سایت یک برند بازتاب دهنده شخصیت آنلاین آن کسب و کار است. اگر شما سایت جذابی برای مشتریان تان داشته باشید، سطح تعامل شان با شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. اگر هم سایت تان چندان جذاب نباشد، به زودی از جمع برندهای مورد توجه مشتریان دور خواهید شد.
تولید محتوای مناسب در سایت برند همیشه نکته بسیار مهمی بوده است. شاید برخی از برندها به اهمیت این نکته آگاهی نداشته باشند یا بدان بی توجهی کنند، اما شما هرگز نباید راه آنها را در پیش گیرید. بهبود کیفیت محتوای سایت برند نه یک امر دلبخواهی که ضرورتی اجتناب ناپذیر است. هدف اصلی در این مقاله بررسی شیوه های بهبود کیفیت محتوای سایت برند است. ما به جای اینکه به طور سنتی یکسری توصیه ها را مطرح کنیم، برخی از پرسش های اساسی را پیش روی شما قرار می دهیم تا شما هم در فرآیند موردنظر درگیر شوید.
آیا تمام محتوای سایت شما منحصر به فرد است؟
محتوای منحصر به فرد برای کاربران جذابیت زیادی دارد. همچنین موتورهای جست وجو نیز محتوای منحصر به فرد را به راحتی از نمونه های کپی شده تشخیص می دهند. بنابراین هرچه شما سرمایه گذاری بیشتری بر روی تولید محتوای منحصر به فرد برای سایت تان داشته باشید، نتیجه بهتری در تعامل با مشتریان خواهید دید. بهترین معیار هم برای آگاهی از وضعیت محتوای برند و کیفیتش توجه به آمارهای گوگل است. اگر شما با تولید محتوای جدید آمارتان در گوگل بهبود پیدا کرد، یعنی در حال تولید محتوای منحصر به فرد و تازه هستید، در غیر این صورت باید آنقدر آزمون و خطا کنید تا به نتیجه درست برسید.
مطلب مرتبط: بازاریابی در سایت برند با محتوای مورد علاقه کاربران
محتوای سایت شما برای چه کسانی نوشته شده است؟
هر محتوایی باید برای یک مخاطب هدف نوشته شود. گاهی اوقات برندها بدون اینکه این امر را مدنظر قرار دهند، شروع به طراحی محتوا در سایت شان می کنند. این امر اغلب اوقات هیچ نتیجه ای برای برندها به همراه ندارد. بنابراین شما باید همیشه نسبت به این امر توجه لازم را نشان دهید. تعیین مخاطب هدف سایت رسمی برند همیشه باید در مرکز فعالیت های شما قرار داشته باشد. این امر امکان شخصی سازی محتوا را نیز به همراه دارد. بنابراین برند شما با مشکل چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه نخواهد شد.
فرمت های مورد استفاده شما چیست؟
تولید محتوا بدون توجه به تنوع فرمت ها هیچ شباهتی به کار برندهای بزرگ ندارد. شما همیشه باید استفاده از فرمت های مختلف مثل متن، ویدئو و تصویر را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود محتوای تان برای مخاطب هدف تکراری خواهد شد. متاسفانه برخی از برندها سایت شان را فقط محلی برای انتظار محتوای متنی می دانند. این امر نتیجه ای به جز ناامیدی سریع کاربران از محتوای برند موردنظر در پی ندارد.
آیا محتوای شما مخاطب را به سوی عملی خاص هدایت می کند؟
هدایت مخاطب هدف به سوی عملی خاص یعنی اینکه مشتریان را به طور مناسب نسبت به هدف محتوای مان آگاه کنیم و روی آنها تاثیر مناسب بگذاریم. امروزه هدف اصلی بسیاری از برندها ترغیب مشتریان برای خرید است. بنابراین اگر شما برنامه ای در این زمینه نداشته باشید، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. اغلب اوقات هدایت مخاطب هدف به سوی عملی خاص در بخش های پایانی محتوا صورت می گیرد. بنابراین هرگز آن را در بخش های دیگر مطرح نکنید.
آیا محتوای شما به سوالات مشتریان پاسخ می دهد؟
مشتریان همیشه در ارتباط با برندها سوال دارند. اگر شما در محتوای بازاریابی تان به خوبی سوالات مشتریان را مدنظر قرار ندهید، کمتر توجهی به سایت تان خواهد شد. وقتی کاربران به سایت شما مراجعه می کنند، یعنی به دنبال جوابی برای سوالات شان هستند. بنابراین شما باید همیشه پیداکردن سوالات اصلی مشتریان و پاسخگویی به آن را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
آیا محتوای سایت تان اعتمادبرانگیز است؟
اعتماد مشتریان به محتوای یک سایت دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از سایت ها همیشه با مشکل عدم اعتماد مشتریان دست و پنجه نرم می کنند. اگر محتوای شما توانایی برانگیختن اعتماد مشتریان را داشته باشد، به احتمال زیاد شما برای همیشه آنها را در کنارتان خواهید داشت.
مطلب مرتبط: بایدها و نبایدهای طراحی صفحه «درباره ما» در سایت برند
عمر محتوای سایت شما چقدر است؟
محتوای قدیمی توجه هیچ کس را جلب نمی کند. بنابراین اگر محتوای شما بیش از یک هفته عمر دارد، باید یا آن را به روز رسانی کنید یا اینکه به طور کامل به دنبال طراحی محتوای تازه ای باشید، در غیر این صورت بدل به یکی از برندهای کلیشه ای و کسل کننده در بازار خواهید شد.