در جهان امروز تنها کسب و کارهایی می توانند رشد مداوم داشته باشند و در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، حرفی برای گفتن داشته باشند که در زمینه تولید محتوا، کاملا موفق عمل نمایند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شیوه فعالیت، موضوعی است که شما باید نسبت به آن تصمیم گیری درستی را داشته باشید. درواقع تصور اشتباه بسیاری از صاحبان کسب و کارها این است که با فعالیت در شبکه هایی نظیر اینستاگرام و نمایش محصولات، می توانند مشتریان را به سمت برند خود جلب نمایند. این امر در حالی است که تنها انتخاب کانال مهم نبوده و باید تعیین کنید که چه فعالیت هایی را می خواهید انجام دهید. واقعیت این است که تنها نمایش دادن محصول ابدا کافی نبوده و در این زمینه ایده هایی را بررسی خواهیم کرد که کمک می کند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید که در قالب هفت ایده، جمع آوری شده است.
1-داستان های تجاری
اگر بخواهید جذابیت بالایی را در بازار داشته باشید، لازم است تا از محدودبودن به برند خودتان خارج شوید. در این زمینه داستان، یکی از مواردی است که همواره جذابیت بالایی را برای مخاطبان به همراه دارد. درواقع شما می توانید در حوزه تخصصی خودتان، داستان های مختلفی را پیدا کنید که با یک روایت جذاب، جذب مخاطب تضمینی خواهد بود. در این زمینه بهتر است که از انواع محتواها نظیر متن، صدا و تصویر استفاده نمایید. این موضوع کمک خواهد کرد تا شانس جذب حداکثری را داشته باشید. در این زمینه می توانید داستان زندگی افراد تاثیرگذار صنعت خودتان، برندها و اتفاقات مهم را روایت کرده و موضوعات جالب را مورد توجه جدی قرار دهید.
مطلب مرتبط: چطور تولید محتوا را شروع کنیم؟
2-ایجاد پادکست
در پادکست شما باید یک کانال با موضوعی مشخص داشته باشید. درواقع محور صحبت های باید از قبل تعیین شود تا افراد بدانند که شما قصد دارید تا به چه موضوعاتی بپردازید. در این زمینه مصاحبه کردن، خلاصه کتاب، آموزش و... از جمله موارد رایج محصوب می شود. در این راستا بهتر است که مدتی را به گوش دادن پادکست اختصاص دهید. این موضوع کمک خواهد کرد تا ایده های به مراتب بهتری را داشته باشید. همچنین نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که ایجاد پادکست به برنامه زمانی مشخصی نیاز دارد. درواقع درست به مانند یک سریال که در روزها و ساعت مشخصی پخش می شود. در این زمینه اگرچه این امر بسیار محتمل است که در ابتدای کار خود نتوانید تعداد زیادی مخاطب را به دست آورید. با این حال پس از مدتی با فعالیت مداوم و توجه به ترندها، بدون شک شانس موفقیت بالایی را خواهید داشت.
3-هوش مصنوعی
در چند ماه اخیر هوش مصنوعی به یکی از موضوعات برتر تبدیل شده و بسیاری از افراد در حال ساخت و معرفی این ابزارهای جدید هستند. در زمینه کاری که دارید شما نیز می توانید یک هوش مصنوعی ایجاد کرده و با آن، محتواسازی متفاوتی را داشته باشید. در این زمینه بررسی اقدامات انجام شده به شما ایده های بسیار خوبی را خواهد داد. با این حال این امر پایان کار نبوده و شما می توانید در کانال های مختلف به معرفی و آموزش نحوه استفاده از هوش های مصنوعی حوزه کاری خودتان نیز بپردازید. بدون شک این موضوع، با استقبال هایی فراتر از انتظارات شما همراه خواهد بود.
مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation)
4-برون سپاری
اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که این توان را دارند تا تمامی اقدامات را به توسط تیم خود انجام دهند با این حال این امر عملا غیرممکن بوده و لازم است تا به برون سپاری توجه داشته باشید. درواقع همکاری با تیم های دیگر، مقرون به صرفه می باشد. درواقع شما دیگر به تجهیزات، فضای کاری، استخدام و هزینه های جانبی نیاز نخواهید داشت. با توجه به این امر که تیم های دیگر به صورت تخصصی کارهای مورد نیاز شما را انجام می دهند. طبیعی است که بتوانید زمان خود را صرف اقدامات دیگر کرده و در نهایت نتایج به مراتب بالاتری را به دست آورید. در زمینه برون سپاری امروزه شرکت های زیادی وجود دارد که حتی ممکن است خارج از کشور شما باشند. به همین خاطر لازم است تا تحقیقات لازم را داشته باشید و حتما از افراد، نمونه کار بخواهید تا نسبت به مهارت کافی آنها اطمینان حاصل کنید. در این رابطه شما می توانید میزبان محتواهای دیگران هم باشید. این امر باعث خواهد شد تا تعداد محتواهای شما به مراتب بیشتر شود و بتوانید با افراد مختلفی کار کنید. درواقع پست مهمان برای شما هزینه ای را در بر ندارد. با این حال توصیه می شود که برای ایجاد انگیزه، جوایزی را تعیین کنید. در این زمینه شما حتی می توانید استراتژی یوتیوب را پیاده کرده و براساس معیارهایی نظیر تعداد بازدید، مبلغی را به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کنید.
5-دوره های آموزشی
محبوب ترین نوع محتوا، موارد آموزشی محسوب می شود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که یادگیری، ساده تر از هر زمان دیگری شده است. درواقع افراد می توانند بدون نیاز به خارج شدن از منزل خود و حتی صرف هزینه های زیاد، آموزش های خوبی را در هر حوزه ای داشته باشند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما هم باید در زمینه کاری خودتان اقدام به تولید محتوا نمایید و در این زمینه بسترهای اشتراک گذاری دوره های مختلفی وجود دارد و شانس دیده شدن بالایی را نیز خواهید داشت.
این اقدام تنها در راستای افزایش شناخت برند شما نبوده و این امر در زمینه فروش نیز بسیار تاثیرگذار است. درواقع به هر میزان که جامعه هدف شما آگاهی بالاتری نسبت به کسب و کاری که مشغول آن هستید داشته باشد، احساس نیاز به محصول نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر ضروری است که در این زمینه نیز فعالیت مناسب داشته باشید. درواقع آموزش های شما باید براساس تکنیک های موثر و در راستای نیازهای روز باشد.
6-همکاران فروش
اگر می خواهید فروش بالاتر و تولید محتواهای متفاوتتری را داشته باشید. یکی از راهکارها این است که افراد مختلف را در نقاط هدف خود پیدا کنید که اقداماتی نظیر فروشگاه آنلاین دارند. در این رابطه شما تنها کافی است که نمونه محصولات خود را در اختیار این افراد قرار دهید تا آنها به سبک خود، اقدام به تولید محتوا نمایند. در این زمینه حتی می توانید با اینفلوئنسرهای تخصصی حوزه خودتان نیز وارد همکاری شوید. این اقدام کمک خواهد کرد تا به جای تمرکز داشتن بر روی یک صفحه، بتوانید توسط افراد مختلف فعالیت هایی متفاوت را داشته باشید. درواقع تمامی این اقدامات در نهایت به نفع برند اصلی خواهد بود و این نکته را فراموش نکنید که هدف اصلی از تولید محتوا، افزایش آگاهی ها نسبت به برند می باشد.
مطلب مرتبط: 7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023
7-برند شخصی
به عنوان آخرین توصیه شما می توانید به جای آنکه صرفا روی تولید محتوا از محصولات خود تمرکز کنید، از افراد خود تولید محتوا داشته باشید. این اقدام در اصطلاح تلاش برای ایجاد برند شخصی می باشد. در این زمینه بهترین اقدام این است که مدیر شرکت، یک برند شخصی قدرتمند داشته باشد. با این حال این امر پایان کار نبوده و این استراتژی می تواند برای تمامی افراد شرکت مورد استفاده قرار گیرد. این امر باعث می شود تا تمامی افراد محتواهایی از فعالیت های خودشان ایجاد نمایند که در نهایت این اقدامات به معنای تلاش در راستای افزایش آگاهی ها نسبت به برند شما خواهد بود.