بازار آنلاین Ebay با برگزاری یک رویداد تجربی پا به عرصه فعالیت آفلاین در دنیای واقعی نهاده است که در قالب آن به کشف نوع رفتار خریداران می پردازد.
به گزارش ام بی ای نیوز، با ترکیب علم و هنر، این پلتفرم تجارت الکترونیک یک منطقه الهام بخش را به وجود آورده است که در آن مشتریان هدست های الکتروانسفالوگرام را بر سر می گذارند. این هدست ها به کشف و تشخیص فعالیت الکترونیکی در مغز شما می پردازند. به مدت 20 دقیقه، واکنش های خریداران به آثار هنری موجود در گالری آنلاین Saatchi Art بررسی و براساس آنها یک لیست خرید سفارشی و البته متداول تنظیم می شود.
به گفته برادفورد شلهمر، مدیر بخش شخصی سازی و تعامل در Ebay، رؤسای این پلتفرم قصد آغاز روند گفت وگو با مصرف کنندگان بریتانیایی را دارند. قفل و مبهم بودن قسمت هایی از مغز ما را نارحت می کند. اندیشیدن به این موضوع که بخش هایی از مغز به طور بالقوه توان انجام کار هایی را دارند که شما نمی توانید آنها را به صورت شفاهی بیان کنید، خود آزار دهنده است.
در حالی که برند از این تجربه به عنوان حرکتی فراتر از یک آگهی تبلیغاتی صرفا در حوزه روابط عمومی نام می برد، Ebay از داده های اطلاعاتی فوق برای هر گونه کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی در آینده سود نخواهد برد.