شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یونولیت در چند دهه اخیر توانسته انقلاب بزرگی در صنایع مختلف خصوصاً ساختمان سازی و بسته بندی ایجاد کند و جایگاه ویژه ای در سایر صنایع نیز پیدا کرده است. در حقیقت کاربردهای متعدد یونولیت ها به دلیل برخورداری از ویژگی هایی همچون قابلیت بازیافت، طول عمر بالا، مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و صوت، وزن پایین و ... می باشد. تنوع و تعددی یونولیت ها در بازار باعث سردرگمی افراد و سخت شدن انتخاب یک یونولیت مناسب می شود. یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید ورق یونولیت، قیمت آن است که می تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار داشته باشد. در ادامه این مطلب به بررسی قیمت ورق یونولیت و عوامل موثر بر آن پرداخته خواهد شد.

قیمت ورق یونولیت+ لیست کامل قیمت مهر 1401

یونولیت چیست و چند نوع دارد؟

یونولیت ماده ای است که از نوعی پلاستیک تهیه شده از استایرن مونومر تولید شده و دارای رنگی سفید و ظاهری متخلخل است. این ماده خنثی اولین بار در سال 1839 توسط ادوارد سیمون و به شکلی تصادفی کشف شد و در کمتر از دو دهه به تولید انبوه رسید و در تمامی بازارهای جهانی حضور پیدا کرد. بیش از 90 درصد از حجم یونولیت ها را هوا تشکیل می دهد به همین دلیل وزن بسیار کمی دارند. این مواد با نام هایی همچون آکاسیف، پلاستوفوم، استایروفوم و پلی استایرن انبساطی یا EPS نیز شناخته می شوند و در 3 مرحله اصلی پیش انبساط، تثبیت و شکل دهی تولید می شوند.

در حقیقت یونولیت ابتدا به شکل بلوک های یونولیت مادر تولید می شود و سپس توسط دستگاه های CNC یا المنت های برقی به انواع یونولیت های ساختمان و ... تبدیل می شوند. از جمله رایج ترین نوع یونولیت ها می توان به مواردی همچون یونولیت های دیواری، یونولیت های سقفی، یونولیت های بسته بندی و یونولیت های فشرده اشاره کرد هرچند که یونولیت های تزریقی نیز می توانند کاربردهای جداگانه ای داشته باشند.

عوامل موثر بر قیمت ورق یونولیت

همان طور که گفته شد یونولیت ابتدا به شکل بلوک های مادر تولید شده و سپس توسط دستگاه های مخصوص به انواع مختلفی همچون ورق یونولیت، بلوک یونولیت و ... تبدیل می شود. ورق یونولیت می تواند کاربردهای متعددی در بسیاری از صنایع داشته باشد و قیمت آن نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که مهم ترین آنها به شرح زیر هستند:

دانسیته یونولیت 

دانسیته یا چگالی یونولیت در حقیقت مهم ترین فاکتوری است که می تواند در قیمت آن نقش اصلی را داشته باشد چرا که دانسیته تعیین کننده تمامی مشخصات و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی این ماده است. یونولیت ها می توانند در دانسیته های مختلفی تولید شوند و هر چه دانسیته یونولیت بیشتر باشد از وزن و مقاومت بالاتری برخوردار بوده و طبیعتاً قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

نوع مواد اولیه

یونولیت ها به صورت کلی از ماده ای به نام استایرن مونومر تولید می شوند اما از آنجایی که این ماده قابلیت بازیافت دارد ممکن است تعدادی از شرکت ها از مواد بازیافتی نیز برای تولید محصولات خود استفاده کنند. مواد بازیافتی از کیفیت کمتری برخوردار است به همین دلیل قیمت آن نیز کمتر خواهد بود.

ویژگی های فیزیکی یونولیت

میزان مقاومت یونولیت در برابر ضربه، میزان مقاومت در برابر رطوبت، میزان مقاومت در برابر فشار، میزان مقاومت در برابر حرارت و صوت و ... از مهم ترین ویژگی هایی هستند که قیمت یونولیت را تحت تأثیر قرار می دهند. هرچه یونولیت وضعیت بهتری در تمامی فاکتورهای عنوان شده داشته باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

ابعاد و اندازه یونولیت

یکی از مهم ترین نکاتی که می توان به عنوان راهنمای خرید یونولیت به آن توجه داشت ابعاد و اندازه ورق یونولیت است. هر کدام از ورق های یونولیت در اندازه های استاندارد تولید می شوند اما قابلیت تولید در ابعاد سفارشی را نیز دارند به همین دلیل ابعاد و اندازه آن می تواند نقش مهمی در تعیین قیمت نهایی داشته باشد.

ظاهر و ساختار ورق یونولیت

هرچه کیفیت پخت یونولیت ها بالاتر باشد ظاهر و ساختار یکدست و یکپارچه تری خواهند داشت. در اصل زمانی که یونولیت از سطح صاف و یکدستی برخوردار باشد نشان از کیفیت بالای تولید و پخت آن دارد و این می تواند در افزایش قیمت آن نیز موثر باشد

میزان عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضای ورق یونولیت نیز می تواند با توجه به کاربردها و نوع استفاده هایی که از این ماده می شود در افزایش یا کاهش قیمت ها موثر باشد. طبیعتاً در فصول بهار و تابستان که ساخت وساز بیشتر است و صنعت ساختمان سازی پویایی بیشتری دارد قیمت این مواد نیز افزایش می یابد.

استاندارد بودن یونولیت

علامت استاندارد می تواند نشان از کیفیت و پخت مناسب یونولیت باشد. یونولیت هایی که دارای نشان استاندارد هستند می توانند از طول عمر بیشتر و کارایی بهتری برخوردار باشند و در نهایت قیمت آنها نیز بیشتر است

قیمت ورق یونولیت+ لیست کامل قیمت مهر 1401

میزان مقاومت در برابر آتش

میزان اشتعال پذیری ورق یونولیت با توجه به نوع استفاده ای که از آن می شود اهمیت بالایی دارد. به صورت کلی یونولیت ها در دو دسته کندسوز و قابل اشتعال تولید می شوند و طبیعتاً یونولیت های کندسوز از قیمت بالاتری برخوردار هستند. یونولیت کندسوز مواد اولیه باکیفیت تری داشته و با روش های مدرن و تکنولوژی های به روز دنیا تولید می شود و تفاوت یونولیت بسوز و کندسوز در همین مواد اولیه و روش تولید است.

  •       هزینه های حمل ونقل، دستمزد کارگران، هزینه های انبار و ... نیز می توانند بر روی قیمت ورق یونولیت موثر باشند.

مزایای اصلی یونولیت ها

در حال حاضر یونولیت ها به عنوان یکی از مواد و مصالح نوین در صنعت ساختمان به کار می روند و جایگزین بسیاری از مصالح سنتی شده اند. این مواد همچنین در صنایعی همچون خودروسازی، لوازم خانگی، بسته بندی، غذا و دارو، لوازم تحریر و ... کاربردهای گسترده ای دارند. از مهم ترین مزیت های این مواد می توان به مواردی همچون قابلیت بازیافت، وزن بسیار کم، طول عمر عالی، عایق صوت، حرارت و رطوبت بودن، امکان تغییر سایز راحت، مقاومت در برابر فشار و ضربه و ... اشاره کرد هرچند که معایبی همچون مقاومت پایین در برابر حلال های آلی، امکان آسیب به لایه ازن در صورت استفاده از کلروفلوروکربن در تولید آن و امکان اشتعال در صورت رنگ آمیزی با رنگ های روغنی نیز خواهند داشت.

قیمت روز ورق یونولیت

معمولا ورق های یونولیتی در اندازه های 100 در 200 سانتی متر و در ضخامت های 1 تا 10 سانتی متر تولید می شوند و قیمت آنها با توجه به ابعاد و اندازه و ضخامت آنها و همچنین تمامی ویژگی ها و فاکتورهایی که بررسی شدند می تواند از 50 تا 300 هزار تومان متغیر باشد. عواملی همچون وضعیت بازار، قیمت مواد پتروشیمی، قیمت نفت، نرخ ارز و ... می توانند بر تغییر قیمت ورق یونولیت موثر باشند به همین دلیل قیمت این محصولات به صورت لحظه ای و روزانه در حال تغییر است. قیمت تقریبی ورق های یونولیت در مهرماه 1401 به شرح زیر هستند:

ضخامت ورق های یونولیت

ابعاد ورق های یونولیت

قیمت

١ سانتیمتر

100 cm * 200 cm

٥٥000 تومان

2 سانتیمتر

100 cm * 200 cm

85000 تومان

3 سانتیمتر

100 cm * 200 cm

110000 تومان

5 سانتیمتر

100 cm * 200 cm

160000 تومان

10 سانتیمتر

100 cm * 200 cm

260000 تومان

از کجا باید ورق یونولیت خرید؟

خوشبختانه امروزه شرکت های متعددی در زمینه تولید انواع محصولات یونولیتی فعالیت دارند و تنوع و تعدد محصولات در بازار بسیار زیاد است. البته تنوع بالای محصولات می تواند منجر به سردرگمی افراد در خرید شود و لازم است که حتماً به راهنمای خرید یونولیت توجه ویژه ای شود. شرکت مادفوم به عنوان یکی از معتبرترین تولید کننده های انواع ورق یونولیت، بلوک یونولیت سقفی، یونولیت بسته بندی و... امکان خرید باکیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین محصولات را به صورت آنلاین برای مشتریان خود فراهم کرده است. یونولیت مادفوم از بهترین مواد اولیه و توسط دستگاه های پیشرفته روز دنیا تولید شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

قیمت ورق یونولیت+ لیست کامل قیمت مهر 1401

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HeIGvHIs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه