دوشنبه, ۱۹ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 9 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

محبوبیت پروژکتور ال ای دی در نورپردازی فضای باز امروز از هیچ کس پوشیده نیست. انواع پروژکتور ال ای دی با توان های مختلف، نور بسیار عالی و باکیفیت، مصرف بسیار پایین تر نسبت به نورافکن بخار جیوه، ظاهر مدرن و کاربردهای گوناگون توانسته اند بهترین جایگزین برای انواع چراغ های قدیمی مخصوص فضای باز باشند. لازم به ذکر است که تنها کاربرد پروژکتور ال ای دی ویژه فضای بیرونی نیست بلکه فضاهای مختلف فروشگاهی، سالن ها و سوله های ورزشی و کارخانه نیز از جمله فضاهایی هستند که با پرژکتور ال ای دی نورپردازی می شوند. در این مقاله به نورپردازی 4 فضا پرداخته ایم که با استفاده از پروژکتور ال ای دی می توان بهترین روشنایی را در آن ها تجربه کرد.

برای بهترین نورپردازی در این 4 فضا از پروژکتور ال ای دی استفاده کنید

روشنایی ورودی ساختمان و مجتمع با پروژکتور ال ای دی

حتما در گذر از خیابان ها و معابر متوجه تفاوت جذابیت و کشش فضاهایی که در نما و ورودی خود از پروژکتور ال ای دی و نورهای باکیفیت استفاده کرده اند شده اید. پخش نور عالی و شاخص نمود رنگ بالاتر نسبت به پروژکتورهای قدیمی علت اصلی این تفاوت است. در پروژکتور ال ای دی رنگ ها نسبت به پروژکتور بخار سدیمی طبیعی تر و واقعی تر به نظر می رسد. باید در نظر داشت که هدف از روشنایی ورودی ساختمان هم جذابیت برای افراد و عابران بوده و هم سطح روشنایی باید به صورتی باشد که با از بین بردن نقاط تاریک، امنیت کافی را در فضا فراهم کند. در این خصوص بهتر است بدانید بهترین پروژکتور، پروژکتور COB است زیرا پروژکتور ال ای دی COB، نسبتا جدیدتر است، کیفیت نور بالاتر، شدت نور بیشتر و ظاهر زیباتری دارد و بنابراین می توان از آن برای نورپردازی ورودی های مختلف استفاده نمود. همچنین باید توجه داشت که بدون فلیکر یا چشمک بودن پروژکتور در محوطه ورودی بسیار مهم است زیرا در صورت وجود فلیکر یا چشمک، تصاویر دوربین های مداربسته دچار اختلال می شود.

نورپردازی محوطه و معابر و پارک با پروژکتور ال ای دی

فضای سبز و پارک و معابر شهری نیز از جمله فضاهایی هستند که هم روشنایی کافی و اصولی آن ها اهمیت داشته و هم کیفیت نور چراغ های به کار رفته در این فضاها جهت زیباسازی شهری و مشاهده جلوه فضای سبز مهم است. مهم ترین نکته در خصوص روشنایی معابر و پارک ها در شهر این است که روشنایی به صورت یکدست در تمام نقاط مورد نیاز وجود داشته و مناطق تاریک در مسیرهای رفت و آمد به حداقل برسد بنابراین پروژکتور ال ای دی مورد انتخاب باید بیشترین پخش نور را داشته باشد. در این خصوص پروژکتور ال ای دی SMD هم گزینه مقرون به صرفه تر از COB و هم چراغی با پخش نور بالاتر است. با استفاده از پروژکتور ال ای دی SMD ( که به اشتباه در بسیاری از مواقع آن را زیر مجموعه پروژکتورهای ال ای دی به حساب نمی آورند.) می توانید تمامی معابر را به خوبی نورپردازی کنید.

سوله با پروژکتور ال ای دی

روشنایی انبارها و سوله و کارخانه به طور کلی پیچیدگی و ظرافت چندانی ندارد زیرا هدف اصلی روشنایی در سوله و کارگاه، در قدم اول فراهم نمودن حداقل میزان روشنایی برای انجام فعالیت های روزمره نظیر جابجایی اجسام و انبارداری است. استاندارد بودن نور با استفاده از پروژکتور ال ای دی از نظر علمی باعث بهبود روحیه و در نتیجه راندمان کاری کارکنان در طولانی مدت می شود. به همین جهت به صرفه ترین و بهترین گزینه جهت نورپردازی سوله و انبار، پروژکتور LED SMD می باشد.

روشنایی سالن ­های ورزشی

فضای ورزشی از جمله فضاهایی است که باید حس سرزندگی و انرژی مثبت را به افراد حاضر در فضا منتقل کند بنابراین بهتر است به جای انواع چراغ های قدیمی سوله ای به سراغ پروژکتور ال ای دی بروید. آن چه که در نورپردازی سالن های ورزشی اهمیت دارد، در قدم نخست، تامین روشنایی به اندازه ای است که بتوان فعالیت های ورزشی را به راحتی در نور کافی انجام داد. در گام دوم، مهم ترین مسئله، نحوه قرارگیری پروژکتور و زاویه تابش آن است. زاویه تابش پروژکتور ال ای دی باید به صورتی باشد که باعث ایجاد خیرگی برای چشم افراد و ورزشکاران حین فعالیت نشود. بنابراین بهتر است تا پیش از خرید پروژکتور ال ای دی، ابتدا از مشاوره متخصصان نورپردازی استفاده نمایید تا جانمایی پروژکتور ال ای دی در فضای شما را با در نظر گرفتن توان پروژکتور، متراژ فضا، فاصله پایه های نصب و سطح روشنایی مورد نیاز، انجام دهند و بتوانید بهترین و به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: اکووات/ecowat

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AT9F4Rcd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه