از زمانی که اینستاگرام گزینه ای را برای حفظ استوری ها به نام هایلایت ایجاد کرد، یک توفان جدی شکل گرفت. درواقع این امر که هیچ محتوایی نابود نشود، بدون شک بسیار مهم بوده و باعث شده است تا استوری حتی بیشتر از پست ها کاربرد داشته باشد، با این حال سوالی که مطرح است این است که برندها و افراد فعال در حوزه های مختلف کسب و کار چگونه می توانند از این ویژگی استفاده کنند؟ در همین راستا به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که می تواند ایده بسیار خوبی در رابطه با استفاده مناسب از قابلیت هایلایت استوری باشد.
1-ایجاد مجموعه ای برای محصولات
شما می توانید یک گالری تصویر از محصولات مختلف را با استفاده از این بخش ایجاد کنید. بدون شک اختصاص چندین پست صرفا برای تصویر محصول، مخاطب را خسته خواهد کرد، با این حال این امر برای بخش استوری کاملا متفاوت بوده و عدم نیاز به لایک و نمایش سریع، مخاطب را خسته نمی کند.
همچنین توجه داشته باشید که با گذر از 100 عکس، شما می توانید یک هایلایت دیگر را نیز ایجاد کرده و عملا با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید بود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد تمایل دارند تا بیشترین تصاویر در رابطه با محصولات را مشاهده کنند. به همین خاطر توصیه می شود تا برای هر یک از آنها یک هایلایت جداگانه ایجاد کنید. برای مثال اگر در زمینه تولید خودرو فعال هستید، برای هر مدل و یا هر سال یک بخش جداگانه داشته باشید. این نظم کاری، ارتباط راحت تر مخاطب با صفحه شما را نیز به وجود خواهد آورد.
مطلب مرتبط: چگونه از بخش هایلایت استوری در کمپین بازاریابی مان استفاده کنیم؟
2-نمایش بهتر تصاویر
یک راهکار دیگر این است که محصولات را براساس نوع تقسیم بندی کرده و در معرض نمایش قرار دهید. برای مثال اگر در زمینه پوشاک فعال هستید، می توانید هایلایت های خود را برای شلوارها، پیراهن ها، دستکش ها، اکسسوری ها و... اختصاص دهید. در نهایت توجه داشته باشید که در تهیه عکس ها صرفا به استفاده از مدل ها بسنده نکرده و با افراد عادی نیز همکاری داشته باشید. علت این امر به این خاطر است که اکثر افراد جهان، از ویژگی های بدنی مدل ها برخوردار نبوده و این امر باعث می شود تا تصاویر شما به نوعی غیرواقعی به نظر برسد.
3-پاسخ به سوالات
این امر که سوالات و پاسخ های خود را در یک هایلایت قرار دهید، باعث خواهد شد تا افراد پس از مطالعه آنها از مطرح کردن موارد تکراری خودداری کنند. همچنین این اقدام شما نوعی توجه به مخاطب نیز محسوب می شود. در این رابطه ابزارهایی در بخش استوری برای سوال کردن افراد وجود دارد که با استفاده از آنها قادر خواهید بود تا نسبت به موارد بهتر آگاهی پیدا کرده و عملکرد بهتری را داشته باشید.
4-ترفندهای آموزشی
در نحوه استفاده از محصولات، انواع راهکارها وجود دارد که به افزایش سرعت و کیفیت کار کمک خواهد کرد. برای مثال معرفی سریع ترین شیوه های تا کردن لباس و یا نکاتی که در هنگام شست وشوی انواع پارچه باید رعایت شود، از جمله این موارد محسوب شده و می تواند یکی از بخش های کاملا جذاب شما باشد. درواقع مخاطب بالاترین حد استقبال را از مطالبی خواهد داشت که آموزشی بوده و شما می توانید یک هایلایت را به آن اختصاص دهید. در نهایت فراموش نکنید که برای افزایش تعامل خود، می توانید از مخاطبان نیز بخواهید تا ترفندهای خود را با شما به اشتراک بگذارند. تحت این شرایط ذکر آیدی صفحات الزامی بوده و در غیر این صورت با نارضایتی شدیدی مواجه خواهید شد.
5-اتفاقات روزمره
بسیاری از مطالب هستند که ارتباط مستقیم را با حوزه کاری شما نداشته و اصل های مهم محسوب نمی شوند، با این حال نمایش آنها خالی از لطف نیز نخواهد بود. درواقع مخاطب تمایل دارد تا در کنار مطالب اصلی، اطلاعات بیشتری را در رابطه با شما به دست آورد. به همین خاطر اختصاص یک هایلایت به اتفاق روزانه می تواند کاملا سودمند باشد. برای مثال می توانید تعدادی از تصاویر نمایندگی های فروش خود را به نمایش گذاشته و شرایطی را فراهم آورید که ارتباط شما با افراد به چیزی فراتر از یک رابطه اقتصادی تبدیل شود. همچنین از این بخش برای نمایش پشت صحنه نیز می-توانید استفاده کنید.
6-ایجاد چالش، سوال و مسابقه
بدون شک ایجاد چالش ها و مسابقات بهترین راهکار برای درگیر کردن افراد محسوب می شود، با این حال در صورتی که حمایت های لازم انجام نشود، بدون شک با بهترین نتیجه ممکن مواجه نخواهید شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا اقدامات مخاطبان خود را به نمایش درآورید. برای این موضوع هایلایت کردن استوری ها گزینه مناسبی بوده و به ماندگار شدن کمک خواهد کرد. برای مثال عکاسی با محصول، یکی از ساده-ترین و رایج ترین موارد محسوب می شود. همچنین می توانید در کنار نمایش سوالات مخاطبان، خودتان نیز در این رابطه اقدام کرده و با این کار سطح اطلاعات افراد را افزایش دهید. درواقع این بخش باید کاملا سرگرم کننده و مرتبط با حوزه کاری شما باشد.
مطلب مرتبط: 4 سرویس کاربردی اینستاگرام
در آخر توجه داشته باشید که از بخش استوری برای نمایش ویدئو های چند ثانیه ای نیز می توان استفاده کرد. به همین خاطر خود را صرفا به عکس و متن محدود نکنید.