پرسش: مدیر کسب وکاری کوچک در زمینه فروش لوازم آشپزخانه هستم، در این راستا با مشتریان زیادی سروکار دارم که به خاطر جذب آنها مجبورم دائم شیوههای تبلیغات مختلفی را اجرا و امتحان کنم، در این باره گاهی موفقیت چندانی به دست نمیآورم. علاوه بر این استخدام یک مشاور نیز به خاطر هزینههای بالای آن برایم امکانپذیر نیست، درصورت امکان برای کسب وکارم چند روش بازاریابی ساده و کم هزینه پیشنهاد دهید؟
پاسخ کارشناس: مدیران کسب وکارهای کوچک باید بدانند که استخدام مشاور تبلیغات برای آنها به دلیل هزینههای بالایی که دارد به صرفه نیست و آنها بهتر است سراغ شیوه تبلیغات و بازاریابی سادهتری برای جذب مشتری بروند. روشهای مختلفی وجود دارد که کسب وکارها با کمی دقت و وقت میتوانند با نیروهای خود اجرا کنند. روشهای مختلفی مانند:
-1 کسب وکارها بهتر است از میان بهترین آگهیهای تبلیغاتی خود یکی را انتخاب و بهصورت کارت تهیه و برای مشتریانشان ارسال کنند. یک طرح تبلیغاتی وقتی بهصورت کارتپستالی برای مشتریان ارسال میشود، میتواند نظر آنها را جلب و دعوتشان کند که از وبسایت کسب وکار دیدن کنند.
-2 کسب وکارهای کوچک ولی خلاق، دائم از یک شیوه بازاریابی و تبلیغات استفاده نمیکنند و مرتب روشهای خود را تغییر میدهند تا مشتریان نسبت به آنها بیتفاوت نشوند. در این باره کسب وکارها میتوانند نظر مشتریان خود را دریافت و از میان آنها روشی را برگزیده و اجرا کنند.
-3 اگر کسب وکار موردنظر محصولات خود را بهصورت تلفنی به مشتریان ارائه میکند، شیوه پاسخگویی خود را هر از چند گاهی باید تغییر دهد.
-4 از شیوه تبلیغات مشترک استفاده کنید. اگر کسب وکارها از پس هزینه تبلیغات برنمیآیند بهتر است از یک شریک تبلیغاتی کمک بگیرند، شریک تبلیغاتی باید حتما همراستا با کسب وکار موردنظر در بازار فعالیت کند.
-5 ارسال خبرنامه نیز از شیوههای تاثیرگذار ولی کم هزینه تبلیغاتی است که شرکتها میتوانند از آن بهرهبرداری کنند.