به قلم: آندریاس ریورا
نویسنده هیأت تحریریه B2B
به گزارش اسمال بیزینس آسوسیشن، حدود 75درصد از کسب وکارهای کوچک هرساله به سازمان های خیریه کمک می کنند. علاوه بر اینکه سازمان خیریه از کمک های شما بهره می برد، شرکت شما نیز با اعطای زمان و پول به منافع مالی در کنار دیگر منافع دست خواهد یافت.
چرا کمک کنیم؟ با جامعه ارتباط برقرار می کنید
صادقانه بگوییم، کمک های نیکوکارانه شما برای روابط عمومی مفید است و حس خوبی برای کسب وکار ایجاد می کند، به ویژه برای کسب وکارهای کوچک که برای رونق کارشان به اجتماع اطراف خود وابسته اند.
کریستین فوزارو-پیزو مالک مجموعه بث، بادی، کندل مومنتز می گوید «آنچه شرکت های کوچک را از شرکت های وسیع متمایز می کند ارتباط با اجتماع است. مردم دوست دارند از کسب وکارهای کوچک خرید کنند چون کسب وکارهای کوچک به تک تک ایشان و به آنچه برای ایشان اهمیت دارد، اهمیت می دهند.»
کمک های نیکوکارانه ثابت می کند که شما درآمدتان را به اجتماع برمی گردانید و تنها برای کسب سود مالی کار نمی کنید. هرچند به عنوان یک کسب و کار کوچک مقدار بخشودگی مالیاتی تان به اندازه سرمایه داران و شرکت های بزرگ نیست، اما از منافع دیگری که می توانید با کارهای انسان دوستانه کسب کنید غافل نمانید.
برد شویگ، معاون سانی لند فرنیچر می گوید «از آنجا که ما یک فروشگاه خرده فروش هستیم، کمک کردن به اجتماع برایمان بسیار اهمیت دارد. واقعیت این است که هیچ بخشودگی مالیاتی برای ما وجود ندارد، بنابراین به نفع ماست که بخشی از جامعه باشیم. از جنبه بازاریابی این مسئله به ما کمک می کند تا به مردم نشان دهیم که ما کسب وکاری محلی هستیم، اعضای تیم ما محلی هستند و ما می خواهیم برای بهتر شدن اجتماع اطراف خود کمک کنیم.»
کمک های نیکوکارانه راهی برای ایجاد پیوند با دیگر سازمان ها و ایجاد یک شبکه ارتباطی از افرادی است که احتمال می رود شریک ما شوند.
بهترین اقدامات
برای آنکه از کمک های نیکوکارانه خود منفعت بیشتری ببرید، سازمان مناسبی را برای کمک انتخاب کنید. اگر می خواهید کمک های شما جهت کسر مالیات مورد تأیید قرار بگیرد، باید سازمانی را برای کمک انتخاب کنید که واجد شرایط مربوطه باشد. از موتور جست وجوی سازمان مالیات استفاده کنید تا مطمئن شوید شرکت مدنظرتان ثبت شده باشد. برای کسب وکار کوچکی که به اجتماع وابسته است بهتر است گروهی محلی و بومی را برای اهدای کمک برگزیند.
شویگ می گوید «ما سعی می کنیم به گروه های محلی کوچک تر توجه کنیم تا سازمان های ملی، چون معمولا شرکت های بزرگ توجهی به گروه های کوچک تر نمی کنند.»
اگر می خواهید بدانید پولی که اهدا کرده اید کجا صرف شده است، به وب سایت چریتی فایندر سری بزنید. این وب سایت رتبه بندی ها و مشکلات مالی صدها سازمان غیرانتفاعی را لیست کرده است و شما می توانید مطمئن شوید که پول تان در راه درستی به کار گرفته شده است.
فوزارو-پیزو پیشنهاد می کند سازمانی را انتخاب کنید که با محصول تجاری شما در یک راستا باشد. برای مثال شرکتی که محصولات ساحلی تولید می کند بهتر است با سازمان هایی همکاری کند که برای پاکیزگی آب یا حیات اقیانوس فعالیت می کند.
خوب است شرکتی را که برای کمک انتخاب کرده اید، از برنامه های تان مطلع سازید. اغلب سازمان ها برای توسعه کسب وکارشان نمایندگانی دارند که می توانید با ایشان تماس برقرار کنید و هماهنگی های لازم را برای اهدای کمک های تان انجام دهید. اگرچه این شرکت ها غیرانتفاعی هستند، اگر بخواهید از نام تجاری شان به هر شکلی در مطبوعات استفاده کنید یا به مشتریان تان اطلاع رسانی کنید، باید اجازه ایشان را کسب کنید.
چقدر کمک کنیم؟
به گزارش اسمال بیزینس آسوسیشن، شرکت ها حدود 6درصد از سودشان را صرف امور خیریه می کنند. بخشودگی های مالیاتی که در قبال کمک های تان دریافت می کنید به مقدار کمک و درآمد کسب وکارتان بستگی دارد. مختارید هرچقدر می خواهید کمک کنید، اما به خاطر داشته باشید که در قبال کمک های نیکوکارانه تنها تا 50درصد میانگین درآمد ناخالص کسب وکارتان از بخشودگی های مالیاتی برخوردار خواهید شد. بسته به سازمانی که بدان کمک می کنید استثنائات اندکی هم در این قانون وجود دارد که مشارکت های فردی را تا 20 یا 30درصد از درآمد ناخالص کسب وکارتان محدود می کند. می توانید این قوانین را در کد مالیاتی سازمان مالیات پیدا کنید.
بهتر است تمام جزییات کمک های اهدایی تان را برای بخشودگی مالیاتی نگهداری کنید. اکثر سازمان های غیرانتفاعی فرمی استاندارد به شما خواهند داد که می توانید برای اهداف مالیاتی کامل کنید.
کسب وکارتان را تنها به اهدای پول محدود نکنید. در قبال کارهای داوطلبانه هم می توانید بسیاری از منافع مشابه کمک های مالی را دریافت کنید و با کارهای داوطلبانه بیانیه ای مثبت و محکم برای مشتریان و محیط اجتماعی که مقر کسب وکارتان است، ارسال خواهید کرد.
با این حال تنها می توانید هزینه های خاصی را در بخشودگی مالیاتی منظور کنید نه کار واقعی را. بدین ترتیب نمی توانید وقت کارمندان تان را که صرف کارهای داوطلبانه در پناهگاه حیوانات شده است منظور کنید اما می توانید برس ها و غذایی را که برای حیوانات خانگی خریداری کردید و مسافتی را که طی کردید، درنظر بگیرید.
خلاصه
اهدای کمک های نیکوکارانه چند جنبه منفی هم دارد. کمک کردن به سادگی انداختن پول خرد در صندوق صدقه نیست. کمک های بزرگ نیازمند تحقیق و برنامه ریزی است. مطمئن شوید که شما و شرکای غیرانتفاعی تان هر دو به قوانین مالیاتی محلی و قوانین مالیاتی کشوری آشنا هستید، در غیر این صورت شاید نتوانید از بخشودگی های مالی استفاده کنید و حتی با بررسی های موشکافانه سازمان مالیات روبه رو شوید.