سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

4 اشتباه فروشنده ها

4 سال پیش ( 1399/6/10 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : ایمی تارجیگ   پدیدآورنده : فروش  

با توجه به این امر که فروشندگی الزام ادامه حیات یک کسب و کار محسوب می‎ شود، بسیار مهم است که افراد فعال در این حوزه، در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشند. در این راستا آگاهی از اشتباهات کمک خواهد کرد تا عملکرد بهتری را داشته باشید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا چهار اشتباه رایج فروشنده ‎ها را مورد بررسی قرار دهیم.

1-بیش از حد صحبت می ‎کنید

اشتباه فروشنده ها

نخستین نکته منفی که در بسیاری از فروشنده‎ ها به عادت رفتاری تبدیل شده است، این است که آنها مخاطب خود را در معرض بمباران اطلاعاتی قرار داده و این امر باعث می ‎شود تا آنها فرصتی برای فکر کردن نداشته و احساس بدی را پیدا کنند. در کنار این موضوع نکته‎ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید فضاسازی لازم را انجام دهید. این امر تنها زمانی میسر خواهد بود که یک تعامل دو طرفه شکل گرفته باشد. در این راستا ضروری است تا فرصت صحبت حتی بیشتر از خودتان را به مخاطب بدهید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که خوب گوش دادن، باعث خواهد شد تا به شناخت بیشتر و درک بهتر از اقداماتی که باید انجام دهید، برسید. بدون شک با این اقدام، سطح و کیفیت کار شما با تحولی چشمگیر مواجه خواهد شد.

مطلب مرتبط: اشتباه نقش بازی کردن در فروش

2-نیاز مشتری را نمی ‎شناسید

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده ‏اید که چرا مشتری باید محصول شما را خریداری نماید؟ درواقع اشتباه بزرگ افراد این است که تصور می‏‏کنند با تعریف و بیان ویژگی ‎های محصول، می‎ توانند افراد را به خرید ترغیب نمایند. با این حال تاثیر چنین اقدامی بسیار کم بوده و تا زمانی که احساس نیاز شکل نگرفته باشد، افراد حاضر به هزینه کردن نخواهند بود. به همین خاطر توصیه می ‎شود که در گام نخست و قبل از معرفی محصول خود، در تلاش برای شناخت نیاز مخاطب و یا ایجاد یک نیاز باشید.

در این رابطه یک مثال می‎ تواند به درک بهتر موضوع کمک نماید. در این رابطه یک فیلم سینمایی محبوب مانند سری جیمز باند را در نظر بگیرید که باعث شده است تا فروش یک مدل خاص از خودروهای جگوار، آمار فوق‏ العاده ‏ای را داشته باشد. درواقع برای خریداران این وسیله، دیگر امکانات، ویژگی ‏ها و هر چیز دیگری اهمیت نداشته و آنها به علت این امر که در تلاش برای شبیه ‏سازی خود با شخصیت اصلی فیلم هستند، یک نیاز در آنها شکل گرفته است. درواقع بازاریاب خوب فردی است که به این بخش توجه به مراتب بالاتری داشته باشد. در این راستا ممکن است شما از مدت ‎ها قبل به تولید محتوا بپردازید تا آمادگی ذهنی لازم در جامعه هدف شکل گیرد. تحت این شرایط پس از عرضه محصول، حتی با ساده ‎ترین تکنیک‎ های بازاریابی نیز می‎ توانید نسبت به فروش فوق‎ العاده خود اطمینان داشته باشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که مشتری در هر شرایطی حق نه گفتن به شما را خواهد داشت، با این حال این امر نباید باعث شود تا شما انگیزه خود را از دست بدهید. درواقع همواره این جمله را به خاطر داشته باشید که برند جهانی کوکاکولا در سال نخست فعالیت خود، کمتر از 20 عدد فروش را داشته است.

3- خیلی عجله دارید

آیا تمایل دارید که در کمترین زمان ممکن محصول را به فروش برسانید؟ اگر استراتژی شما این است متاسفانه رشد چندانی را تجربه نخواهید کرد. درواقع مشتری باید آزادی عمل بالایی را حس نماید. تحت این شرایط تحت فشار قرار دادن آنها تنها انگیزه ‎ها برای خرید را کمرنگ خواهد کرد. در این راستا توصیه من به همه بازاریاب ‎ها این است که تمرین‏ هایی را برای افزایش صبر خود داشته باشند. در این راستا ممکن است در جلسه اول شما تنها کمی به تمایل افراد بیفزایید که یک دستاورد بسیار خوب محسوب می ‏‎شود. در کنار این موضوع توجه داشته باشید که مشتری تنها به اطمینان از کارایی و اعتماد به برند نیاز نداشته و لازم است تا به شما نیز اطمینان کافی را داشته باشد. به همین خاطر توصیه می ‎شود که رفتاری دوستانه داشته باشید و خود را در جایگاه یک رفیق دلسوز قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا امکان ایجاد مشتری دائم، بسیار زیاد باشد.

4-پیگیری‎ های لازم را انجام نمی ‎دهید

در نهایت نکته‎ ‏ای که باعث خواهد شد تا با شکست زیادی مواجه شوید این است که پس از تلاش‎ های خود، مشتری را به صورت کامل رها می ‎کنید. درواقع تکنیک ‎های بازاریابی درست به مانند یک زنجیر به هم وصل بوده و شما باید برای حفظ این ارتباط، پیگیری ‎های لازم را انجام دهید. برای مثال از مشتری خود بخواهید تا شماره خود را در اختیار شما قرار دهد. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید اقدامات بعدی را انجام دهید. در این راستا شناخت تیپ مشتری نیز بسیار مهم است. برای مثال برای برخی از افراد قیمت، مهمترین معیار محسوب می ‎شود. تحت این شرایط شما با داشتن یک پل ارتباطی می ‎توانید آنها را از جدیدترین تخفیف‎ ها آگاه سازید.

مطلب مرتبط: یک اشتباه مهم در فروش

در نهایت این نکته را فراموش نکنید که اگرچه این اقدامات ممکن است سخت تلقی شود، با این حال شما نیز درست به مانند یک برند، پس از مدتی به شهرت لازم دست پیدا کرده و سهولت به مراتب بالاتری را تجربه خواهید کرد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5tQFsRw7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه