پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

میلگرد آذرامین و مهم ترین مشخصات آن را بشناسید

میلگرد آذرامین و مهم ترین مشخصات آن را بشناسید

 

وقتی که صحبت از خرید میلگرد از کارخانه های شمال غرب کشور به میان می آید، بسیاری فکر می کنند که تنها می توانند از کارخانه هایی مثل ظفر بناب، شاهین بناب، میانه تبریز، ارگ تبریز و ... میلگرد بخرند، در حالی که برترین کارخانه های تولید میلگرد کشور، محدود به این تولیدکنندگان نمی شود و بزرگ ترین قطب تولید میلگرد ایران، کارخانه هایی مثل آذرامین را هم دارد که آن ها نیز میلگرد با کیفیت تولید می کنند.

کارخانه آذر فولاد امین یکی از تولیدکنندگان میلگرد با کیفیت در کشور است که در این مقاله، مشخصات مختلف آن مثل قدمت، تنوع سایز و وزن، بررسی شده است. اگر قصد خرید آن را دارید، می توانید بعد از بررسی قیمت میلگرد امروز کارخانه های مختلف، این مقاله را به عنوان راهنما بخوانید:

 

1.   قدمت و سابقه میلگرد آذر امین چقدر است؟

صنایع آذر فولاد امین، یکی از کارخانه های متعدد تولید میلگرد است که در دهه 90 شمسی در نقاط مختلف ایران تأسیس شدند. این کارخانه که بیشتر با نام آذر امین شناخته می شود، در سال 1390 و در زمینی به مساحت 14 هکتار، در جاده بستان آباد به میانه و در استان آذربایجان شرقی تأسیس شد. این کارخانه در حال حاضر تنها میلگرد آجدار تولید می کند و در آینده، به تولید شمش فولادی نیز خواهد پرداخت. ظرفیت تولید میلگرد آجدار این کارخانه، در حال حاضر 300.000 تن در سال است که با تأسیس خطوط جدید، به 700.000 تن در سال خواهد رسید.

قرار داشتن این کارخانه در منطقه تیکمه داش و در مجاورت یکی از کارخانه های رقیب با نام کاوه تیکمه داش، باعث شده که نام میلگرد این کارخانه را با میلگرد تیکمه داش یکی بدانند، در حالی که میلگرد کارخانه آذر فولاد امین بیشتر با نام میلگرد آذر امین، میلگرد امین یا میلگرد تیکمه داش امین در بازار شناخته می شود. اگر پروژه شما در شمال غرب کشور قرار دارد و قصد خرید میلگرد از درب کارخانه را دارید، قیمت میلگرد تیکمه داش کاوه برای شما به صرفه خواهد بود.

 

میلگرد آذرامین و مهم ترین مشخصات آن را بشناسید

 

2.   تنوع میلگرد آذرامین چقدر است؟

برای نشان دادن تنوع میلگرد یک کارخانه، چاره ای جز استناد به استاندارد روسی GOST 5781 نیست. چرا که با وجود اجباری بودن تولید میلگرد بر اساس استاندارد ملی ISIRI 5781، هنوز از قدیمی ترین استاندارد تولید میلگرد در ایران یعنی GOST، برای نام گذاری انواع میلگرد در بازار استفاده می شود و کارخانه های تولیدکننده نیز از این استاندارد برای نشان دادن تنوع میلگردها در کاتالوگ محصولاتشان استفاده می کنند. تفاوت میان گریدهای مختلف میلگرد در تمامی استانداردها، به نوع آج، مشخصات مکانیکی و ترکیب شیمیایی آن ها باز می گردد.

بر اساس استاندارد روسی، میلگرد آذرامین در گریدهای A2 و A3 تولید می شود که در جدول زیر، گریدهای مختلف آن بر اساس هر 2 استاندارد روسی و ملی، درج شده است:

 

گرید

(بر اساس استاندارد GOST)

دسته بندی

بر اساس استاندارد ملی

نوع آج

سایز

 (میلی متر)

A2

آج 340

آجدار مارپیچ

8 و 10

آج 350

A3

آج 400

آجدار جناغی

10 تا 32

آج 420

 

اگر قصد خرید میلگرد آجدار گرید A2 و A3را دارید، تنوع سایز میلگرد آذرامین در این 2 گرید، می تواند پاسخگوی نیازهای پروژه شما باشد.

 

میلگرد آذرامین و مهم ترین مشخصات آن را بشناسید

 

3.   میلگرد آذر امین بر اساس چه استانداردهایی ساخته می شود؟

علاوه بر 2 استاندارد GOST که برای نام گذاری انواع میلگرد از آن استفاده می شود و استاندارد ملی و اجباری ISIRI 3132، کارخانه آذر فولاد امین در برگه آنالیز فنی محصول، مطابقت میلگردهای خود با استانداردهای بین المللی زیر را نیز تأیید می کند:

 

  • استاندارد ASTM A615 آمریکا
  • استاندارد BS 4449 اروپا
  • استاندارد JIS G3112 ژاپن
  • استاندارد DIN 488 آلمان
  • استاندارد بین المللی ISO 6935

 

پس اگر به دنبال میلگردی با کیفیت مناسب هستید، این لیست خیال شما را از بابت کیفیت میلگرد تیکمه داش امین راحت می کند.

 

4.   وزن میلگرد آذر امین چقدر است؟

مطابقت میلگرد آذر امین با تمامی استانداردهای بالا، نشان دهنده مناسب بودن وزن آن و استاندارد بودن این میلگرد است. چرا که بسیاری از متخصصین حوزه آهن آلات، قرار داشتن وزن یک میلگرد در بازه وزنی استانداردهای مختلف و جدول اشتال را مساوی با کیفیت بالا و استاندارد بودن آن میلگرد می دانند. البته این ادعا چندان هم بی راه نیست و معمولاً میلگردی که وزن استانداردی دارد، از نظر ترکیب شیمیایی و مشخصات مکانیکی نیز استاندارد است، مگر آن که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته باشد و مطابقت آن با استانداردهای مختلف، با وزن سبک هم تأمین شده باشد.

در جدول زیر، وزن سایزهای مختلف میلگرد آذرامین با وزن جدول اشتال مقایسه شده است:

 

گرید

سایز میلگرد (mm)

وزن یک شاخه 12 متری میلگرد (Kg)

میلگرد آذرامین

جدول اشتال

A2

8

4.4

5

10

7

7.5

A3

12

10.1

10.7

14

13.9

14.6

16

18.1

18.9

18

23

24

20

28.3

29.7

22

34.2

35.6

25

44.6

46.2

28

56

58

32

73.1

75.8

 

جدول بالا نشان می دهد که میلگرد آذر امین، از جمله میلگردهای سبک بار بازار است و اگر وزن سایزهای مختلف آن را با سایر میلگردهای سبک بار بازار مثل میلگرد آناهیتا مقایسه کنید، متوجه می شوید که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. البته سبک بار بودن میلگرد می تواند یک مزیت بزرگ داشته باشد. چرا که با توجه به وزن 2 تا 2.5 تنی هر بندیل میلگرد، تعداد میلگردهای سبک در یک بندیل از تعداد میلگردهای سنگین بیشتر است.

 

میلگرد آذرامین و مهم ترین مشخصات آن را بشناسید

 

5.   تشخیص اصالت میلگرد آذر امین چگونه است؟

از آنجایی که تعداد کارخانه های تولیدکننده میلگرد آجدار در کشور کم نیست، درج یک علامت اختصاری که با توجه به آن بتوان اصالت میلگردهای مختلف را از یکدیگر تشخیص داد، ضروری به نظر می رسد. به همین دلیل، در استاندارد ملی تولید میلگرد، از تولیدکنندگان این محصول خواسته شده تا ترکیبی از نام خود و روش تولید میلگرد را روی هر شاخه از میلگرد حک کنند. تشخیص اصالت میلگرد آذرامین نیز با توجه به علامت AFA امکان پذیر است.

اگر قصد دارید تا از جای مطمئنی میلگرد آذر امین را تهیه کنید و خیالتان از بابت اصالت آن راحت باشد، می توانید با استفاده از لینک زیر، به سایت آسرون مراجعه کنید:

 

https://www.asroon.ir

 

قیمت میلگرد تیکمه داش امین در این سایت، همان قیمت درب کارخانه است و با توجه به موقعیت جغرافیایی پروژه شما، میلگردی که می خرید طی 1 تا 7 روز، به دستتان می رسد.

 

 

اگر قصد خرید میلگرد آذرامین یا هر کارخانه دیگری را دارید، راه های مختلف را برای خریدن آن در نظر بگیرید. هر روش خریدی مزایا و معایب خود را دارد. مثلاً خرید از بورس کالا، ممکن است در هزینه های شما صرفه جویی کند اما دست شما در انتخاب گرید و سایز میلگرد بسته است و باید مدت زیادی را برای دریافت بار میلگرد، منتظر بمانید. در شرایط فعلی، بهترین روش خرید میلگرد، خرید اینترنتی است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lLRDHyQn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه