اغلب افراد حرفه ای در بازاریابی به شما خواهند گفت که محتوای ویدئویی به سرعت در حال افزایش است و سیسکو (Cisco) پیش بینی کرده است که ویدئو تا سال 2020 بیش از 80درصد ترافیک اینترنتی در جهان را تشکیل خواهد داد.
در صورتی که کمپین بازاریابی ویدئویی به نحوی استراتژیک صرف نظر از فیلمبرداری در خانه یا استفاده از یک شرکت ویدئویی سهامی اجرا شود، می تواند اذهان میلیون ها نفر را در زمانی کوتاه درگیر نماید.
تأثیر برند خود را در سال 2018 با بهترین روش های ذیل بیشینه سازید
1. مخاطبان خود را به سرعت مجذوب کنید
پارسال اغلب متخصصان بازاریابی ویدئویی به شما می گفتند که قبل از دست دادن علاقه مخاطبان خود، حدود 10ثانیه فرصت دارید. واقعیت در سال 2018 این است که شما زمانی بسیار کمتر از آن، یعنی عملا حدود سه ثانیه فرصت دارید.
مردم محتوای زیادی برای انتخاب در اختیار دارند. اگر نگاره سازی و عنوان تان فورا جلب شان نکند، آنها را از دست خواهید داد. چند ثانیه اول آغازین یک ویدئو دقیقا همانند تیتر یک یادداشت وبلاگ متنی یا ایمیل است. شما ازاین چندثانیه استفاده می کنید تا فورا توجه بینندگان را جلب و وادارشان کنید بخواهند بیشتر بدانند.
2. داستانی را برای مخاطبان خود نقل کنید
داستان سرایی یکی از مؤثرترین روش ها برای انتقال پیام هاست. از ویدئوهای خود برای این منظور استفاده کنید. پیامی را خلق کنید که مانند داستانی با چرخه شروع، میانی و پایان عمل کند. سعی کنید احساسات بینندگان خود را برانگیزانید. لازمه این کار آگاهی از مخاطبان تان و درک این واقعیت است که آنها به چه چیزهایی اهمیت می دهند و می خواهند. شما باید قادر باشید با آنها ارتباط برقرار و نحوه جای گرفتن محصول یا خدمت خود در زندگی شان را درک کنید.
3. از خلق ویدئویی اجتناب کنید که علنا بر فروش تمرکز می کند
بیشتر مردم برای مشکلات خود راه حل می خواهند، اما دوست ندارند به سخنرانی فروش گوش دهند. در صورتی که مخاطبان تان این تصور را پیدا کنند که شما تنها به پولشان علاقمندید، توجه شان به پیام خود را به سادگی از دست خواهید داد. از طرف دیگر فروش راه حل بدین معناست که شما درصدد آسان تر کردن زندگی شان هستید. این کاری جالب تر است و بیشتر احتمال دارد که مردم آن را به چشم محصولی لایق صرف زمان شان ببینند.
4. مطمئن شوید که ویدئوی تان بدون صدا هم مؤثرند
اگر برنامه دارید که ویدئوهای خود را در بستر شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید، اطمینان از این که در حالت بیصدا هم پیام تان را منتقل می کنند، ضروری است. بیشتر مردم تنظیمات دستگاه خود را روی پخش خودکار ویدئوهای بیصدا می گذارند.
5. از داده های مشتریان استفاده کنید
از آنچه درباره مشتریان خود می دانید، جهت خلق محتوایی برای شان استفاده کنید. ایده در اینجا خلق نسخه های شخصی و مرتبط با پیام برندتان برای کمپین ویدئویی تان است. درصورتی که این کار به خوبی انجام شود، اطلاعات راجع به مکان و تاریخچه خرید می تواند مشتریان تان را درگیر کند.
6. ویدئوی ساده ای ایجاد کنید
چنانچه بخواهید پیام روشنی را انتقال دهید، کاری که بهتر است انجام ندهید دادن اطلاعات بسیار زیاد به بینندگان است. در صورتی که پیام های نامرتبط زیادی وجود داشته باشد، مخاطبان شما می توانند درگیر جزئیات غیرضروری شوند.
هدف شما باید شفافیت باشد. بهتر است چند ایده ساده را با روش هایی انتقال دهید که در خاطر بینندگان می ماند. این ایده ها را طی مرحله برنامه ریزی کمپین ویدئویی خود با دقت اصلاح و تعدیل کنید. از ابزاری که بازاریابی ویدئویی برای انتقال پیامی هماهنگ با احساسات مشتریان ارائه می دهد، نهایت استفاده را ببرید.
داستان های ساده و روشن که بوسیله دانش شما از مخاطبان و خواسته های آنان تقویت می شوند، برای دریافت بیشترین بازدهی از بازاریابی ویدئویی ضروری هستند. طریقه استفاده از رسانه ها در حال تغییر است.
دیگر نمی توان ویدئوها را نادیده گرفت. ویدئو آینده بازاریابی محتواست. نگاهی به آمار شگفت انگیزتر بازاریابی ویدئو بیاندازید که شما را وادار خواهد کرد تا همین امروز ویدئویی خلق کنید.