رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای وایمکس ملزم به ارائه تکنولوژی وایمکس پیشرفته مبتنی بر فناوری TD-LTE شدند. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر عمیدیان اظهار داشت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بر مبنای نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نیز آنالیز مشکلات فعلی سرویس اینترنت پرسرعت وایمکس، با ارتقای پروانه این خدمات به تکنولوژی وایمکس پیشرفته موافقت کرد. وی با بیان اینکه این تکنولوژی را ارتقا داده‌ایم تا مشکل مشترکان وایمکس حل شود، افزود: برای آنکه به کیفیت مطلوب در ارائه اینترنت پرسرعت با فناوری وایمکس برسیم باید اپراتورهای ارائه‌دهنده این خدمات شبکه خود را ارتقا دهند.

عمیدیان با اشاره به نظارت صورت گرفته روی ارائه این خدمات از سوی چهار اپراتور وایمکس در کشور خاطرنشان کرد: با ارتقای این شبکه به تکنولوژی TD-LTE کیفیت سرویس وایمکس برای مشترکان افزایش می‌یابد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه اپراتورهای فعلی وایمکس باید از این سازمان مجوز ارتقای شبکه دریافت کنند، به مهر گفت: هم‌اکنون دو اپراتور ایرانسل و مبین نت نسبت به دریافت مجوز اقدام کرده‌اند و دو اپراتور دیگر نیز درخواست ارتقای این سرویس را داده‌اند که به‌زودی مجوز جدید نیز به این اپراتورها ارائه خواهد شد و براساس این پروانه ملزم به ارتقای شبکه خود برمبنای تکنولوژی وایمکس پیشرفته می‌شوند.