طبق آماری که فیسبوک به تازگی منتشر کرده، (با جهشی 27درصدی در سالی که گذشت) بیش از 1.5میلیارد نفر ماهانه به این شبکه اجتماعی متصل میشوند که یک میلیارد نفر از آنها، این کار را به صورت روزانه دنبال میکنند. از این تعداد، نزدیک به 900 میلیون نفراز طریق تبلتها و گوشیهای هوشمند به صفحه شخصی خود سر میزنند. محبوبیت رو به رشد اولین شبکه اجتماعی در جهان، فضای بسیار خوبی به خصوص برای تبلیغکنندگان فراهم کرده، بهطوریکه با وجود سرمایهگذاریهای عظیم، پیشبینی میشود سال آینده با 2.5 تا 2.7 میلیارد دلار درآمد، رکورد جدیدی برای این شرکت به ثبت برسد.
این گروه همچنین نسبت به فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی رغبت نشان داده و موج جدیدی از ترقی را در چشمانداز خود میبیند. درآمد فیس بوک از راه تبلیغات از آغاز امسال با رشدی 45 درصدی، به میزان 4.3 میلیارد دلار در سه ماه پایانی سال رسیده است. شبکه اجتماعی فیسبوک که 11سال از راهاندازی آن میگذرد حتی با خوشبینانهترین نگاه، رشد حیرت انگیزی را به خود دیده است. بهعنوان مثال امروزه 25 درصد این تبلیغات 2.5 میلیون مشتری دارد. طبق تخمین تحلیلگران، فیس بوک به دنبال گرفتن 17 درصد از بازار جهانی 72 میلیارددلاری تبلیغات دیجیتال تلفن همراه است. گوگل، رهبر این بخش، همچنان بیش از یک سوم این فضا را به خود اختصاص داده است.
اینستاگرام بازدهی فیس بوک را بیشتر میکند
موفقیت فیسبوک در سه ماه آخر سال به خاطر تأثیر تبلیغات در اینستاگرام که از سال 2012 توسط فیس بوک خریداری شد، بوده است. آمریکای شمالی اولین بازار پر رونق این تبلیغات نسبت به دیگر مناطق است. این دو شبکه اجتماعی به تنهایی 20درصد زمان آمریکاییها را به خود اختصاص دادهاند.