دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

مصاحبه 7 دقیقه‌ای

10 سال پیش ( 1393/8/1 )
پدیدآورنده : حمید آقامحسنی  

فرآیند استخدام در ظاهر ساده‌ترین و در باطن پیچیده‌ترین فرآیندها در شرکت‌داری است. استخدام ابزارهای سنجش متعددی دارد. یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها در استخدام مصاحبه است. معمولا در هر سازمانی که استخدام انجام می‌شود مصاحبه یک ابزار جهت تصمیم‌گیری و انتخاب است. 

حال وقت زیادی که مصاحبه می‌گیرد یک چالش اساسی است. چالش دیگر این است که از مصاحبه‌شونده چه باید بپرسیم. در‌واقع یک مصاحبه که در زمان کوتاه با بیشترین شناخت انجام شود چیست.

یک راهکار ساده مصاحبه هفت دقیقه‌ای است. در مصاحبه هفت دقیقه‌ای 14 سوال وجود دارد که سبب ایجاد شناختی نسبتا کامل از متقاضی می‌شود. در این روش مصاحبه‌شونده فرصت دارد به هر سوال در مدت حداکثر 30 ثانیه به‌صورت اجمالی پاسخ گوید. بنابراین به وی بگویید که برای پاسخ‌ها روی موضوع متمرکز شود و به هر سوال تقریبا در 30 ثانیه پاسخگویی کند. 

حال این 14 سوال که به شما در شناخت متقاضی کمک می‌کند چیست؟ 

1- لطفا خودتان را با ذکر نقاط قوت و علاقه‌مندی‌ها معرفی کنید. 

2- سازمان یا شرکتی که علاقه‌مند به کار در آن هستید و ایده‌آل‌تان است چه خصوصیات و رفتارهایی دارد؟ 

3- چگونه توانایی‌ها و تخصصتان را به روز نگه می‌دارید و توسعه می‌دهید؟ 

4- مهم‌ترین و ارزشمندترین یادگیری‌تان در دو سال اخیر را شرح دهید. 

5- مدیر مورد علاقه و ایده‌آل‌تان چه خصوصیات و رفتارهایی دارد؟ 

6- چه شرایط و پیشامدهایی شما را در کار برمی‌انگیزاند و برانگیخته می‌شوید و سبب تلاش مضاعف‌تان می‌شود؟ 

7- اگر تصمیم به ترک شرکتی که در آن کار می‌کنید، داشته باشید چه‌وقت رییس‌تان را در جریان می‌گذارید؟ 

8- در کارهای دسته‌جمعی شما چه نقشی را عهده‌دار می‌شوید؟ مثالی از آخرین کار دسته‌جمعی و نقش‌تان بگویید.

9- رییس شما از طریق یک یادداشت، دستور مهمی داده و کار فوری را به شما واگذار کرده است و به مرخصی رفته و تا یک هفته دیگر به او دسترسی ندارید. دستور وی برای‌تان مبهم و ناقص است. چه می‌کنید؟ 

10- کدام ویژگی در شما بزرگ‌ترین مانع جهت کسب موفقیت بیشتر شما شده است؟ 

11- سخت‌ترین تصمیمی که تاکنون گرفته‌اید را توضیح دهید؟ 

12- کمی از خانواده خود، پدر و مادر یا همسر و فرزندان سخن بگویید. کارشان چیست؟ تحصیلات‌شان چیست؟... 

13- اولویت‌بندی انجام کارها را چگونه انجام می‌دهید؟ 

14- به چه دلایلی شرکت یا سازمان قبلی را که در آن کار می‌کردید ترک کرده‌اید؟ 

گوش دادن و نوشتن همزمان به مصاحبه‌شونده بسیار مهم است، حتما نکات کلی را بنویسید. 

در هفت دقیقه شما به اطلاعات بسیار ارزشمندی از مصاحبه‌شونده دست یافته‌اید. این اطلاعات می‌تواند در انتخاب فرد شایسته تا حد زیادی به شما کمک کند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HEwlTm9t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه