كمپانی رنو در حضور مطبوعات از «سدان تالیسمن» پردهبرداری كرد. رونمایی این مدل جدید، نشاندهنده اراده این كمپانی فرانسوی برای حضور در تمام كلاسهای اتومبیل است. رنو با تشریفات زیادی از مدلهای جدیدش رونمایی میكند اما چالش اصلی رنو برای فروش «سدان متوسط تالیسمن»، متقاعد كردن اذهان عمومی برای خرید این خودرو است. «سفران و لگونا»، مدلهای قدیمی رنو در این كلاس بودند كه فروش خوبی نداشتند و عملا رنو این كلاس را به آلمانیها واگذار كرده بود. این مدل جدید بهگونهای طراحی و آماده شده است كه در صورت شكست احتمالی در فروش آن زیان كمتری به رنو برسد.
اقتصاد كلان
برخلاف باور عمومی، این خودرو سود كلانی را برای رنو در پی نخواهد داشت چراكه اهداف مالی، تجاری و صنعتی یك شركت، تنها با ارائه یك مدل تحقق نخواهد پذیرفت. با معرفی خودروهای جدیدی كه تعداد آنها رو به افزایش است رنو به دنبال تصاحب بازار خودرو در تمامی كلاسهاست. رنو كجار كه در فوریه رونمایی شد، امكان حضور موثر فرانسویها را در بازار شاسیبلندهای متوسط شهری كه از 10 سال پیش بازار خودرو را تصاحب كردند فراهم آورد.
رنو امسال خودرو جدید اسپیس و وید را با قیمت 4هزاریورو در هند رونمایی كرد و همچنین برای پردهبرداری از خودروی اسپرت جدید خود، آلپین آماده میشود. در سالهای اخیر تمركز رنو بیشتر روی چند مدل محدود بوده است كه بهصورت گسترده روی خط تولید قرار میگرفتند اما اكنون با تغییر سیاستهای این كمپانی و با تنوع بخشیدن به محصولات، انواع مختلف خودرو بهصورت محدودتر روی خط تولید قرار میگیرند.
اگرچه تالیسمن میتواند موفقیت خوبی برای رنو رقم بزند، اما آقای «كارلوس گوسن» مدیرعامل رنو، با توجه به عملكرد كلی خود ارزیابی خواهد شد، البته این كمپانی فرانسوی جایگاه خود را بعد از سود خوبی كه از فروش داستر به دست آورد حفظ خواهد كرد.