اینترنت پدیده ای مدرن در عصر حاضر که به عصر ارتباطات مشهور است به شمار می رود و امکانات بی نظیری را در اختیار افراد قرار می دهد و باعث شده امروزه اکثر شرکت ها در زمینه های گوناگون اقدام به طراحی و احداث وب سایت کنند. این وب سایت ها معمولا در راستای یک هدف به کار گرفته می شوند و فعالیت شان مکمل یکدیگر است.
در رابطه با اینترنت نکته ای که بسیاری از مدیران از آن غافل هستند این امر است که اینترنت شبکه ای جهانی محسوب می شود. جهانی بودن بدین معناست که هر کس از هر نقطه ای از جهان که به اینترنت دسترسی دارد می تواند به مشتری شما تبدیل شود و دیگر نکته قابل ذکر آنکه دنیای اینترنت محدودیت مکانی و زمانی ندارد که خود مزیتی بزرگ به حساب می آید.
در واقع با ورود به این شبکه دیگر نباید مشتریان خود را تنها محدود به منطقه خود بدانیم و باید از امکان فوق العاده آن یعنی جهانی شدن به بهترین شیوه استفاده کنیم. در اصل با جهانی شدن می توان حوزه کاری خود را گسترش داد و به موفقیت بیشتری دست یافت و به همین خاطر در این رابطه نیاز به توجه و اقدامی هوشمندانه است.
ایده
Caja Granada کــــــه معــــادل (caja de ahorros) در زبان اسپانیایی است، موسسه ای مالی در اسپانیا واقع در شهر گرانادا است که نهادی غیر دولتی بوده و در زمینه ایجاده سپرده و اعطای وام فعالیت می کند. این موسسه از جمله نخستین موسساتی است که وارد دنیای اینترنت شده است. وجه تمایز آن با سایر نهاد ها و موسسات در طراحی و ایجاد سایتی به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی بود.
در واقع به کار بردن زبان انگلیسی این امکان را در اختیار سایر افراد خارج از کشور اسپانیا قرار می داد که اقدام به ایجاد حساب در این موسسه کنند، عاملی که باعث شد افراد به این امر تمایل زیادی یابند. در واقع معافیت مالیاتی این دسته از افراد بود که مورد توجه و استقبال بسیاری قرار گرفت.
هر کاربر می توانست با ارائه گواهی مبنی بر اینکه ملیتی اسپانیایی نداشته و در حال حاضر نیز در این کشور اقامت ندارد از معافیت مالیاتی برخوردار شود. علت این امکان فوق العاده دو عامل کاهش چشمگیر هزینه ها به لطف استفاده از اینترنت و نیز نیاز به ترغیب افراد به ایجاد حساب و بالا بردن میزان سپرده در راستای رقابت با سایر رقبا بود.
این نظام بانکداری و شیوه خدمت رسانی جدید باعث گسترش خدمات بانکداری شد. در واقع این موسسه خیلی زود با کولاکی که به واسطه شیوه جدید خود با کمک اینترنت ایجاد کرده بود و نیز نداشتن محدودیت زمانی و مکانی توانست طی مدت کوتاهی به رقیبی جدی برای سایر موسسات و بانک ها تبدیل شود. با این حال مدیریت این سایت با مشکل مواجه می شد.
برای مثال ابزار های ترجمه مطالب به زبان انگلیسی در برخی موارد عملکرد مطلوب و مورد انتظار را نداشت و این امر موجب گیج شدن کاربران می شد. همچنین انتقال وجه بین دو کشور در برخی موارد با مشکلات ریز و درشتی مواجه می شد.
بدون شک موفقیت این موسسه به علت استفاده درست از اینترنت و درک درست از مفهوم جهانی شدن بود که همین امر باعث موفقیت عظیم و خارج از تصور آن شد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- دریابید که چگونه می توانید سایر فرهنگ ها را نیز با خود همراه سازید.
- نسبت به آنچه می خواهید به فروش برسانید اولویت بندی داشته باشید. برای مثال دوچرخه در انگلیس تنها یک کالای ورزشی محسوب می شود، در حالی که در آفریقا از وسایل اصلی حمل و نقل است.
- در انتخاب زبان انگلیسی باید یکی از دو نوع انگلیسی آمریکایی یا انگلیسی بریتانیایی را انتخاب کنید. این انتخاب را با توجه به کشور هایی که بیشتر مدنظرتان هستند و بازار هدف تان را تشکیل می دهند انجام دهید.
-به بازار های ترجمه به کار رفته در سایت و بهبود عملکردشان توجه ویژه داشته باشید.