جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

5 چالش اصلی کارآفرین ها در سال 2023

1 سال پیش ( 1402/2/14 )
نویسنده : جوا لانگایر   مترجم : امیر آل علی  

سال 2023 از چند جهت بسیار خاص و مهم محسوب می شود. نخستین دلیل این است که برای نخستین بار وضعیت کرونا در سراسر جهان پدیدار شده است و دیگر نمی توان آن را یک بحران به حساب آورد. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این بیماری، مهمترین پاندمی 100 سال اخیر محسوب می شود که بسیاری از کسب و کارها را با ورشکستگی مواجه کرد. همچنین ظهور متاورس نیز باعث شده است تا فروش آنلاین، وارد مرحله جدیدی شود. درواقع امسال کسب و کارها باید تصمیم بگیرند که وارد وضعیت جدید شوند و یا بازار را از دست بدهند. در این راستا نقش مدیران، به مراتب مهمتر از هر فرد دیگری محسوب می شود. در این زمینه آشنایی با چالش های اصلی در سال جاری، کمک خواهد کرد تا قدرت قرار دادن شرکت در مسیر درست را داشته باشید. در این راستا پنج مورد اصلی، بررسی خوهد شد. 

5 چالش اصلی کارآفرین ها در سال 2023

1-مدیریت سرمایه و بودجه 

نخستین و مهمترین چالش مدیران، مدیریت سرمایه و بودجه محسوب می شود. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از شرکت ها این است که تصور می کنند پس از دو سال سخت که کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد، اکنون لازم است تا بیشترین هزینه ها انجام شود تا زمان از دست رفته جبران شود. این امر در حالی است که شما باید تحلیل درستی نسبت به بازار داشته باشید و براساس نیازها هزینه کنید. درواقع بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که کرونا، آخرین پاندمی نخواهد بود. این امر در حالی است که شما با انتخاب های درست، می توانید به نحوی بودجه بندی کنید که ضمن عملکرد مناسب، فرصت برای سرمایه گذاری نیز وجود داشته باشد. درواقع این موضوع که هزینه های بیهوده شناسایی شود و کنترلی بر روی خرج کردن صورت گیرد، ضامن عدم درگیر شدن با بحران مالی و امکان سرمایه گذاری برای آینده بهتر خواهد بود. در این زمینه فراموش نکنید که به عنوان مدیر شرکت، لازم است تا به آینده نیز توجه داشته باشید و صرفا خود را درگیر وضعیت حال حاضر نکنید. 

مطلب مرتبط: آیا آماده ورود به عرصه کارآفرینی هستید؟

2-بازاریابی و تبلیغات 

دومین چالش مهم مدیران این است که نسبت به شیوه های بازاریابی و تبلیغات، تصمیم گیری نمایند. واقعیت این است که بسیاری از اقدامات رایج، دیگر تاثیر گذشته را به همراه ندارند و لازم است تا به دنبال موارد جدیدتر باشید. برای مثال می توانید به جای بودجه ای که صرف تبلیغات در تلویزیون کرده اید، آن را به فرصتی برای ایجاد واقعیت افزوده و اپلیکیشنی برای خود، اختصاص دهید. در این زمینه آمارها حاکی از آن است که بیش از 60 درصد کسب و کارها، هزینه تبلیغاتی بیش از دستاوردهای خود دارند. این موضوع بدون شک باید در سال جدید برطرف شود تا شما وارد جهان جدید شوید. در این زمینه همکاری با آژانس های بازاریابی و تبلیغات که کارنامه آنها در دو سال اخیر بسیار درخشان بوده است، می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد و ریسک کار را کاهش دهد. 

3-شفافیت 

این موضوع در ارتباط با کارمندان، مشتریان و سرمایه گذارها بسیار مهم است. درواقع این اقدام به معنای واقعی برای شما وفاداری را به همراه خواهد داشت. در این زمینه شما باید به نحوی کار کنید که امکان نمایش مراحل تولید، فروش و هر چیزی وجود داشته باشد. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که رقابت در عصر حاضر، به بالاترین حد خود رسیده است و تحت این شرایط یک رسوایی می تواند فاجعه بار باشد. برای مثال اگر با کارمندان خود صداقت کافی نداشته باشید، دلیلی وجود ندارد که آنها نیز چنین رفتاری را انجام دهند. این موضوع بدون شک یک جو سمی در شرکت ایجاد خواهد کرد که رسیدن به اهداف، یک انتظار دور از واقعیت می شود. در این زمینه باید بدانید که با توجه به حوزه کاری خودتان و انتظارات جامعه هدف، شفافیتی فراتر از روال رایج دارید. 

