دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

در دنیای کسب و کار امروزی استراتژی مسئولیت اجتماعی یکی از عوامل تقویت رقابت پذیری شرکت ها  است، چرا که شرکت ها به غیر  از رسالت خود در بازاریابی و تجارت، مسئولیت هایی در قبال توسعه پایدار، محیط زیست و به  طور کلی چالش های روز دنیا دارند.

مسئولیت اجتماعی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که صاحبان سرمایه به صورت داوطلبانه، به عنوان یک عضو مؤثر و مفید در جامعه، انجام می دهند. پایبندی به ارزش های اجتماعی مثل محیط زیست، شفافیت، تأثیر مثبت در جوامع و . . . شرکت ها را از سایر رقبای شان متمایز می کند. در این مطلب به چند شرکت چند ملیتی معتبر و فعالیت های شان در زمینه مسئولیت اجتماعی و اقدامات و تعهد آنها به جوامع مدنی نگاهی خواهیم داشت.

حوزه فعالیت: ارتباطات راه دور و الکترونیک

Nokia

این شرکت با هدف پایبندی به مسئولیت های اجتماعی آموزش های خود را براساس موضوعاتی همچون بهداشت، بازار های محلی و کشاورزی گذاشته است. همچنین تضمین می کند که محصولاتش عاری از مواد سمی مانند برم و کلر است.

Panasonic

این شرکت که بیشتر در ژاپن و کشور های دیگر آسیا فعالیت می کند، محصولاتش مجهز به سنسورهای هوشمند جمع آوری داده برای بهینه سازی انرژی و مصرف آب براساس الگوهای مصرف و سبک زندگی مشتریان شده است.

حوزه فعالیت: نساجی، پوشاک و لباس

Adidas

این شرکت که در زمینه تولید و عرضه محصولات ورزشی فعالیت می کند، در المپیک 2012 لندن کاپشن هایی را رایگان در اختیار مشتریان قرار داد که جنس آنها به طور کامل از مواد بازیافتی بود. همچنین کفش های ورزشی این برند با حدود 50 درصد از مواد بازیافتی تولید می شوند.

Gap

این شرکت حدود 57 هزار تن از زباله های خود را کاهش داده است. بسیاری از متخصصان مسئولیت اجتماعی گفته اند که این میزان بسیار بزرگی از کاهش زباله بین شرکت ها است.

Nike

این شرکت یکی از معدود تولیدکنندگان کفش و لباس است که از نوآوری پایدار استفاده کرده است.

Zara

این شرکت خود را ملزم کرده است که محصولاتش را با مواد شیمیایی خطرناک تولید نکند و در تهیه محصولات خود از مواد طبیعی استفاده کند.

حوزه فعالیت: حمل و نقل

BMW

این شرکت محصولات خود را با بدنه کربنی تولید می کند که باعث کاهش وزن خودرو و در نتیجه کاهش مصرف سوخت آن می شود.

Ford

این شرکت هدفی را تا سال 2025 برای خود تنظیم کرده است که انتشار گاز  CO2 را در محصولاتش کاهش می دهد. همچنین نخستین شرکتی است که کمربند ایمنی خود را براساس ساختار بدن تولید می کند.

 Volkswagen

نخستین شرکتی است که خودروهای بنزینی – الکتریکی را تولید کرده که مصرف سوخت خودروهای این شرکت یک لیتر در هر 100 کیلومتر است.

حوزه فعالیت: تکنولوژی

Accenture

این شرکت اهداف خود را با استاندارد های کار، مبارزه با فساد و حفاظت از محیط زیست تعیین کرده و همچنین ارزیابی های خود را براساس کاهش اثرات منفی تنظیم کرده است.

Cisco Systems

این شرکت فعال در حوزه فناوری، از همان آغاز کار خود 96 درصد از تمام محصولات خود را براساس اصول زیست محیطی طراحی کرده است.

