كافه express واقـــع در منطـــقه «Canary Wharf» لندن با هدف تسریع روند تحویل و نوشیدن قهوه برای افراد پر مشغله، از سیستم ثبت سفارش به وسیله موبایل، نمایشگرهای لمسی و یك منوی كوچك استفاده می كند.
این كافه جدید توسط تیم دیزاین استارباكس و به تقلید از فروشگاه های مشابه در نیویورك، تورنتو و شیكاگو طراحی شده است. شعبه فوق در لندن اولین نمونه در نوع خود در اروپا به شمار می رود.
یك نمایشگر لمسی در مركز كافه به مشتریان اجازه ثبت سفارش خود را می دهد. قرار دادن میز و صندلی ها در تعداد محدود اطراف فروشگاه و خارج از ورودی اصلی، فضای بزرگ تری را برای رفت و آمد مردم به وجود می آورد.
منوی این كافه ساده تر از دیگر شعبه های استارباكس است و در قالب فهرستی كوتاه و فشرده امكان انتخاب قهوه به مشتریان پرمشغله را می دهد. این كافه با هدف جذب مشتریان رهگذر و آشنا به منوی استارباكس ساخته شده است، بنابراین آنها قبل از ورود به استارباكس نسبت به انتخاب خود آگاهی دارند.
منوی كافه گزیده ای از قهوه ها، فنجان های اسپرسو و بعضی از محبوب ترین غذاها نظیر ساندویچ های مخصوص صبحانه را در بر می گیرد. این آیتم ها هر روز به طور چرخشی روی منو های دیجیتال نیز نشان داده می شوند.
مشتریان همچنین قبل از ورود به كافه می توانند از طریق موبایل، سیستم پرداخت پول و نرم افزار فروشگاه، سفارش خود را ثبت كنند. در ادامه فرصت مكان یابی فروشگاه، ثبت سفارش نوشیدنی و پرداخت مبلغ مورد نظر به وسیله گوشی تلفن همراه نیز ایجاد شده است.
در نهایت به محض ورود به كافه، می توان سفارش خود را تحویل گرفت. ایده تأسیس این كافه از یك كافه مشابه در لندن اوایل سال جاری میلادی الهام گرفته شد كه هدفی جز تسریع روند خدمات رسانی به مشتریان پرمشغله را در سر نپرورانده است.
به گفته ریس ایلی، معاون عملیاتی شرکت Starbucks EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا)، این فروشگاه به منظور جذب رهگذران پر مشغله و با امید راحت تر كردن شرایط برای آنها راه اندازی شده است. تأسیس این فروشگاه در مسیر تحول استارباكس صورت گرفته و شعبه جدید آن همه روزهای هفته باز است.