معاون اعتبارات و بین الملل بانک مهر اقتصاد در نشست کارگاهی و تخصصی تسهیلات بر منتفع شدن تمامی ذی نفعان بانک تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کرمان، ایرج نیک اختر – معاون اعتبارات و بین الملل بانک - در این نشست با اشاره به سیاست های جدید در راستای ارتقاء سود آوری گفت: استراتژی اخذ شده بانک تا پایان سال بر این مبناست تا با رشد چشمگیر در چهار محور اصلی توسط چهار معاونت و همکاری سایر بخش ها در پایان سال رشد چشمگیری در سودآوری داشته باشیم.
وی گفت: بنگاه های اقتصادی بزرگ دنیا تا زمانی می توانند به حرکت، تولید و فروش بیشتر ادامه دهند که ارزش تمام شده کالا یا محصولشان نه تنها هزینه مواد اولیه بلکه سایر هزینه ها را نیز پوشش داده و اصطلاحاٌ به سود آوری رسیده باشند.
نیک اختر با اشاره به اینکه مجموعه های بانکی نیز از این مهم مستثنی نیستند ادامه داد: سودآوری در سیستم بانکی انحصاراٌ به درآمد های ناشی از پرداخت تسهیلات تلقی نمی شود، بلکه یک بانک می تواند با ارائه خدمات نوین الکترونیکی یا سایر مبادلات پولی و مالی نسبت به ارتقاء سود خود اهتمام ورزد.
معاون اعتبارات و بین الملل بانک اظهار داشت: مبنای سوددهی در بانک مهر اقتصاد بر پایه سودآوری یکطرفه بانک نیست چرا که ما معتقدیم در این مجموعه ارزشی هم مشتری باید سود ببرد، هم سپرده گذار و هم بانک؛ چرا که اگر غیر این باشد رضایت خداوند متعال را در پی نداشته و این سوددهی اصولی و ماندگار نخواهد بود.
نیک اختر گفت: ارتقاء سود آوری در حوزه مصارف با بهره مندی از سبد خدمات بانک از جمله: طرح شمیم مهر، طرح ثمین، طرح سرو مهر و سایر طرح هایی که بر مبنای نیاز مشتری تعریف و اجرا شده است کار خیلی سختی نیست چرا که با همدلی، پشتکار و ارائه طرح ها به مشتریان می توان در نیل به اهداف و سیاست ها سهیم باشیم.
وی تسلط بر دستور العمل ها را از اولیت های کاری همه کارکنان دانست و گفت: اینکه فقط مسئول اعتبارات و رئیس شعبه از دستور العمل های اعتبارات اطلاع داشته باشند کافی نیست چرا که ما همه عضو یک مجموعه ایم، کار و هدف یکسان داریم و باید برای پیشبرد سازمان نسبت به آموختن تمام علوم و دستور العمل ها کوشا باشیم تا به هدف مورد نظر برسیم.
معاون اعتبارات و بین الملل بانک در ادامه خاطر نشان کرد: اولویت های بانک تا پایان سال جاری وصول مطالبات معوق، پرداخت تسهیلات، جذب منابع، فروش اموال تملیکی، توسعه خدمات الکترونیک و افزایش درآمد های عملیاتی است که همه کارکنان باید برای این هدف متعالی برنامه ریزی و اقدام شایسته انجام دهند.
وی در انتها به وضعیت مصارف استان اشاره کرد و بیان داشت: روند پرداخت مصارف در استان کرمان هدفمند با برنامه و اصولی ارزیابی می شود و امید آن می رود تا با شناسایی مراکز مورد نظر و همراهی دفتر مرکزی، استان کرمان در زمره سودآورترین استانها در حوزه مصارف باقی بماند.
در ادامه این جلسه علی جعفری –رئیس اداره امور شعب استان کرمان- ضمن بیان گزارش کوتاهی در حوزه مصارف استان پرداخت و گفت: با الهام از خداوند منان و در ادامه با حمایت و همکاری مسئولین محترم دفتر مرکزی و البته با تلاش و پشتکار همکاران کارنامه قابل قبول و در خور تحسینی برای سال 96 ارائه دهیم.