پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سود فرانسه از المپیک 2024

9 سال پیش ( 1394/4/20 )
پدیدآورنده : فائزه مصباح  

پاریس همزمان با روز جهانی المپیک، رسما نامزدی خود را برای میزبانی از بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ اعلام کرد و قرار است در قالب پیامی رسمی، به کمیته بین‌المللی المپیک ابلاغ شود. در این زمینه سوال‌هایی درباره سوددهی اقتصادی این بازی‌ها مطرح شد. هزینه میزبانی برای بازی‌های المپیک، بودجه‌ای حدود ۶ میلیارد یورو برآورد شده که نیمی از این بودجه را برای هزینه زیرساخت‌ها در نظر گرفته‌اند. در سال ۲۰۰۴، حدود ۶ میلیارد دلار صرف میزبانی بازی‌های المپیک آتن شد که تاثیر منفی و بسیار مخربی بر اقتصاد کشورش داشت.

568569

هزینه‌های صرف شده برای پکن به ۴۰ میلیارد دلار رسید

«امانوئل فورت» در این باره گفت: «بازی‌های المپیک از لحاظ اقتصادی سودآور نیستند؛ این بازی‌ها برای کشور میزبان، می‌تواند جنبه‌های منفی و مثبت به دنبال داشته باشد.» «آن هیدالگو»، شهردار پاریس، ابتدا با میزبانی پاریس برای بازی‌های المپیک دچار شک و تردید شد. وی با در نظر گرفتن آخرین اسناد و نسخه‌ها، به این نتیجه رسیدکه هیچ بودجه اولیه‌ای نبوده که در نهایت به افراط مالی نرسیده باشد. نمونه چنین رویدادی را در میزبانی پکن می‌توان مشاهده کرد که به افراط مالی بی‌سابقه‌ای رسید؛ بازی‌های المپیک اکثر اوقات با افزایش درصد تورم همراه بوده‌اند. به‌طورکلی پیش‌بینی کردن هزینه‌های نهایی میزبانی، امری غیر‌ممکن است و ده سال قبل از المپیک، این رویداد بر وضعیت اقتصادی کشورش تاثیر می‌گذارد. بنا به نظر مشاوران، سازماندهی کردن بازی‌های المپیک با سرمایه‌ای کمتر از ۱۰ میلیارد یورو، مسئله مورد بحث است، که آیا این امر امکان‌پذیر است یا خیر. بودجه‌ای که برای میزبانی پاریس در نظر گرفته شده، به چهار حوزه اختصاص می‌یابد:

۱. هزینه زیرساخت‌ها (ساخت استخر برای بازی‌های المپیک، ایجاد مراکز میزبانی مختلف برای رسانه‌ها و ورزشکاران) ۲. هزینه تجهیزات و امکانات (افزایش خطوط مترو) ۳. ساخت اماکنی مناسب برای جشن‌ها و تشریفات و هزینه‌های مربوط به آن ۴. هزینه‌هایی که صرف امنیت می‌شود پاریس منافع اجتماعی خود را نیز در نظر گرفته و قصد دارد یکی ازشهرستان‌هایش را، به نام «سن_دنی»، برای استقرار ورزشکاران مهیا سازد. پایتخت فرانسه، در انتخابات برای میزبانی المپیک سال ۲۰۱۲، مغلوب لندن شد. پاریس یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است و آخرین بار در سال۱۹۲۴ میزبان المپیک بوده است.

سال‌هاست که فعالان گردشگری در اقصی نقاط دنیا می‌گویند، برگزاری یک رقابت بین‌المللی ورزشی مانند جام جهانی و بازی‌های المپیک، باعث رونق گردشگری و رشد اقتصادی کشور میزبان می‌شود. اما در سال‌های اخیر، برخی اقتصاددانان، از ضرر مالی میزبانی رقابت‌های بین‌المللی می‌گویند. آنان نظرشان بر این است که سرمایه کشور میزبان، صرف ساخت تجهیزات و اماکنی می‌شود که در آینده بدون استفاده خواهد ماند؛ آنان در این‌باره می‌گویند، تجربه سال‌های گذشته نشان داده که لزوما برگزاری المپیک یا جام‌جهانی به افزایش توریست و رشد صنعت گردشگری منجر نمی‌شود. «دنیس ماسگیلا»، رییس کمیته ملی المپیک فرانسه در مورد میزبانی پاریس گفت: «میزبانی پاریس، بازتاب واقعی تنوع، پویایی فرهنگی و اجتماعی، سنت ورزشی پاریس و مردم فرانسه خواهد بود.» با حمایت مقام‌های فرانسوی از نامزدی پاریس برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴، پایتخت فرانسه یک گام به میزبانی این بازی‌ها نزدیک‌تر شد. «فرانسوا اولاند»، رییس‌جمهور فرانسه و «آن هیدالگو»، شهردار پاریس، که پیش از این نسبت به هزینه‌های میزبانی المپیک دچار تردید بودند، از میزبانی پاریس برای برگزاری این بازی‌ها حمایت کردند.

«فرانسوا اولاند» در این خصوص گفت: «تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از این میزبانی حمایت کنیم، این رویداد از نظر اقتصادی و اجتماعی نمونه خواهد شد و فرصت خوبی است که مردم فرانسه با یکدیگر همراه شوند و کشور فرانسه را به بهترین شکل به جهانیان نشان دهند.»

منبع : فیگارو
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/F9dr2of0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه