در آینده ای نزدیک تنها دو نوع شرکت وجود خواهند داشت؛ یکی آنهایی که نوآوری ها را می پذیرند و دیگری آنهایی که می میرند. شروع كسب و كار یكی از جالب ترین عملكردهایی است كه یك فرد می تواند داشته باشد. اما همه چیز با یک شروع به درستی پیش نمی رود. تعداد بسیار زیادی از افراد هر ساله كسب وكاری را آغاز می كنند و در نتیجه تعداد بسیار زیادی كسب وكار كوچك هر ساله ایجاد می شود.
درست است که ایجاد یک کسب و کار مزایای متعددی دارد اما باید توجه داشت که رقابت در این حیطه نیز بسیار است. درك ابعاد این رقابت و طرح كسب وكار دقیق و كارا می تواند منجر به شروع یك كسب وكار موفق شود.
این سؤال وجود دارد که آیا عملكرد شما از این مراحل تبعیت می كند. برای پاسخ درست به این سؤال باید سعی كنید آنچه را دیگران انجام می دهند، بررسی كنید تا به چگونگی روند كار پی ببرید. دلایل زیادی وجود دارد كه نتوانید كار را به خوبی ادامه داده و وارد دسته دوم کسب و کارها شوید، و راهی جز مرگ پیش رو نداشته باشید، اما برای یك فرد توانمند، مزایا و امتیازات داشتن یك كسب و كار موفق و پیوستن به دسته اول یعنی ادامه حیات و پذیرش نوآوری ها و تغییرات به خطرات موجود در آن می ارزد.
در یک کسب و کار موفق که شما با تغییرات کنار می آیید و قدرت پذیرش نوآوری های محیط را دارید، خودتان مدیر خودتان هستید. در این شرایط كار سخت و طولانی مزایایی برای شما دارد و سود آن به جای آنكه نصیب شخص دیگری شود به شما می رسد.
به دست آوردن درآمد فراوان و رشد، كاری بسیار لذت بخش است، اقدام به كار مخاطره آمیز می تواند جذاب و نیازمند جسارت بالایی باشد و نکته بسیار مهم این است که ایجاد یك كسب و كار توانمند همیشه منجر به یادگیری می شود. البته موفقیت در كسب و كار هیچگاه به صورت خودبه خودی یا براساس شانس نیست و همان طور كه گفته شد این موفقیت اصولا به سازماندهی و بصیرت افراد مشارکت کننده و علی الخصوص متخصصان بازار بستگی دارد و تضمینی برای آن وجود ندارد.
موفقیت افراد در یک کسب و کار وابسته به قدرتمند بودن و زنده ماندن آن کسب و کار است و ادامه زندگی آن کسب و کار نیز رابطه نزدیكی با چگونگی صحیح كنترل كردن آن امور دارد. در واقع مدیریت صحیح كسب وكار در هر بخش موجب رشد آن می شود. مدیریت كسب وكار را نباید صرفا یك عمل آكادمیك محسوب كرد. مدیریت واقعی در بر گیرنده هدایت قوی، رفتار مثبت، دانش كسب وكار و مهارت های مناسب فردی است.
مدیریت هر بخش از کسب و کار در حقیقت هدایت هوشمندانه افراد، تاثیر گذاری بر كار و تصمیم گیری به موقع و صحیح است. مهارت های مدیریتی را به مرور زمان باید كسب كرد. یكی از بهترین تصمیم ها یادگیری این موضوع است كه با وجود سرعت تغییرات محیط چگونه تصمیم گیرنده خوبی در بهترین زمان باشید. این امر نیازمند تعهد، درك و مهارت است كه بسیار ارزشمند است. بهترین عملکرد برای دستیابی به این مهارت این است که مراحل مختلف در اجتناب از اشتباهات رایج و ایجاد تصمیم گیری كارا را بیاموزید.