت های حرفه ای همیشه با مشکلات اساسی رو به رو هستید. این امر می تواند در زمینه استفاده از شیوه های تازه و حرفه ای بازاریابی به چشم بخورد. در این صورت شما باید به سرعت نسبت به همکاری با موسسه ها یا آژانس های بازاریابی اقدام کنید.
امروزه بسیاری از تیم های کاری در صورت بروز مشکل خیلی زود به کارشناس های حرفه ای مراجعه می کنند. این امر نقش مهمی در افزایش مهارت کارمندان یک شرکت دارد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید با خیال راحت اقدام به استفاده از شیوه های حرفه ای در این میان نمایید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای کرده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای تقویت خواهد کرد.
مطلب مرتبط: اشتباهات اساسی در راه اندازی آژانس بازاریابی دیجیتال
یادتان باشد در دنیای بازاریابی هیچ وقت کسی منتظر شما نخواهد ماند. بنابراین اگر برندتان توانایی ارائه کمپین ها و محتوای درجه یک را نداشته باشد، به سرعت شرایط تان در بازار تغییر خواهد کرد. این امر می تواند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت دشوار به نظر برسد. با این حساب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شما باید همیشه به دنبال تقویت مهارت های تان باشید. این امر می تواند با استفاده از نظرات کارشناسی و حرفه ای بازاریاب ها به خوبی دنبال شود.
امروزه همکاری با موسسات بازاریابی و آژانس های معتبر بدل به یک نیاز اساسی برای برندها شده است. در این میان هرچه توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی آژانس های موردنظر به منظور ارائه خدمات حرفه ای بیشتر باشد، در نهایت شانس بالاتری برای موفقیت در بازار پیش روی تان قرار می گیرد. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم در تلاش برای تعامل با آژانس های بازاریابی در عرصه بازاریابی باشید. دلایل مورد بحث در این مقاله مهمترین نکات برای انتخاب این راهکار در مقایسه با ایجاد یک تیم بازاریابی در داخل شرکت خواهد بود.