مبحث بازاریابی دیجیتال از جذابیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در همین راستا هفته گذشته رویدادها و فعالیت های بسیاری در حوزه بازاریابی دیجیتال اتفاق افتاده است. حضور فعال شرکت هایی نظیر اپل و حمله همه جانبه بازی پوکمون به بازارهای دیجیتال نظیر آمازون و eBay درهمین ارتباط رخ داده است. در ادامه به 9 آمار منتشر شده مؤثر در فرآیند بازاریابی دیجیتال خواهیم پرداخت.
1- پوکمون بهترین دوست اپل
علاقه مندان بازی پوکمون و استقبال بی نظیر آنان از این بازی، رقمی معادل 3میلیارد دلار را عاید این شرکت آمریکایی خواهد کرد. شرکت اپل که بابت میزبانی از اپلیکیشن های مختلف در فروشگاه اپ استور خود ارقام قابل توجهی از توسعه دهندگان دریافت کرده، بخشی از درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن های موجود در فروشگاه خود را نیز از توسعه دهندگان آنان دریافت می کند. در این راستا و براساس برآوردهای صورت گرفته از سوی کارشناسان، اپل 30درصد از هزینه پرداخت شده از سوی کاربران اپ استور برای بازی پوکمون را به جیب می زند.
2- برنامه ریزی برای کارزارهای تبلیغاتی
براساس نتایج حاصل از نظرسنجی صورت گرفته از سوی مؤسسه ad-tech company، از میان 200 نفر از افراد خلاق که در زمینه ایده پردازی در حوزه راه اندازی رویدادهای تبلیغاتی فعالیت می کنند، 59درصد از پاسخ دهندگان به پرسش مطرح شده اعلام کرده اند که فعالیت در یک کارزار تبلیغاتی از پیش برنامه ریزی شده را تجربه کرده اند. نکته جالب توجه موجود در نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که 11 آژانس تبلیغاتی کوچک نیز اعلام کرده اند که به خوبی از فرآیند برنامه ریزی برای رویدادهای تبلیغاتی مطلع هستند.
3- تأثیر قابل توجه واقعیت مجازی
این روزها هدست های واقعیت مجازی سروصدای زیادی به پا کرده و بسیاری از علاقه مندان حوزه تکنولوژی از آن استقبال کرده اند. در همین چارچوب موسسات تحقیقاتی اقدام به برگزاری نظرسنجی در رابطه با هدست های واقعیت مجازی کرده اند که براساس نتایج حاصل شده 71درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند واقعیت مجازی سبب حرکت رو به جلوی برندها و مدرن شدن آنها خواهد شد. افراد شرکت کننده در نظرسنجی مذکور اعلام کردند برندی را ترجیح می دهند که از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می کند.
4- افزایش فروش موبایل در تعطیلات
براساس نتایج پژوهش صورت گرفته در شبکه اجتماعی فیس بوک، میزان فروش گوشی های هوشمند در تعطیلات با افزایش 33درصدی مواجه می شوند. نظرسنجی مذکور که جامعه آماری آن به 21هزار نفر می رسد در 17 بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان صورت پذیرفت و نتایج آن حاکی از آن است که مردم در برخی نقاط جهان به خرید در تعطیلات تمایل بیشتری نشان می دهند.
5- فروش بازی پوکمون
شرکت سازنده این بازی انتظار داشت تا در هفته اول عرضه آن به بازار تنها یک درصد از افرادی که بازی را دانلود کرده اند به بازی کردن آن بپردازند، اما بعد از گذشت چند هفته و بررسی میزان استقبال کاربران از بازی پوکمون باورنکردنی بود و همین موضوع سبب بررسی وب سایت ها و مکان هایی شد که کاربران بازی پوکمون به آنها مراجعه می کنند. در نتیجه بررسی صورت گرفته مشخص شد فروشگاه های گیم استاپ، ویکتوریا سیکرت، فرد میر و اکسپرس از جمله مکان هایی هستند که کاربران بازی محبوب پوکمون به آنجا مراجعه می کنند.
مثال دیگری که در این راستا می توان عنوان کرد مراجعه بازیکنان عنوان پوکمون به رستوران Red Robin است که براساس بررسی های صورت گرفته 44درصد از کاربران اپلیکیشن پوکمون از مشتریان این رستوران محسوب می شوند. لازم به ذکر است استفاده از این شیوه می تواند اطلاعات ارزشمندی را از نحوه رفتار بخش وسیعی از مشتریان در اختیار شما قرار داده و گروه هدف مشتریان تان را گسترش دهد.
6- مشتریان برای خرید های اینترنتی از PC بیشتر از گوشی هوشمند خود استفاده می کنند
طبق نتایج حاصل از پژوهش های صورت گرفته در رابطه با رفتار مشتریان به هنگام خرید اینترنتی، 62درصد از خریدهای اینترنتی صورت گرفته از طریق کامپیوترهای رومیزی صورت گرفته و افراد کمتر از گوشی های هوشمند خود برای خرید استفاده می کنند. گفتنی است نتایج پژوهش مذکور بیانگر آن است که سهم گوشی های هوشمند در فرآیند انجام خریدهای اینترنتی تا سال 2018 میلادی به 30درصد خواهد رسید.