شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک با تعرفه و متد های 2022

دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک باید طبق اصول و قواعد طراحی و اجرا شود تا باعث ایجاد فضایی مطلوب گردد.

امروزه طراحی داخلی با استفاده از انواع سبک های مختلفی با توجه به نیاز و سلیقه افراد طراحی و اجرا می گردد. یکی از محبوب ترین سبک ها، طراحی به سبک کلاسیک است. سبک دکوراسیون کلاسیک فضای بسیار با شکوه، لوکس و مجللی را ایجاد می کند. این سبک یکی از اصیل ترین سبک های معماری می باشد. این سبک از زمان گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

وسایل خانه در طراحی به سبک کلاسیک حس نوستالژیک را به افراد القا می کند. سبک کلاسیک و پتینه و پتینه کاری آن مناسب فضاهای بزرگ می باشد. اما اگر به صورت حرفه ای چیدمان شود می تواند برای فضا های کوچک هم گزینه مناسبی باشد. در دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک هیچ نوع هرج و مرج، بی نظمی و آشفتگی در چیدمان مشاهده نمی شود.

  • دلیل محبوبیت سبک کلاسیک چیست ؟

۱ - سبک کلاسیک همیشه بر ذهنیت مثبت افراد از آن فضا تاثیر فوق العاده ای دارد.

۲ - تاکید این سبک بر روی غنا و خوش سلیقگی صاحب خانه است.

۳ - این سبک در جلوه و ظاهر خود بسیار منعطف است و در درون خود زیبایی، اصالت و راحتی را توام با هم دارد.

  • استفاده از پارچه و پرده های زیبا و گران قیمت در سبک کلاسیک

در طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک پرده، روکش صندلی و مبلمان و به طور کلی پارچه های ارزان قیمت و بی کیفیت هیچ جایگاهی ندارند.

از جمله منسوجات پرکاربرد در سبک کلاسیک می توان به انواع پارچه مخملی، ژاکارد، ساتن و … اشاره کرد.

در طراحی به سبک کلاسیک اغلب از پرده های سنگین تزئین شده و گران قیمت استفاده می شود در انتخاب پرده به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از پرده های شلوغ با تزیینات زیاد برای فضاهای کوچک مناسب نیست و بهتر است از پرده هایی که دارای تزیینات کمتر و خلوت تری هستند استفاده کنید.

  • ویژگی های طراحی به سبک کلاسیک

از مهم ترین ویژگی های طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک می توان به تناسب، هماهنگی، تقارن، استفاده از طرح های متقارن و زیبای کلاسیک و مواد طبیعی و با کیفیت اشاره کرد. این ویژگی ها در مورد تمام اجزا و عناصر صدق می کند. در طراحی به این سبک از تزیینات ، طرح های زیبا و نقوش برجسته، اشکال و خطوط هندسی منظم، گچبری، تابلوهای نقاشی، آینه کاری، مجسمه های زیبا، شمعدانهای چند شاخه زیبای کلاسیک، منبت کاری، لوسترهای بزرگ کریستالی و ظروف گران قیمت نیز استفاده می شود. استفاده از لوسترهای شمع دار یا چراغ های مشابه شمع، با روح کلاسیک محیط کاملا سازگار می باشند.

در طراحی کلاسیک ستون و سرستون های کلاسیک، مواد طبیعی و گران قیمت مانند سنگ و چوب طبیعی، رنگ هایی نظیر رنگ قهوه ای، بژ، کرمی و … به چشم می خورد.

تجمل گرایی و استفاده از لوازم پرزرق و برق ، لوکس و گرانقیمت جزو عناصر جدایی ناپذیر سبک کلاسیک می باشد. نکته حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون کلاسیک این است که علیرغم آنکه این سبک بسیار غنی و مجلل است اما متراکم و شلوغ نیست بنابراین می توان در طراحی داخلی فضاهای کمی کوچک نیز از این سبک استفاده کرد.

در سبک کلاسیک و در پتینه کاری های آن جزئیات با دقت بسیار بالایی انتخاب می شوند. زیرا در نهایت همین جزئیات کوچک هستند که ظاهر و نمای کلی این سبک را به نمایش می گذارند.

  • استفاده از مواد طبیعی در طراحی

در طراحی کلاسیک تاکید فراوان بر کیفیت بالا و بافت مواد و عدم استفاده از مواد مصنوعی، ارزان قیمت و بی کیفیت می باشد. دوام و استحکام مصالح استفاده شده در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است. آجر، سنگ، چوب و بتن رایج ترین مصالحی هستند که در این سبک استفاده می شوند.

چوب طبیعی یکی از اصیل ترین و پرکاربردترین مواد طبیعی در طراحی دکوراسیون کلاسیک می باشد.

در طراحی کلاسیک فضاهای کوچک از پانل های چوبی برای دیوار و تزیینات چوبی سقف نیز استفاده می شود جالب است بدانید چوب طبیعی نه تنها نقشی اساسی در طراحی داخلی کلاسیک دارد بلکه در آکوستیک بودن فضا نیز تاثیری چشمگیری دارد.

دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک با تعرفه و متد های 2022

  • طراحی دیوار ها

در دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک برای دیزاین دیوار می توانید از پانل های چوبی استفاده کنید. استفاده از چوب طبیعی و طرح و رنگ آن در طراحی داخلی کلاسیک بسیار رایج می باشد. علاوه بر چوب می توان با توجه به سلیقه شخصی خود از انواع کاغذ دیواری های کلاسیک نیز استفاده کنید البته در انتخاب کاغذ دیواری دقت داشته باشید که از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که گران قیمت به نظر آیند و خیلی برجسته نباشند همچنین طرح های شلوغ نیز مناسب دکوراسیون منزل کوچک نمی باشند.

می توانید در طراحی دیوار ها از انواع رنگ های گران قیمت پاستلی استفاده کنید. در کنار آن استفاده از گچبری های زیبای کلاسیک ، قاب دیواری و … نیز میتواند ظاهری زیباتر ایجاد کند.

  • انتخاب کفپوش مناسب سبک کلاسیک

در دکوراسیون کلاسیک منزل برای کفپوش می توان از انواع کفپوش های چوبی و سنگ استفاده کرد. کفپوش های چوبی فضای بسیار گرم و زیبایی را ایجاد می کنند.

توصیه می شود در دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک برای دلباز تر جلوه دادن فضا، از کفپوش های رنگ روشن استفاده کنید.

  • طراحی سقف به سبک کلاسیک

در طراحی داخلی کلاسیک، نمای سقف نباید ساده و بی روح طراحی شود بلکه باید به یک شاهکار هنری مبدل گردد. برای اجرای چنین سقفی می توانید از گچبری با طرح های زیبای کلاسیک استفاده کنید و سپس به شکلی خاص و منحصر به فرد آن ها را رنگ کنید. روش دیگر نقاشی های سقفی است که اغلب در قسمت پذیرایی استفاده می شود و نمای بسیار جذابی ایجاد می کند.

در طراحی داخلی کلاسیک سقف باید بلند طراحی شود تا جلوه ای کاملا رسمی در منزل ایجاد شود زیرا اگر ارتفاع سقف کم طراحی شود ظاهر نامناسبی ایجاد می شود و گچکاری ها، پرده، تزیینات و ... فضایی نا مناسب و پر هرج و مرج ایجاد می کند. اما با این حال اگر ابعاد خانه شما با استانداردهای سبک کلاسیک مطابقت ندارد می توانید با استفاده از خطوط عمودی در کاغذ دیواری، پرده، پارچه و … خطای دید ایجاد کنید تا به این ترتیب بلندتر به نظر آید.

  • طراحی شومینه در دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک

استفاده از شومینه در طراحی داخلی کلاسیک بسیار رواج دارد از شومینه اغلب در قسمت نشیمن استفاده می شود، شومینه اوج تجمل، زیبایی و ظرافت در این سبک است و فضایی گرم و صمیمی در قسمت نشیمن ایجاد می کند. مبلمان با محوریت شومینه چیدمان می شود. شومینه میتواند سنگی یا آجری ساخته شود.

  • انتخاب پالت رنگی مناسب

در دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک اغلب از سایه های مختلف رنگ های خنثی و گرم مانند سایه های ملایم رنگ قهوه ای و طیف های مختلف رنگ چوب، کرمی، بژ، زیتونی، طلایی، شنی و ... استفاده می شود. اگر قصد دارید از رنگ هایی مانند رنگ قرمز، سبز یا آبی در طراحی داخلی استفاده کنید توصیه می شود از سایه های کمرنگ و ملایم آنها استفاده کنید. از رنگ سفید نیز می توان در این سبک استفاده کرد اما اگر قصد استفاده از رنگ سفید را در این سبک دارید نباید از رنگ سفید خالص استفاده کنید به عنوان مثال سایه های روشن رنگ عاجی مناسب این سبک می باشد. توصیه می شود در طراحی دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگتر و دلبازتر به نظر آید. برای طراحی داخلی فضاهای کوچک باید رنگ اول یا رنگ غالب را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید.

  • نورپردازی در سبک کلاسیک

بهره مندی از نور طبیعی در طراحی داخلی در درجه اول و نورپردازی مصنوعی در درجه دوم قرار دارد.

نورپردازی فضاهای کلاسیک باید به گونه ای اجرا شود که علاوه بر تامین نور مورد نیاز ساکنین، فضایی زیبا، لوکس و مجلل ایجاد کند. در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک اغلب در مرکز اتاق از لوسترهای مجلل و معمولا کریستالی استفاده می شود و در دیگر قسمت ها از چراغ های دیواری و رومیزی به شکل قرینه و روشنایی های موضعی روی تابلوها استفاده می شود.

به عنوان مثال می توانید در قسمت پذیرایی در دو طرف کاناپه دو قاب دیواری طراحی کنید و دو چراغ دیواری زیبا در داخل آن قرار دهید و یا در دو طرف تخت خواب ، دو میز کنار تختی قرار دهید و دو چراغ خواب کلاسیک زیبا بر روی آن قرار دهید.

  • انتخاب کابینت آشپزخانه

در طراحی داخلی کلاسیک برای آشپزخانه اغلب از کابینت های تمام چوب استفاده می شود. این کابینت ها دارای کنده کاری ها و پتینه کاری های بسیار لوکس و زیبا می باشند . کابینت های تمام چوب جزو گران قیمت ترین کابینت های آشپزخانه می باشند. برای صرفه جویی در هزینه های کلی می توان از کابینت های طرح چوب و کابینت آشپزخانه ممبران نیز استفاده کرد. توصیه می شود در طراحی آشپزخانه های کوچک از رنگ های روشن برای کابینت ها استفاده کنید.

دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک با تعرفه و متد های 2022

جهت دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک و بزرگ خود، پتینه آن و تمامی خدمات ساختمانی دیگر با ضمانت کاری و بازدید و مشاوره رایگان با هیرادانا به آدرس https://hiradana.com با شماره 09125754921 در تماس باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zHZElqj7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه