چند ماهی بود که اپراتور‌های تلفن همراه، به مناسبت‌ها و طرح‌های مختلف ویژگی برای مشترکان خود فعال کرده بودند که براساس آن مکالمات درون شبکه‌ای مشترکان برای مدتی رایگان انجام می‌شد. اما دیروز خبرهایی مبنی بر حذف این طرح به گوش می‌رسید که پیگیری‌های خبرنگار «فرصت امروز» از مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صحت این خبر حکایت کرد.

764574574262351351351351361231234

البته مشترکانی که در حال حاضر از چنین طرح‌هایی استفاده می‌کنند می‌توانند تا پایان زمان بسته رایگان خود، از آن بهره‌مند شوند اما پس از انقضای بسته دیگر امکان تمدید آن را نخواهند داشت.

به گفته مسئولان رگولاتوری مجوز ارائه طرح مکالمات رایگان درون شبکه‌ای قرار بود برای سه ماهه فعال باشد و حالا این مدت به پایان رسیده است. مسئولان رگولاتوری از مجوز طرح‌های جایگزین به اپراتور‌ها خبر دادند که براساس آن اپراتورها این بسته‌ها را در قالب ارائه مکالمه، پیامک و اینترنت همراه رایگان در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهند.