قبل از شروع مطلب اجازه دهید تا نقلقولی از زبان یکی از مشاوران امور تجاری داشته باشیم که میگوید: حسابداری بیشتر مثل رفتن به دندانپزشکی میماند، هیچکس تمایلی به گذاشتن زمان و انجام این کار ندارد، اما اگر آنرا جدی نگیریم، غفلت از این موضوع میتواند به عواقب جبرانناپذیری منجر شود. حسابداری یکی از امور بسیار دشوار است بهویژه برای سازمانهای کوچک و تازه تاسیس شده، همه بهراحتی قادر نیستند تا امور و تراکنشهای مالی روزانه مانند خریدها، فروشها، رسیدها و پرداختها را انجام دهند. اما همه سازمانها باید نسبت به پرداخت مالیات بر درآمد که براساس قانون تصویب شده است، موافق و جوابگو باشند.
دفاتر حسابداری سازمان میزان مالیات پرداختی را مشخص خواهد کرد، اگر شما میخواهید پیچیدگیهای پیگیری پروندههای شرکت را کاهش دهید بهتر است از منابع خارجی، شخصی حسابدار را استخدام کنید؛ کسی که آمادگی روبهرویی با چالشها را داشته باشد. خدمات حسابداری به شما کمک میکند تا هوشمندانه جزییات نقدی سازمان و برنامهریزی برای آینده را براساس روند مالی مدیریت کنید. در حال حاضر، تعداد زیادی از سازمانها روند برونسپاری را برای امور حسابداری خود انتخاب کردهاند. کسبوکارهای تازهتاسیس و حتی سازمانهای بزرگتر نیز مزایای ارزشمند آن را دریافتهاند. در ادامه به ارائه تعدادی از مزایای برونسپاری امور حسابداری میپردازیم.
۱. میتوانید در هزینههای خود صرفهجویی کنید
استخدام پرسنل برای کار در داخل سازمان هزینههای بالاتری نسبت به بستن قرارداد و سپردن امور حسابداری به افراد در خارج از سازمان خواهد داشت. در کنار پرداخت حقوق پایه، شما باید برای روزهای مرخصی، تعطیلات و بیمه و نیازهای تکنولوژیکی نیز هزینه کنید، درحالیکه عقد قرارداد و سپردن امور به حسابداران خارج از شرکت شامل هزینههای اضافی نخواهد شد.
۲. میتوانید در زمان خود نیز صرفهجویی کنید
استخدام پرسنل بهطور عادی، به ایجاد مشکلات استخدامی منجر خواهد شد، اگر شما امور حسابداری را به افراد خارج از سازمان بسپارید و در انتخاب افراد دقت کافی داشته باشید، این کار باعث میشود تا شما از هرگونه استرس و نگرانی رهایی یابید و به شما این اطمینان را خواهد داد که امور موردنظر بهموقع و بهدرستی انجام خواهد شد. این امر به شما اجازه میدهد تا بیشتر روی کسبوکار خود تمرکز داشته باشید.
۳. میتوانید انتظار یک خروجی موثر و کارآمد را داشته باشید
برونسپاری امور حسابداری میتواند شما را به متخصصانی که در کار خود خبرهاند و نسبت به نیازهای عادی شما، بهروز هستند، تجهیز کند. سپردن امور به دست افراد خبره و متخصص که بهترین و مناسبترین روشها را درک و استفاده میکنند، باعث میشود تا امور شما بسیار راحتتر و موثرتر انجام شود.
۴. میتوانید میزان تمرکز در امور سازمان را بهبود بخشید
با برونسپاری امور حسابداری، شما زمان کافی در اختیار خواهید داشت تا روی مسائل اصلی و اساسی سازمان تمرکز کنید و به مسائل و موضوعات مهم سازمان بپردازید و به دنبال سایر فرصتهای کسبوکار خود باشید. این کار به شما اجازه خواهد داد تا روی مهارتهای اصلی خود تمرکز کنید و مسائل و امور خستهکننده مربوط به مدیریت فاکتورها و رسیدها را به شخص دیگری واگذار کنید.
۵. میزان خطاها در امور را کاهش دهید
پیامد ناشی از سپردن امور به شخصی که صلاحیت و شایستگی لازم برای انجام کارها را ندارد باعث از دست رفتن فرصتها، انتخابهای ناآگاهانه، بیکفایتی و انجام اقدامات نادرست خواهد شد. ولی با سپردن امور به افراد خبره در خارج از سازمان میتوانید زمان بیشتری برای مدیریت کسبوکار خود داشته باشید، درحالیکه اطمینان دارید که امور را به دست شخصی کاردان سپردهاید. درواقع شما فرصت خواهید داشت تا برای آینده سازمان خود برنامهریزی کنید. زیرا اگر شما برای ۵ تا ۱۰ سال آینده سازمان خود برنامهریزی نکنید، بدون شک از گردونه رقابتها خارج خواهید شد.