پیکوآدرو یک شرکت فعال در زمینه چرم و محصولات سفری در ایتالیاست که بهصورت بینالمللی فعالیت میکند. محصولات این کمپانی در حیطههای مختلفی برای مردان و زنان علاقهمند به محصولات چرمی تولید شده است. در سال 2010، محصولات این شرکت از طریق 1500 نقطه فروش در دنیا توزیع و به فروش رسیده است. پیکوآدرو تعداد زیادی حق امتیاز برای نوآوریها اعمال کرده و در محصولات و مزیتهای رقابتی فنی به ثبت رسانده است. شرکت مالک برند پیکو آدرو، در سالهای اخیر رشد سود خوبی داشته، بهصورتی که در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال قبل از آن یک درصد سود بیشتر و نسبت به شش سال گذشته خود ۲۲ درصد سود متوسط بالاتری داشته است. این برند مشهور ایتالیایی تنها در سال ۲۰۱۰، ۵۲ میلیون یورو درآمد داشته است. در مجموعه شرکتهای پیکو آدرو ۵۴۲ نفر مشغول فعالیت هستند.
تاریخچه شرکت
مارکو پالمیری، دانشجوی مهندسی در سن ۲۲ سالگی یعنی در سال 1988، برند پیکو آدرو را تاسیس کرد. پیکو آدرو در ابتدا شرکتی کوچک برای تولید کالاهای چرمی برای اشخاص و شرکتهای دیگر بود. در سال ۱۹۹۸ و پس از 10سال تولید برای شرکتهای چرم ایتالیایی مجلل، پیکوآدرو برند خود را معرفی کرد. طراحی، کارایی و فناوری سه ارزش این برند جدید و حرفهای معرفی شد و هدف خود را شناساندن محصولات چرم مسافرتی خود به بازارهای جهانی معرفی کرد. نخستین بوتیک پیکو آدرو در قلب منطقه مد میلان، در اسپیگا و در سال ۲۰۰۰ بازگشایی و دو سال بعد نخستین شعبهاش در فراتینا در روم بازگشایی شد.
افتتاح نخستین شعبه بینالمللی
در سال ۲۰۰۴، پیکو آدرو فرآیند بینالمللی شدن را با سرمایهگذاری و گشایش فروشگاههایی در سراسر جهان آغاز کرد. نخستین فروشگاههای پیکو آدرو در مسکو و بارسلونا افتتاح شد و به دنبال آن نیز، فروشگاههایی در بسیاری از شهرهای اروپا و سپس در هنگ کنگ، امارات عربی متحده، پکن، شانگهای و تایپه بازگشایی کرد. در سال ۲۰۱۱، پیکو آدرو یکصدمین مغازه خود را که بوتیکی برای ارائه تنها یک مارک در منطقه مالی تورنتو بود افتتاح کرد.
افتتاح بوتیکی برای ایرانیها
در سال ۲۰۱۴، پیکو آدرو بازگشایی نخستین مغازه خود را در قلب لندن و در خیابان اصلی ریجنت جشن گرفت. این فضای ۱۱۰ مترمربعی نخستین گام ورود برندهای ایتالیایی به بازار بریتانیا بود. سال ۲۰۱۵ سال ورود همزمان این برند در کشورهای ایران و آمریکاست. نخستین بوتیک پیکو آدرو در خیابان فرشته تهران در مجتمع تجاری سامسنتر به وسعت ۱۱۰ مترمربع شروع به کار کرده است. این برند که تا سال آینده در فکر گشایش چهار تا پنج فروشگاه جدید در ایران است، دوبار در سال در هفته مد میلان شرکت میکند و رقابت تنگاتنگی با بقیه شرکتهای چرم در هفته مد میلان دارد.