4-بحران های احتمالی

بحران های احتمالی

واقعیت این است که کرونا، یک زنگ خطر برای تمامی مدیران سراسر جهان بوده تا به این باور برسند که حتی در جهان مدرن حال حاضر، امکان دارد هر اتفاقی رخ دهد. در این زمینه فراموش نکنید که بحران در هر شکل و سطحی ممکن است رخ دهد. برای مثال یکی از مواردی که اکثر تحلیلگران به آن باور دارند این است که میزان ساعت کار باید کاهش یابد و به ازای آن کیفیت کار افزایش پیدا کند. در این زمینه آمارها نشان می دهد که استارت آپ ها به طور میانگین در هفته بیش از 80 ساعت، زمان کار کردن را به کارمندان خود اختصاص می دهند که این موضوع فاجعه بار می باشد. درواقع ساعت کاری زیاد باعث خواهد شد تا ضمن افزایش احتمال درگیر شدن با بیماری، احساس پوچی و افسردگی در افراد نیز شکل گیرد. فراموش نکنید که هدف زندگی افراد، کار کردن نیست و نباید انتظار داشت که حتی یک سوم از زمان طول روز خود را به این موضوع اختصاص دهند. درواقع به نظر می رسد که زمان کاری استاندارد برای عصر حاضر، کمتر از پنج ساعت به ازای هر روز می باشد. این موضوع ممکن است برای بسیاری از شرکت ها غیرممکن به نظر برسد. با این حال در صورتی که نگاهی واقع بینانه داشته باشید و از ابزارها و تکنولوژی های جدید استفاده کنید، بدون شک امکان پذیر خواهد بود.

در این رابطه حتی مدیران نیز لازم است تا تناسب منطقی میان کار و زندگی شخصی خود داشته باشند. این موضوع کمک خواهد کرد که برای سال ها حتی بتوانید تیم حال حاضر خود را نیز حفظ کنید. این امر در حالی است که میانگین حال حاضر ماندن افراد در یک موقعیت شغلی، کمتر از سه سال است. این موضوع را می توان مهمترین بحران در سال جدید عنوان کرد و فراموش نکنید که هر کسب و کار ممکن است با بحران های احتمالی دیگری نیز مواجه باشد که لازم است تا آنها کشف شده و برای هر یک، راه حل های درستی انتخاب شود. 

مطلب مرتبط: کارآفرینی در سال 2023

5-دفتر کار

اگر شما هم از آن دسته مدیرانی محسوب می شوید که به دنبال بزرگ تر کردن محیط کاری می باشد، بدون شک وارد کسب و کار به شیوه نوین نشده اید. درواقع امروزه دیگر مفهوم دفتر کار، به یک مقوله بی معنا تبدیل شده است. درواقع شما می توانید کارمندانی از سراسر جهان داشته باشید. این موضوع کمک کرده است تا استعدادها بدون توجه به زمان و مسافت، جذب شوند. در این زمینه با رعایت دورکاری، شما می توانید حتی دفتر بزرگ حال حاضر خود را به فروش رسانده و از بودجه آن برای سرمایه گذاری در مواردی استفاده کنید که تاثیرات به مراتب بیشتری را دارد. در این زمینه فراموش نکنید که به طور میانگین بیش از چهار ساعت از زمان افراد به رفت و آمد به شرکت اختصاص پیدا می کند که دورکاری این موضوع را به صورت کامل از بین خواهد برد. به همین خاطر شما لازم است تا به دنبال به روز کردن شیوه های کاری خود باشید، در غیر این صورت حتی در همین امسال هم احتمالا چالش های جدی ای را خواهید داشت. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tMtUwlOq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه