فروش به قدری برای بقای یک شرکت مهم است که از آن تحت عنوان هنر نام برده می شود. در این راستا ابزار اصلی کار شما، کلماتی هستند که مورد استفاده قرار می دهید. این موارد می تواند منجر به موفقیت و یا شکست شما شود. به همین خاطر بسیار مهم است که از تاثیرگذارترین آنها آگاهی داشته باشید. در ادامه موارد منتخب را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
1-شما
این امر که مخاطب را مدنظر خود قرار دهید، باعث خواهد شد تا توجه آنها به سمت شما سوق داده شود. به همین خاطر تفاوتی ندارد که در یک نشست در حال سخنرانی هستید و یا صرفا در تلاش برای فروش محصول به یک نفر هستید. شما باید به نحوی صحبت کنید که افراد تصور کنند که شما هر یک از آنها را به صورت جداگانه مورد توجه قرار داده اید. در این راستا اقدام اولیه این است که استفاده از کلمه شما کاملا ضروری خواهد بود. در این راستا توجه داشته باشید که یک فروش موفق زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما یک گفت و گوی دو طرفه را به وجود آورید. درواقع دلیلی وجود ندارد که مخاطب، صرفا شنونده شما باشد. این امر تاثیر اقدامات شما را بیش از حد کاهش خواهد داد.
2-مزیت
بدون شک هر فردی تمایل دارد که بهترین خرید ممکن را داشته باشد. به همین خاطر استفاده از کلمه مزیت، کاملا مورد انتظار خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مزیت های شما باید کاملا درست و مطابق با واقعیت باشد. در غیر این صورت تنها نتایج مقطعی را به دست خواهید آورد. در این راستا از مقایسه محصول و برند خود با سایر موارد موجود در بازار نیز غافل نشوید. درواقع هر اقدامی برای نمایش مزیت ها، کاملا الزامی خواهد بود.
مطلب مرتبط: روش هایی ساده برای افزایش فروش
3-اجتناب
مخاطب باید به این باور برسد که شما دلسوز آنها هستید تا به شما اعتماد نماید. در این رابطه توصیه برای انجام ندادن برخی از اقدامات، بسیار مهم خواهد بود. برای مثال اگر در زمینه فروش پارچه فعالیت دارید، توصیه می شود که راز شناخت یک پارچه مرغوب را آموزش دهید. این امر باعث خواهد شد تا رابطه خوبی شکل گیرد و مهارت شما به اثبات برسد. درواقع در کنار توصیه به انجام برخی از اقدامات، شما باید فهرستی از ممنوعات را نیز در اختیار مخاطب خود قرار دهید تا سریعا به مشتری تبدیل شوند.
4-زیرا
مخاطب تمایل دارد تا دلیل اقدامات شما را بداند. شما باید در این رابطه بتوانید پاسخ های مناسبی را بدهید. برای مثال یکی از رایج ترین سوالات این است که چرا باید یک محصول خریداری شود؟ در این رابطه شما باید بتوانید پرسش های احتمالی را پیدا کرده و برای پاسخ دادن به آن آمادگی لازم را داشته باشید. درواقع مکث و یا پاسخ هایی که قانع کننده نیستند، بدترین اتفاقی است که می تواند برای یک بازاریاب رخ دهد. در این راستا فراموش نکنید که شما برای هر ادعای خود باید حداقل یک دلیل را داشته باشید تا مخاطب به خوبی قانع شود.
5-رفع
در نهایت مشتری باید بداند که محصول شما کدام نیاز آنها را برطرف خواهد کرد. در این رابطه فراموش نکنید که برخی از نیازها تاکنون مورد توجه قرار گرفته نشده است. به همین خاطر شما باید دیدگاه افراد را به سمتی سوق دهید که مورد نیاز شما است. بدون شک هنگامی که مخاطب بداند که با خرید محصول یک نیاز آنها رفع خواهد شد، نسبت به خرید تمایل بیشتری را پیدا خواهند کرد.
در نهایت فراموش نکنید که شما برای بازاریابی یک محصول، زمان زیادی را در اختیار نخواهید داشت. در این راستا الزامی است که تمرین خوبی داشته باشید تا سریعا بتوانید تاثیرگذاری لازم را در مخاطب خود ایجاد نمایید. همچنین این موارد تنها پنج مورد اصلی بوده و شما برای ارتقای سطح خود میتوانید موارد به مراتب بیشتری را یاد بگیرید.