امروزه شبکه های اجتماعی به مهم ترین بستر برای انجام اقدامات بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده است، با این حال هنوز هم بسیاری از برندها در این زمینه با عملکرد ضعیف مواجه هستند. همین امر نیز باعث شده است تا در این مقاله چهار اشتباه بزرگ و کاملا رایج را مورد بررسی قرار دهیم.
1-شبکه اجتماعی نامناسبی را انتخاب کرده اید
اگر صرفا براساس میزان محبوبیت یک شبکه، اقدام به تصمیمگیری کنید، بدون شک بزرگترین اشتباه ممکن رخ داده است. درواقع قبل از هر تصمیمی لازم است تا نیاز خود را مشخص کرده و خصوصیات هر شبکه را بشناسید. یک انتخاب اشتباه به علت این امر که با سرمایه گذاری شما همراه است، بدون شک شکستی تلخ خواهد بود. در نهایت بهتر است تنها بر روی یک یا دو شبکه تمرکز کنید. در غیر این صورت دست یافتن به سطحی حرفه ای سخت خواهد شد. بدون شک پس از کسب جایگاه لازم در یک شبکه، فرصت برای حضور در سایر گزینه ها نیز مهیا خواهد شد، با این حال اگر بخواهید از همان ابتدا سیاست استفاده حداکثری را در پیش گیرید، شانس موفقیت کمی را خواهید داشت.
2-تنها به کیفیت محتوا توجه دارید
در اختیار داشتن محتوای باکیفیت تنها یکی از الزامات موفقیت محسوب می شود. درواقع نوع ارتباط شما با مخاطبان، رعایت اصول سئو و توجه به آخرین تغییرات انجام شده در بهروزرسانی های شبکه های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا از اقدامات خود بالاترین نتایج را به دست آورید. در نهایت اگر قصد فعالیت روزانه را در شبکه خود ندارید، بهتر است تا اصلا در این رابطه اقدامی را انجام ندهید. این نکته را فراموش نکنید که درست به مانند بازار، شما در شبکه های اجتماعی نیز رقبای سرسختی را خواهید داشت. به همین خاطر عملکرد ضعیف شما با قدرتنمایی آنها همراه خواهد بود. تحت این شرایط مخاطب بدون شک دلیلی برای توجه به شما را نخواهند داشت.
مطلب مرتبط: نحوه استفاده از هایلایت اینستاگرام برای صفحات تجاری
3-بیش از حد تجاری فکر می کنید
با نگاهی به صفحات بسیاری از برندها، متوجه یک نکته مشترک خواهید شد، آنها تنها به فروش محصول توجه دارند. این اقدام بیش از حد تجاری بدون شک مخاطب را آزار خواهد داد. این امر در حالی است که هدف اصلی شما از حضور در این شبکه-ها ابدا فروش محصولات نبوده و این امر هدفی است که شما در کنار اقدامات خود می توانید به آن نیز دست پیدا کنید. درواقع کلید گمشده، تولید محتوا است. در این رابطه توجه داشته باشید که شما باید مطالب و اطلاعات موردنظر خود را به لحنی بیان کنید که برای مخاطب هدف کاملا لذتبخش باشد. به صورت کلی شما باید در استفاده از یک شبکه اجتماعی، کاملا آیندهنگرانه رفتار کنید.
4-از فردی حرفه ای استفاده نمی کنید
تصور بسیاری از افراد در رابطه با مدیریت یک صفحه این است که متن و عکس های تهیه شده را ارسال کنند. این امر در حالی است که حقیقت ماجرا به مراتب پیچیده تر بوده و لازم است تا از فردی حرفه ای برای این امر استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید که برندهای موفق، حتی به یک نفر بسنده نکرده و یک تیم را مسئول این امر می کنند. به همین خاطر شما باید با توجه به حجم کار خود، نسبت به تعداد مدیران صفحه، تصمیمگیری کنید. با یک انتخاب درست، شما می-توانید تا حد زیادی از موفقیت خود اطمینان داشته باشید.