دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

فروشندگی یکی از پراسترس ترین شغل های جهان محسوب می شود، با این حال آیا این موضوع ویژگی این حرفه است و یا افراد با عادت های خود، منجر به خلق چنین اتفاقی می شوند؟ در این راستا اگرچه نمی توان منکر استرس های این حوزه به عنوان مهمترین بخش یک شرکت شد، با این حال نمی توان نقش عادت های غلط را هم نادیده گرفت. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که هر فروشنده با تغییرات ساده می تواند تا 50 درصد از فشارهای کاری خود را کاهش دهد. همین امر باعث شده است تا در این مقاله، این موارد را تحت عنوان 4 اشتباه رایج فروشندگان، مورد بررسی قرار دهیم. 

4 اشتباه رایج فروشندگان

1-صحبت کردن بیش از حد 

یکی از دلایلی که باعث می شود تا فروشندگان موفق نشوند تا انرژی خود را به خوبی مدیریت کنند و بیش از حد زود خسته می شوند این است که تصور می کنند هرچه بیشتر صحبت کنند، شانس فروش بالاتری را نیز خواهند داشت. این امر در حالی است که چنین اقدامی تنها باعث ایجاد واکنش های منفی در مخاطبین خواهد شد. در این راستا توصیه می شود که به مخاطب خود نیز اجازه صحبت داده و با این اقدام، به اطلاعات موردنیاز خود در مدت ‎زمان کمتری دست پیدا کنید. درواقع به هر میزان که اطلاعات شما بیشتر باشد، بدون شک استراتژی های بهتری را نیز اتخاذ خواهید کرد. در کنار این موضوع فراموش نکنید که برخی از افراد ابدا شرایط لازم را برای خرید نداشته و شما تنها باید در تلاش برای ایجاد تمایل باشید، با این حال افراد را در تصمیم گیری نهایی خود آزاد بگذارید. این امر باعث خواهد شد تا احتمال خرید آنها در روزهای آینده، به مراتب بیشتر باشد. چنین اقدامی کمک خواهد کرد تا مکالمات به مراتب بهتری شکل گیرد و نیاز به صرف انرژی کمتری هم داشته باشید. آمارها نیز حاکی از آن است که چنین سیاستی، تاثیر اقدامات را افزایش داده و شانس فروش را به مراتب بیشتر می کند. 

مطلب مرتبط: 4 اشتباه فروشنده ها

2-فشار بیش از حد 

بسیاری از فروشندگان به خود فشاری غیرمنطقی را وارد می کنند. برای مثال خواسته آنها این است که در یک هفته، فروشی بالاتر از یک سال را داشته باشند. این امر حداقل در ابتدای راه غیرممکن بوده و تنها باعث خواهد شد تا سریعا خسته شوید. این نکته را فراموش نکنید که شما برای فروش باید فردی سرحال باشید و ذهن شما آمادگی لازم برای ارائه روش های خلاقانه را داشته باشد که بدون شک فردی که بیش از حد خسته است، چنین امکانی را نخواهد داشت. در این راستا برنامه طولانی مدت، می تواند شما را نجات دهد. در این رابطه خودشناسی و تلاش برای طی کردن یک روند منطقی، کمک خواهد کرد که همواره در مسیر رشد باشید. در کنار این موضوع فشار واردکردن به مشتری نیز ابدا درست نبوده و شما تنها باید با تکنیک های مختلف، تمایل و احساس نیاز را افزایش دهید. برای مثال یکی از روش های بسیار جالبی که چند سال گذشته توسط یک بازاریابی وسایل کوهنوردی به اجرا درآمده این است که وی در برخورد اول ابدا از محصولات خود صحبتی نمی کرد و تنها یک مستند جذاب از کوهنوردی را در اختیار افراد قرار می داد. این مسئله باعث می شود که پس از مشاهده آن، افراد خود با آمادگی و تمایل اولیه جهت خرید، به سراغ فرد بازاریاب بروند. تحت این شرایط با اجرای چند تکنیک دیگر، شانس فروش بسیار بالا خواهد بود. این امر در حالی است که اگر بخواهید خریدار را به آمادگی لازم جهت خرید برسانید، ممکن است ساعت ها درگیر باشید و در نهایت هم تضمینی برای تاثیرگذار بودن اقدام شما وجود ندارد. به صورت کلی شما باید به دنبال تکنیک هایی باشید که در کنار کاهش حجم کاری شما، تاثیرات بیشتری را هم دارند. درواقع یک بازاریاب موفق فردی است که به این جمله باور داشته باشد  که همواره روش های بهتری نیز وجود دارد. این امر کمک خواهد کرد تا به اصول کاری سنتی، اعتقاد بیش از حد نداشته باشید. 

مطلب مرتبط: یک اشتباه مهم در فروش

3-صحبت در رابطه با بودجه افراد 

این اقدام اگرچه بسیار رایج است، با این حال کاملا اشتباه است. فراموش نکنید که ابدا تفاوتی ندارد که مشتری در حال حاضر چه بودجه ای را برای خرید خود کنار گذاشته باشد. هنر واقعی این است که به حدی تاثیرگذار باشید که این میزان افزایش پیدا کند. همچنین افراد هیچ گاه تمایل ندارند تا در رابطه با بودجه خود صحبت کنند. این امر می تواند دلخوری هایی را نیز به همراه داشته باشد. درواقع شما ابدا نباید اجازه دهید که مشتری، احساس بدی را پیدا کند. در این راستا شما باید شرایطی را ایجاد نمایید که مشتری به شما اعتماد کرده و احساس خوبی را داشته باشد. همچنین یک بازاریاب موفق لازم است تا روش های متنوعی را برای پرداخت هزینه داشته باشد. برای مثال این امر که به افراد بگویید با پیدا کردن چند مشتری دیگر می توانند تخفیف ویژه داشته باشند، یکی از رایج ترین و در عین حال تاثیرگذارترین روش ها محسوب می شود. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما نباید تصورات غیرواقعی را در مخاطب خود ایجاد نمایید. این امر باعث خواهد شد که حتی در صورت نهایی شدن خرید، مشتری ایجادشده همیشگی نباشد و طبیعتا تبلیغ شما را نیز نکند. درواقع هدف یک بازاریاب ابدا نباید فروش از هر طریق ممکن باشد. 

منبع : allbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9utyXSxd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه