درسال جاری، سهم توییتر از ١٤٥ میلیارددلاری كه در حوزه تبلیغات دیجیتال خرج شد، تنها یك درصد بود. توییتر در روز جمعه ١٩ ژوئن از سرویس جدید تبلیغاتی خود خبر داد كه شامل آگهیهای مسكن و كالا میشود. امارلیس فاكس، رییس بخش كالا و خدمات این شبكه اجتماعی، برای شروع از انتشار تعداد محدودی آگهی در زمینه كالا و مسكن اطلاع داد. وی همچنین اعلام کرد كه همزمان با اجرای این طرح، کاربران در صفحات خود با چنین تبلیغاتی روبهرو خواهند شد.
اضافه شدن گزینه «خریدكردن»
این ابتكار، با ارائه دادن اطلاعات تكمیلی در مورد كالاها و اضافه كردن گزینه خرید، امكان گسترش دادن پیامهای تبلیغاتی را از طریق توییتهای ساده فراهم میآورد. شما این امكان را خواهید داشت، تا به مجموعههای معرفی شده توسط اشخاص مورد علاقه خودتان دسترسی داشته باشید و اطلاعات كافی را در مورد كالاها و مكانهای دلخواه خود كسب كنید.
در جستوجوی راههای جدید پیشرفت
بعد از استعفای دیك كاستولو در تاریخ ١١ ژوئن، توییتر برای بهبود وضعیت اقتصادی خود به دنبال مدیركل جدیدی است. كاستولو از پنج سال پیش از سوی سرمایهگذاران كه بر افزایش میزان معاملات این شبكه اجتماعی تاكید داشتند، تحت فشار بود. بر طبق آخرین آمار موجود، توییتر تقریباً ٣٠٠ میلیون كاربر فعال دارد، درحالیكه میزان رشد اقتصادی آن، از زمان شروع به كار در سال ٢٠٠٦، در مقایسه با دیگر شبكههای اجتماعی بسیار پایین بوده است. طبق آمارشركت خصوصی eMarketer, این شبكه اجتماعی در سال جاری، تنها یك درصد از ١٤٥ میلیارد دلاری را كه در زمینه تبلیغات دیجیتال خرج شد، به خود اختصاص داد.