یکی از جدیدترین روش هایی که می تواند به کسب وکارها در رشد و پیشرفت کمک کند، استفاده از محتوا برای تبلیغات کسب وکارشان است. بازاریابی تولید محتوا همان چیزی است که تفاوت بین یک کسب وکار پرمخاطب و یک کسب وکار معمولی را ایجاد می کند. هر چه تولید محتوایی که برای کسب وکارتان انجام می دهید، مرتبط تر با موضوع و محصولاتتان باشد، احتمال اینکه مخاطب های جدی و پروپا قرصی هم پیدا کنید، بیشتر می شود.
اما تولید محتوا برای هر کسب وکار منحصر به خودش است. متاسفانه یک نسخه ی یکسان وجود ندارد که بتوان برای همه پیچید و امیدوار بود که کار کند. شما به عنوان یک صاحب کسب وکار لازم است با نکات کلی تولید محتوا آشنا باشید تا بتوانید به صورت درست از آنها استفاده کنید. اما فقط همین کافی نیست. شما باید با به روزترین اخبار و فناوری های صنف خودتان هم آشنا باشید تا بتوانید محتوایی تولید کنید که واقعا برای مخاطب هایتان مفید باشد.
ترفندهایی که برای تولید محتوا در ادامه معرفی می شوند، به عنوان جدیدترین و کارآمدترین روش ها شناخته می شوند و لازم است که برای هر صنفی با توجه به نیازهای همان صنف به کار گرفته شود تا بهترین نتیجه را از آن بدست آورد.
یکی دیگر از نکاتی که برای تولید محتوا باید مدنظر قرار گیرد، رسانه ای است که دارید برای آن محتوا تولید می کنید. یعنی تولید محتوا برای یک وب سایت با تولید محتوا برای یک شبکه ی اجتماعی فرق دارد. حتی تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مختلف هم با هم فرق می کند. شما نباید همان محتوایی که برای وبلاگ سایت نوشته اید را در اینستاگرام منتشر کنید. دست کم نباید آن را در همان قالب منتشر کنید. لازم است حتما با قالب های محتوایی هر رسانه آشنا باشید و متناسب با آن برای کسب وکارتان محتوا تولید کنید.
اما به یاد داشته باشید که مهم است در تمام رسانه ها حضور داشته باشید. مثلا صرف حضور در شبکه های اجتماعی کافی نیست. حتما به اینکه برای کسب وکارتان سایت بسازید هم فکر کنید. لازم نیست برای ساختن یک وب سایت حتما سراغ طراحان و برنامه نویسان بروید. شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی، برای کسب وکارتان سایت بسازید. تنها لازم است از پلتفرم های سایت ساز استفاده کنید. این پلتفرم ها فرآیندهای ساخت سایت را بسیار ساده کرده اند و کار کردن با آنها هم بسیار راحت است. بهترین فروشگاه ساز می تواند دیجی فای باشد که یکی از زیرمجموعه های دیجی کالاست و تاکنون کسب وکارهای زیادی را برای ساختن سایت یاری کرده است. سایتی که با دیجی فای ساخته شود، تمامی امکانات لازم برای یک وب سایت، مانند درگاه پرداخت و روش ارسال و باشگاه مشتریان و حتی خدمات طراحی و دیزاین بنر و از این هم فراتر، جذب بازدیدکننده را به شما می دهد و به کلی بی نیازتان می کند.
ترفندهای تولید محتوا
برای اینکه بتوانید بهترین محتوای ممکن را برای مخاطبان خود تولید کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید که شاید به ظاهر ساده باشند ولی رعایت آنها می تواند تاثیر بزرگی روی کیفیت محتوای تولیدی شما داشته باشد.
اینجا یک مثال می زنیم تا فهم قضیه راحت تر شود. فرض کنیم به تازگی راه اندازی مغازه اکسسوری را تمام کرده اید. و الان می خواهید فروش آنلاین را شروع کنید. ابتدا باید عکس ها و ویدیوهای باکیفیت و خوش ساختی از محصولات و جواهرات خود تهیه کنید. شاید استفاده از مدل های خوش نام و پرآوازه بتواند به بهتر دیده شدن شما کمک کند.
یا حتی استفاده از چیدمان های خلاقانه یا هنری، همان چیزی باشد که شما را از سایر رقبا متفاوت گرداند. مهم این است که یک روش خلاق پیدا کنید. سپس باید با یک برنامه ریزی مستمر، حضور خود را در شبکه های اجتماعی ادامه دهید. و نهایتا وب سایت خود را بسازید و مقالات متنوعی درباره ی انواع روش های استایل کردن منتشر کنید یا تفاوت های سنگ ها و زیورآلات مختلف را در بلاگ خود بنویسید و به آگاهی مخاطبان خود کمک کنید. منظور از تولید محتوای مفید دقیقا همچین سبکی از تولید محتواست.