Dell

این شرکت بسته بندی محصولات خود را با محتوای بازیافتی و مواد تجدید پذیر انجام می دهد. تلاش های این شرکت توانسته است که حدود 9 میلیون کیلوگرم از مواد بسته بندی را صرفه جویی کند. همچنین از بین بردن جیوه در صفحه نمایش ال ای دی جدید در محصولاتش یکی دیگر از اقدامات مؤثر شرکت دل است.
Intel

این شرکت در بین سال های 2007 تا 2012 به میزان 60 درصد گازهای گلخانه ای خود را کاهش داده است. همچنین ارائه آموزش به یک میلیون کارگر سلامت در کشورهای در حال توسعه تا پایان سال 2015 با هدف تأمین سلامت کارگران یکی دیگر از برنامه های اینتل است.  

حوزه فعالیت: خدمات بانکی و مالی

بانک مونترال

سیاست تنوع در هیأت مدیره این بانک بر این اساس است که باید حداقل یک  سوم از مدیران هیأت مدیره زن باشند. این بانک در بخش انرژی های تجدید پذیر تا سال 2012 حدودا 3.6 میلیارد دلار و با هدف محافظت از محیط زیست تأمین مالی و سرمایه گذاری کرده است. حمایت از برنامه های ملی با تمرکز بر آموزش دانش آموزان در امور مالی شخصی طی یک دوره سه ساله نیز از اقدامات دیگر این بانک در زمینه تعهد این بانک به مسئولیت اجتماعی است.

بانک رویال کانادا

این بانک با دادن اوراق قرضه سرمایه گذاری، توانسته است حمایت گسترده ای از صنعت برق کانادا بکند. این بانک از دو نیروگاه برق در آنتاریو با ظرفیت تولید برق 40 مگاواتی حمایت کرده است.

گروه بانک های تی دی

این بانک از فعالیت هایی که عمدتا در بخش های حقوق بشر، محصولات اخلاقی و ترویج، تنوع، یکپارچه سازی و حفاظت از محیط زیست فعالیت می کنند، حمایت کرده است. این بانک در بخش حفاظت از جنگل ها هم فعالیت داشته و توانسته 487 هکتار از زیستگاه های جنگلی کانادا را محافظت کند.

گروه بانکی

Co-operators

این بانک در توسعه طرح سازمان ملل در محیط زیست حضور داشته است. این بانک با هدف حمایت از محیط زیست، خدمات بیمه ای به آن دسته از محصولاتی ارائه می دهد که در همین زمینه فعالیت می کنند.  

Mouvement Desjardins

این بانک برای بیمه اتومـبیل های الکـــتریکی 20 درصد تخفیف قائل شده است. در هشت سال گذشته توانسته از 19.600 کارآفرین تازه کار پشتیبانی کند و برای آموزش مهاجران برای ورود به بازار کار کبک وام می دهد.

حوزه فعالیت: انرژی

Suncor

این شرکت کانادایی فعال در بخش انرژی در زمینه های آب، زمین و گاز های گلخانه ای تمرکز دارد و راه حل هایی را برای کاهش اثرات مخرب گاز های گلخانه ای ارائه داده است. این شرکت در زمینه تولید انرژی در سطح محلی، ملی و بین المللی نیز کار می کند.

Talisman

این شرکت در جهت پیشرفت شرایط زیست محیطی تلاش های فراوانی کرده است و همچنین در توسعه گاز هایی که سازگار با محیط زیست هستند فعالیت می کند.

TransAlta

این شرکت که در صنایع معدنی فعالیت دارد حدود 1.5 میلیون درخت را در کانادا برای جبران خسارت ناشی از فعالیت های معدنی خود کاشته است. این شرکت به عنوان بزرگ ترین شرکت در منابع تجدید پذیر فعالیت می کند و 25 درصد از ظرفیت تولید خود را از همین منابع تأمین می کند.

حوزه فعالیت:مواد غذایی و نوشیدنی

Danone

این شرکت جایزه سال تلاش برای کاهش کربن را دریافت کرده است. از اقدامات دیگر این شرکت در راستای پایبندی به مسئولیت های اجتماعی می توان به ایجاد صندوق سرمایه گذاری برای تأمین مالی شرکت های کوچک در زمینه مسئولیت اجتماعی در کشور های در حال توسعه اشاره کرد.

Kellogg

این شرکت به عنوان بخشی از برنامه مبارزه علیه برنامه گرسنگی سازمان ملل معرفی شده و متعهد به تأمین صبحانه بیش از 500 میلیون نفر در جهان تا پایان سال 2016 شده است.

Molson Coors

این شرکت که تولید کننده نوشیدنی در کانادا است، جنس قوطی های خود را از مواد بازیافتی تولید می کند که نشانه احترام به محیط زیست است.

PepsiCo

این شرکت برای حمل محصولات خود از کامیون های برقی استفاده کرده است و توانسته 750 هزار لیتر گازوییل در یک سال صرفه جویی کند. همچنین این شرکت به کارکنانش اجازه مرخصی ساعتی برای ارزیابی عملکرد خود می دهد.

Starbucks

این برند معتبر کافی شاپ با بیش از 24 هزار شعبه در سراسر دنیا، برنامه ارزیابی بیش از 500 کارخانه برای بهبود استاندارد های اجتماعی و زیست محیطی را در فعالیت های خود داشته است.

حوزه فعالیت: صنعت

M3

این شرکت که در زمینه بیو شیمی و داروسازی فعال است، تلاش کرده از انتشار ترکیبات آلی فرار تا 95 درصد جلوگیری کند، این برنامه کمک فراوانی به جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی می کند.

Bombardier

شرکت فعال در زمینه هوافضا، طراحی و ساخت تجهیزات دفاعی و ترابری ریلی بمباردیه، برنده جایزه نوآوری بین المللی تکنولوژی به خاطر فعالیت هایش که باعث بهبود ایمنی و بهره وری کارگران راه آهن شده است. همچنین تشویق کارگران به ارائه ایده هایی برای استفاده بیشتر از انرژی های سبز یکی دیگر از اقدامات این شرکت در قبال مسئولیت های اجتماعی است. در بخش حمل و نقل نیز شرکت بمباردیه در نظر دارد تا سال 2020 استفاده از کربن را به حداقل برساند.

جنرال الکتریک

این شرکت پس از وقوع توفان شن و خسارات مالی و جانی که بر جای گذاشت، مبلغ 4 میلیون دلار را به بنیاد رابین هود پرداخت کرد. همچنین 1.1 میلیون دلار به صلیب سرخ برای کمک به قربانیان در آمریکا کمک کرده است.

فیلیپس

این شرکت یکی از چند شرکتی است که هر ساله در کنار گزارش های مالی به انتشار گزارش هایی در زمینه عملکرد خود در زمینه محیط زیست می پردازد. همچنین در سال 2012، این شرکت فروش محصولات سازگار با محیط زیست خود را آغاز کرده است. چشم انداز فیلیپس رساندن محصولات سازگار با محیط زیست به 50 درصد تا سال 2015 بود.

حوزه فعالیت: مواد

 Cascades

این شرکت تولید کننده محصولات یکبار مصرف است و تلاش کرده محصولات خود را مانند حوله کاغذی و کاغذ توالت به طور کامل از مواد بازیافت شده تولید کند. همچنین این شرکت ظروف غذای زیست تخریب پذیری را نیز تولید می کند که باعث حفظ محیط زیست می شود.

IAMGOLD

این شرکت برای مدیریت زباله های تولید شده در فرآیند معدن، برنامه های زیست محیطی مطابق با انجمن معدن کانادا دارد که باعث کاهش اثرات زباله های معدنی می شود.

حوزه فعالیت: کسب و کار خرده فروشی

Canadian Tire

این شرکت با جایگزینی کامیون های کارآمد تر در چرخه حمل و نقل خود توانسته است انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد و همچنین با به کارگیری قطار ها در سیستم توزیع خود توانسته مواد آلی را کاهش دهد.

Loblaws

این شرکت در سال 2013، حدود 200 کمک هزینه تحصیلی به کارکنان و اعضای خانواده آنها اعطا کرده است.

منبع : L’actualite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JugVhBbP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه