تراشه نسل جدید اپل به نام A9 را کارخانه چهار میلیارد دلاری سامسونگ در آستین تگزاس خواهد ساخت. به گزارش خبرآنلاین، کمپانی امریکایی اپل با هدف توسعه تولید، دنبال شرکای جدید می‌گردد و پس از آشتی با سامسونگ، به گفته منابع نزدیک به مدیران ارشد، قرار است تراشه A9 را سامسونگ برای اپل بسازد. البته سامسونگ تنها سازنده این تراشه نخواهد بود و شراکت با کمپانی‌های تایوانی و چینی نیز ادامه خواهد داشت. 

به نوشته «ای‌تی‌نیوز» تراشه 14 نانومتری FinFET  توسط کارخانه سامسونگ در آستین تگزاس که در سال 2012 با سرمایه‌گذاری 9/3 میلیارد دلاری افتتاح شد، ساخته می‌شود. گفتنی است دو کارخانه سامسونگ قادر به تولید تراشه‌هایی با فناوری 14 نانومتری هستند. کاهش درآمد سامسونگ در سطح جهانی و افت سهام این کمپانی کره‌ای و نیز تلاش برای اتمام حل‌وفصل حقوقی دو کمپانی باعث شده تا این دو باهم کنار بیایند.