تمامی افراد در طول روز شاهد خیل عظیمی از تبلیغات مختلف هستند و همین امر رقابت در زمینه تبلیغات را بسیار فشرده ساخته است. این امر خبر خوبی نیست زیرا با این شدت تنوع، افراد تنها به سمت تبلیغاتی جذب خواهند شد که یا به آن نیاز داشته باشند یا آنکه برایشان جذابیت خاصی داشته باشد.
این امر بدین معناست که همواره تبلیغات دیده نخواهد شد زیرا بازار هدف به آسانی با تغییر کانال تلویزیون، ورق زدن مجلات و تغییر موج رادیو خود می تواند تمامی زحمات سازنده تبلیغ را به هیچ تبدیل کند.
همین امر باعث شده شیوه های تبلیغاتی از تنوع بسیار زیادی برخوردار شوند تا به هر نحوی که شده نام تجاری مدنظر دیده شود. در این بین برخی ایده ها خیلی خوب می توانند مخاطب را به خود جذب کنند و برخی دیگر در این امر ناموفق هستند. در واقع شیوه های رایج تبلیغاتی دیگر تکراری و خسته کننده شده اند و برای آنکه نگاه ها را مجذوب خود کنید لازم است در این رابطه کمی متفاوت عمل کنید.
ایده
تبلیغات جزء لاینفک دنیای امروز است. تبلیغاتچی ها حتی از نصب بیلبورد و بنر در سطح شهرها فراتر رفته اند و از هر امکانی برای تبلیغ کالاهای تجاری، فرستادن پیام های خاص و تاثیرگذاری بر شهروندانی که ساعاتی از شبانه روز را در فضای عمومی به سر می برند، استفاده می کنند. در سال های اخیر علاوه بر اینکه شاهد اوج گرفتن تبلیغات در مترو بوده ایم، اتوبوس های شهری نیز به بنرهای متحرکی تبدیل شده اند که کالایی خاص را تبلیغ می کنند یا پیامی ویژه به دیگران می فرستند.
با وجود این، نباید تصور کرد تبلیغات به همین جا ختم می شود. تبلیغات روی بدنه تاکسی ها یکی از انواع تبلیغات متحرک است که این روش تبلیغی در اکثر کشورهای جهان بسیار کارساز بوده است زیرا به کمک آن می توان راه ورود برندها و نام های تجاری را به مکانی هایی که قبلا رسانه های سنتی از دستیابی به آنها محروم بوده اند نظیر خیابان ها، محل کار افراد و مدارس، باز کرد.
اکثر مردم حین رانندگی مجبور هستند حواس شان به جاده باشد و کمتر فرصت این را پیدا می کنند که به ماشین های اطراف خود توجهی داشته باشند. اگرچه این امر باعث می شود تا در ظاهر، تبلیغ روی خودرو ها ایده ای ناکارآمد جلوه کند اما فراموش نکنید که رانندگان مدت زمان زیادی را پشت چراغ قرمز سپری می کنند که باعث می شود این امکان را داشته باشند تا به اطراف خود نگاهی بیندازند و با توجه به اینکه در ترافیک ها و پشت چراغ های قرمز نخستین چیزی که دیده می شود خودرو های مجاور است به همین خاطر نباید تصور کرد که این طرح بیهوده است.
به علاوه هدف از تبلیغ روی خودروها تنها هدف قرار دادن سواره ها نیست و عابرین پیاده نیز بازار هدف محسوب می شوند. این روش از مدرن ترین ایده های تبلیغاتی است که به علت تازگی و جذابیت بصری ای که دارد عموما مورد توجه قرار می گیرد.
فرض کنید به شما پیشنهاد شود که می خواهند برای زمانی که پشت فرمان خودروی شخصی خود و مشغول انجام کارهای روزمره خود هستید مبلغی پول بپردازند، بدون شک از آن استقبال خواهید کرد.
در واقع دنیای تبلیغات امروزه این کار را انجام می دهد و تنها کافی است اجازه دهید بدنه خودرویتان با آگهی تبلیغاتی پوشانده شود. این آگهی ها به صورت لایه ای نازک روی بدنه قرار می گیرند و به آسانی نیز جدا خواهند شد بدون اینکه صدمه ای به خودرو وارد سازند به همین خاطر نگرانی ای برای صاحبان آنان به وجود نخواهند آورد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- این دسته از آگهی ها باید کوتاه و مختصر باشند زیرا ممکن است به علت متحرک بودن تنها چند ثانیه دیده شوند.
- انتخاب نوع راننده به علت آنکه تبلیغ شما را جابه جا می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.
- در رابطه با رانندگان بهتر است در صورت امکان از بین طرفداران برندتان انتخاب شوند زیرا در این صورت آنان توانایی صحبت یا حتی دفاع از شرکت تان را خواهند داشت.