براساس اطلاعات سایت استاتیستا که سایت اختصاصی آمار به شمار میرود، در آمریکا و در بین سالهای 2008 تا 2014 کارخانههای تولیدکننده تجهیزات ورزشی، تجهیزات تناسب اندام، کفشهای ورزشی، لباسهای ورزشی و کالاهای ورزشی، بیش از 74 میلیارد دلار حجم تجارتشان بوده است. این رقم در سال 2013 به بیش از 81میلیارد دلار رسیده است که بیشترین سهم را بخش پوشاک ورزشی به خود اختصاص داده که رقمی معادل 32میلیارد دلار بوده است. نایک با فروش بیش از 4میلیارد دلار در بازار آمریکا سهم زیادی از خریدوفروش را بر عهده داشته است و تجهیزات ورزشی در رده بعدی قرار گرفتهاند. آدیداس برند دیگری است که در بازارهای آمریکا و در بازار جهانی در سال 2013 بیش از 8میلیارد دلار فروش کرده است که 18درصد آن تنها متعلق به بازارهای کشورهای آمریکای شمالی است.
والمارت بهعنوان بزرگترین فروشگاه خردهفروشی در آمریکا با داشتن 4200 فروشگاه و در سال 2013 بیش از 9 میلیارد دلار وسایل ورزشی فروخته است. همچنین حجم بالایی از خریدوفروش کالاهای ورزشی در آمریکا از طریق آنلاین صورت میگیرد. وسایلی از قبیل کالاهای ورزشی، تجهیزات، تجهیزات تناسب اندام، شکار و لوازم ماهیگیری و تجهیزات گلف از این جملهاند که فروش اینترنتیشان به حدود 3میلیارد دلار در سال 2013 رسیده است.
همچنین آمار نشان میدهد که بین سالهای 1996 تا 2014 در آمریکا تجهیزات ورزشی خانگی روند تصاعدی را تجربه کرده است و تنها در سال 2009 بیش از 3میلیارد دلار وسایل ورزشی خانگی در بازارهای این کشور خریدوفروش شده است. همچنین آمار نشان میدهد که ابزارهای تناسب اندام، مانند مانیتور ضربان قلب، دوچرخه ثابت و سایر لوازم مورد استفاده برای نرمشها و تمرینهای خانگی بین سالهای 2013 تا 2017 بیشترین حجم تجارت خود را تجربه کنند و رقم تجارت این وسایل به بیش از 56میلیارد دلار در سال 2017 برسد. سهم زیادی از بازار تجهیزات ورزشی در اختیار تولیدکنندگان دستگاههای پرورش اندام است که 3میلیارد دلار فروش سالانه دارند. بیش از 100کمپانی در آمریکا تنها وسایل پرورش اندام تولید میکنند که از این میان 50درصد تنها در اختیار پنج کمپانی است.