یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

5 درس از 5 فروشنده بزرگ جهان

9 سال پیش ( 1394/4/8 )
پدیدآورنده : منیژه صادقی  

درس‌هایی كه در ادامه به آنها اشاره خواهیم كرد از فروشندگان نابغه جهان است كه ایده‌های خود را برای بازاریابی در جهت فروش بهتر ارائه كرده‌اند.

تیموتی فریس: یك وعده بزرگ بدهید
تیم فریس به‌عنوان یكی از نوابغ بازاریابی و فروش كه توانسته با كتاب «چهار ساعت كار در هفته» به فروش بالایی دست پیدا كند، می‌گوید: «قول و وعده‌های بزرگی را برای مصرف‌كننده‌تان مطرح كنید حتی اگر این وعده‌ها تا حدی غیر‌واقعی به نظر برسند. من زمانی كه می‌خواستم این كتاب را بنویسم هم وعده‌های جذابی به خواننده دادم. به او گفتم با این كتاب فقط چهار ساعت در هفته كار كن و به جمع ثروتمندان بپیوند. با وجود این چهار ساعت جهان متعلق به تو می‌شود. حتی مخاطبی كه این كتاب را می‌خرد، می‌داند این وعده‌ها غیر‌واقعی هستند اما به سراغ آن می‌رود چراكه برایش جذابیت دارد. او شاید در این شرایط هنوز مجبور باشد 60 ساعت در هفته كار كند اما حداقل كارهای بیشتری را به انجام می‌رساند و وقتش را تلف نمی‌كند».

sale2

ماری كی.‌اش: بازاریابی چند‌سطحی درها را باز می‌كند
ماری كی.‌اش كه یك فروشنده معمولی در دالاس بود، زمانی كه دید مردی را كه او برای كارآموزی به وی آموزش داده بود، به‌عنوان رییس ماری با دو برابر حقوق استخدام كردند، از كارش استعفا داد و به‌عنوان یكی از پیشگامان بازاریابی چندسطحی شروع به فعالیت كرد تا زنان هم بتوانند دستمزدی هم سطح مردان بگیرند و در فضای كاری جایگاه یكسانی داشته باشند. نوآوری‌های او در زمینه بازاریابی شامل موارد زیر بود: او هدایای گرانبها به دیگران می‌بخشید و كسانی را كه می‌توانستند نیروهای جدید را جذب كنند تشویق می‌كرد و علاوه بر اینها بر فروش مستقیم از طریق خانواده و دوستان تاكید داشت.

دیوید اوگیلوی: هیچ وقت دست از آزمون و خطا بر ندارید
به دیوید اوگیلوی لقب پدر تبلیغات را داده‌اند. برگزاری یك افتتاحیه بزرگ برای یك هتل فقط با بودجه 500 دلار نخستین كار مهم او بود كه با آن رقبایش را به مبارزه طلبید. او یكی از بزرگان «آزمایش تقسیم» است. یعنی زمانی كه دو تبلیغ از یك آگهی در یك زمان منتشر می‌شود. او برای این كار جواب منحصر به فردی برای مصرف كننده دارد و هر تبلیغی كه مصرف كننده به آن واكنش مثبت‌تری نشان دهد، به تجربه روی آن می‌پردازد.

مایكل فلپس: در یك كار بهترین باشید
شاید سخت باشد كه بخواهیم به مایكل فلپس به‌عنوان یك فروشنده یا بازاریاب نگاه كنیم اما او در این باره یك درس بزرگ به ما می‌دهد و آن درس این است كه سعی كنید در یك كار بهترین باشید تا دنیا درهایش را به رویتان باز كند. مهارت او در ورزش شنا و مدال‌هایی كه در المپیك كسب كرد از او یكی از ثروتمندترین مردان جهان را ساخت. درس بزرگ او به مردم جهان این بود: سعی نكنید كه از هر كاری سر در بیاورید و در هر كاری خوب باشید بلكه تلاش كنید تا در یك كار بهترین در جهان باشید.

كنراد گسنر: حرفی كه از دهانتان بیرون می‌آید مهم است
كنراد در جهان بازاریابی یكی از متخصصان بازاریابی با كلمات مصطلح بود. او می‌گوید: «شما كلمات مصطلح را اختراع نمی‌كنید اما می‌توانید آنها را دستكاری كنید.» او یكی از استادان انجام این كار بود. مثلا اشعار زیادی كه در آنها از كلمه لاله استفاده شده بود را حفظ كرد و مدام می‌خواند و با همین روش اروپاییان را با گلی آشنا كرد كه اكثر آنها نامی از آن هم نشنیده بودند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vps0n1G5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه