ساختار صنعت گردشگری، یک ساختار کاملا دانشمحور است که اطلاعات در آن نقش کلیدی ایفا میکند. اگرچه هر سه بخش تولیدکنندگان و ارائهکنندگان خدمات، واسطهها و مصرفکنندگان به اطلاعات نیاز شدیدی دارند، اما با این وجود بخش مصرفکننده نسبت به دیگر قسمتها نیاز بیشتری به اطلاعات و دانش در مورد محصول یا سرویس ارائه شده توسط تولیدکنندگان یا جاذبههای مقاصد مختلف دارد. این اطلاعات از راههای گوناگونی میتواند به دست مصرفکننده برسد. راههایی مانند تبلیغات کلامی، دوستان و آشنایان، گروههای مرجع، بیلبوردها، روزنامهها و... اما یکی از روشهای بسیار مهم در تبلیغات، ارائه تبلیغات از طریق ویدیوهای آنلاین است. تبلیغات از طریق ویدیوهای آنلاین، مانند مشاهده ویدیوهای آنلاین سفر و گردشگری، در حال یک جهش بزرگ است.
براساس پیشبینیهای Business Insider در سال 2015 بازده و سود تبلیغاتهای ویدیویی رشدی حدود 5/19 درصد خواهد داشت. این میزان رشد از همه انواع دیگر تبلیغات به جز تبلیغات موبایلی سریعتر است. براساس گزارشها، طی یک سال گذشته، مشاهده تبلیغات ویدیویی رشد 100درصدی را تجربه کرد. در دسامبر 2013 تعداد مشاهدهها، 35 میلیارد گزارش شده بود. ویدیوهای آنلاین بیشتر روی دستگاههای همراه مانند موبایل و تبلت مشاهده میشوند و تلویزیونهای متصل به اینترنت یا کامپیوترهای خانگی تنها دو درصد از مشاهده ویدئو را به خود اختصاص دادهاند. یکی از مشکلاتی که این نوع از تبلیغات با آن سر و کار دارد، گرانی سرویسها در این حوزه است. تبلیغات ویدیویی حتی با وجود کاهش قیمتها، هنوز از دیگر قالبهای تبلیغات دیجیتال گرانتر است. با این وجود، بازاریابان بهدلیل بازگشت سرمایه زیاد بهطور فزایندهای روی این قالب از تبلیغات سرمایهگذاری میکنند. به هر حال این موضوع واضح است که تبلیغات ویدیویی بسیار جذابتر از تبلیغات متنی هستند؛ حتی تبلیغات متنی گوگل! از این رو بیش از نیمی از گردشگران، ویدیوهای آنلاین سفر را مشاهده میکنند. نخستین دلیل این مشاهده ایجاد انگیزه و انتخاب مقصد سفر است. حدود 62 درصد از ویدیوهای سفری که بازدید شدهاند، توسط برندهای گردشگری تولید شده بودند، البته مسافران، انواع دیگر ویدیوهای آنلاین مانند فیلمها، موسیقی، اخبار، غذا و آب و هوا را نیز مشاهده میکنند. به این دلیل که برندهای گردشگری باید به معرفی خدمات دیگر نیز التزام داشته باشند و خود را محدود به ویدیوهای سفر نکنند. با توجه به سطور فوق، اهمیت ویژه ویدیوهای آنلاین به خوبی قابل درک است و ایجاب میکند که دستاندرکاران سفر در کشورمان و مدیران مقاصد گردشگری به این نوع از تبلیغات توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.