به تازگی اداره یک مرکز لاغری را عهدهدار شدهاید؟ قصد دارید مرکز لاغری راه بیندازید؟ میخواهید مرکز لاغریتان را توسعه دهید؟ میل به رسیدن به این اهداف در دنیای امروز نشان میدهد شغل شما بسیار سخت خواهد بود. این روزها به دلیل نبود وقت بسیاری از افراد مجبورند برای رسیدن به تناسب اندام و حتی منطبق شدن با مد روز به شما مراجعه کنند. اگر تا دیروز مردم کمتر کار میکردند تا بیشتر به خودشان برسند امروز بیشتر کار میکنند و وقت کمتری برای رسیدگی به اموراتشان دارند. همین کار بیشتر مردم است که کار شما را سکه کرده است.
مردم این روزها فرصت کافی برای ورزش و پیادهروی ندارند از این رو برای لاغر کردن خود یا رسیدگی به پوست و مو و... مجبورند راهی مرکز درمانی شما شوند تا با خرج کردن مقادیری پول به این حس برسند که به خودشان رسیدگی کردهاند. اگر میخواهید در اداره یک مرکز درمانی لاغری موفق شوید باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.
نورپردازی ملایم
مشتریان در مرکز درمانی شما ساعتها معطل میشوند از این رو باید نورپردازی سالن انتظار به صورتی باشد که افراد احساس خستگی و بیقراری نکنند. نور ملایم و استفاده از آباژورها میتواند زمینهساز ایجاد فضایی آرام و مطلوب شود.
نور به تنهایی بدون توجه به رنگ دیوارها و نوع لوستر سقفی و... نمیتواند شما را بهنتیجه مطلوب برساند به همین دلیل بهتر است دیوارها نیز رنگهایی گرم و ملایم داشته باشند. نارنجی کمرنگ، یاسی، طیفهایی از بنفش و... برای مرکز شما مطلوب هستند. البته توجه داشته باشید که رنگهای دیوارها باید ترکیبی باشد تا فضای شما زیباتر و دلچسبتر به نظر برسد و این امر سبب شود مشتریان شما حتی در صورت معطلی بیشتر شکایت نکنند.
قرار دادن قفسه کتابهای خواندنی
ضروری است روی میزهای محل کارتان چند شمارهای از مجلات پرفروش و پر مخاطب را داشته باشید.مجلاتی که حاوی داستانهای کوتاه و خواندنی عامهپسند هستند. اما تنها به مجلات بسنده نکنید.قفسهای را به کتابهای خواندنی اختصاص بدهید. کتابهایی کوچک که امکان خواندنشان در یک ساعت و دو ساعت میسر باشد. البته از قرار دادن کتابهای شعر در این قفسهها خودداری نکنید.
بهداشت در مرکز شما حرف اول را میزند. دقت کنید لازم است بهداشت را بهشدت رعایت کنید. روی زمین، میزها، صندلی، دیوارها و... نباید کوچکترین نشانی از آلودگی و لک و... باشد. توجه کنید که میتوان ساعت نظافت را در میانه روز هم تعریف کرد. هیچ اشکالی ندارد که مقابل مشتریان زمین طی کشیده شود یا اینکه میزها تمیز شود. اتفاقا این اقدام سبب میشود مشتریان شما این اطمینان را داشته باشند که در مرکزی تمیز حضور دارند.
ابزاری به نام تخفیف
شما میتوانید پس از جلب نظر مشتریانتان در مراحل اولیه به فکر آن باشید که نظر آنها را در دریافت بیشتر خدمات جلب کنید. در این صورت لازم است که از ابزار تخفیف استفاده کنید. آگاه باشید مرکز شما یک مرکز خدماتی است. در این صورت میتوانید مثلا برای دریافت سه جلسه خدمات، تخفیف قابل توجهی را به مشتریانتان بدهید. اگر برای هر جلسه ارائه خدمات 50هزار تومان دریافت میکنید، میتوانید برای سه جلسه خدمات 100هزار تومان، یا به فراخور قدرت مالیتان بیشتر یا کمتر بگیرید.
سعی کنید تا میتوانید از ابزارها و ادوات یکبار مصرف استفاده کنید. هر مشتری شما به کلاه، ماسک، دستکش جداگانه و... نیاز دارد از این رو حتما سعی کنید مقابل چشمان مشتریانتان ابزارها و کالاهای یک بار مصرف را دور بریزید تا خیال آنها راحت شود. بدانند کالاهای یک بار مصرف واقعا یک بار مصرف هستند و کسی مجددا آنها را مورد استفاده قرار نمیدهد.
مشورت با پزشکان همکار
سعی کنید تنها نظر مشتریانتان را برای رسیدن به وزن دلخواه و... مدنظر قرار ندهید. اگر در مورد بیماری لازم است که با پزشک دیگری مشورت کنید از آن غافل نشوید. حتما راه سلامت را به مشتریانتان ارائه دهید چرا که در این صورت مشتری شما همیشگی است و میتواند دهها نفر دیگر را نیز به شما معرفی کند.
جلسات مشاوره پیش از دریافت خدمات را رایگان بگذارید. کمفروشی در این حوزه کار شما را کساد میکند اما هر چه کار شما در این بخش پرهیجانتر و پر شورتر باشد، مشتریانی که حاضرند به شما پول بدهند بیشتر خواهند بود. خیالتان راحت باشد که ارائه رایگان خدمات مشاوره، دخل شما را پر پولتر از قبل میکند.
مواد اولیه با کیفیت
نکته مهم و اساسی استفاده از مواد مناسب و با کیفیت است. در برخی موارد افرادی حاضرند برای کاهش هزینه و بالا رفتن قدرت رقابتشان با دیگر همکارانشان از مواد اولیه ارزانتر و بیکیفیتتر استفاده کنند اما نکته اینجاست که این اقدام در طولانی مدت میتواند تعداد مشتریانتان را کاهش دهد. بسیاری از مردم ترجیح میدهند در حوزه سلامت خدمات با کیفیتتر، ولو گرانتر دریافت کنند تا خیالشان راحت باشد که به نتیجه لازم دست خواهند یافت. لاغری برای هیچ کس به معنای از دست دادن سلامتی نیست.
سعی کنید به جای مصرف دارو راهکارهای طبیعی را پیشنهاد دهید و از رژیمهای غذایی سخت و طاقت فرسا بپرهیزید. شما باید خودتان را جای بیمار بگذارید و به جای تعریف از خود راهکاری برای کاهش وزن مشتریان پیدا کنید.
تشکیل پرونده و پیگیری
تلفن مراجعانتان را یادداشت کنید، برایشان پرونده تشکیل بدهید و حتما در فواصل زمانی مشخص، اگر مراجعه نکردند، به آنها زنگ بزنید و خدمات تازه دفتر را معرفی کنید. مطمئن باشید در این صورت مشتریانتان، حتی اگر قصد مراجعه به شما را نداشته باشند، ترغیب میشوند که دوباره به مرکز درمانی شما سر بزنند.
حتما توجه داشته باشید که در مناسبتهایی مانند روز پزشک، نوروز و... برای مشتریانتان کارت بفرستید. حتی میتوانید شغل مشتریانتان را یادداشت کنید و در مناسبتهایی که به آنها مرتبط است، برایشان کارت تبریک بفرستید تا احساس کنند که به فکرشان هستید. البته نیاز نیست که این کار را بهصورت مستقیم خودتان انجام دهید.
کافی است از منشی وظیفهشناس خود بخواهید که مناسبت هر کارت تبریک را یادآوری کند و کارهای ارسال و متن آن را انجام دهد. این مسئله میتواند آینده شغلی شما را تضمین کند. آینده شغلی شما یعنی برقراری ارتباطی عاطفی میان خدمات گیرنده و خدماتدهنده. چنین وضعیتی تضمین میکند که مشتری شما در آینده نیز به شما مراجعه خواهد کرد.