جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اهمیت چشم ­انداز صحیح

7 سال پیش ( 1395/11/19 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

دنیای امروز پر از برندهایی با سابقه کوتاه و بلند در عرصه بازار فروش است. برخی از این برندها مانند مرسدس بنز سابقه ­ای طولانی و درخشان در ارائه محصولات باکیفیت به مشتریان دارند. برخی نیز شرکت هایی کوچک و تازه تاسیس­ اند که به دنبال اثبات توانایی­ های خود به خریداران هستند.  کسب سود در بازارهای فشرده امروز تنها بخشی از برنامه ریزی مدیران بلندپرواز را تشکیل می ­دهد.

هدف مهم تر که شاید در وهله نخست اندکی عجیب به نظر برسد، تغییر جهان با استفاده از یک نوآوری جدید و در عین حال جاودانه ساختن نام برند و خود افراد است. در این راستا عوامل مهمی باید دست به دست هم دهند تا یک مدیر به چنین هدفی برسد. در همین راستا یکی از نیازهای مهم برای مدیران سازماندهی یک چشم ­انداز صحیح و جامع برای برندشان است.

این چشم­ انداز باید مشخص کند فعالیت­ های شرکت به کدام سمت وسو باید هدایت شود. چشم ­انداز مناسب علاوه بر هدایت شرکت به مسیر اصلی، مزیت آسان تر شدن فعالیت­ ها را نیز در پی خواهد داشت. در واقع در این مورد چشم ­انداز جامع به مانند یک برنامه ­ریزی بلند مدت عمل کرده و به فعالیت­ های شما نظم می ­بخشد.

ایده

وال­مارت یک شرکت آمریکایی است که دارای بزرگ ترین شبکه فروشگاه ­های زنجیره­ ای موادغذایی، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ­ها در جهان است. این برند سال 1962 در بنتونول، یکی از شهرهای ایالت آرکانزاس تاسیس شده است.

شعار اصلی سام والتون، بنیان­گذار این شرکت، به این  شرح است: «اگر ما باهم همکاری کرده و به صورت مشترک کار کنیم، هزینه زندگی همه افراد جهان کاهش خواهد یافت. وال­مارت به مردم سراسر دنیا فرصت تجربه زندگی کم هزینه­ تر و در عین حال با کیفیت را ارائه خواهد کرد.»

کاهش هزینه ­های مردم به همراه افزایش کیفیت زندگی آنها هنوز هم چشم ­انداز اصلی شرکت وال مارت است. به منظور درک بهتر اهمیت چشم انداز در کسب موفقیت­ های بزرگ قصد داریم نگاهی به شعار دو غول بزرگ دنیای تکنولوژی نیز انداخته و نکات آن را تحلیل کنیم.

نخستین برندی که قصد تحلیل چشم ­اندازش را داریم، مایکروسافت است. این غول دنیای کامپیوتر که توسط بیل  گیتس تاسیس شده، چنین چشم ­اندازی را برای خود برگزیده: « به سوی کمک به مردم و مدیران کسب­ وکارها برای کشف کامل استعدادهای­ خود.»

هدف گوگل اما اندکی متفاوت است: «به سوی سازماندهی اطلاعات و قابل دسترس ساختن آنها در سراسر جهان.» صرف نظر از جذابیت چشم ­انداز این دو غول دیجیتالی، برندی که نظر من را به خود جلب کرده شرکت نایک است: «به سوی ترغیب و الهام ­بخشی به ورزشکاران سراسر دنیا.» این شعار به خوبی تمامی رشته ­های ورزشی را در برمی ­گیرد و این اوج نکته­ سنجی نایک را نشان می ­دهد.

شرکت های تازه کار بدون شک نیاز به یک چشم ­انداز دقیق و در عین حال ساده دارند تا در قالب شعار اصلی برندشان خود را نمایان سازند. در همین راستا نکته اول توجه به فهم آسان معنی شعار موردنظر است. در واقع این شعار نباید چنان دشوار باشد که در اصطلاح نیار به توضیح اضافه پیدا شود. همچنین این چشم­ انداز باید اهداف اصلی شرکت را تحت تاثیر قرار داده و به سمت موردنظر هدایت کند.

شاید بهتر باشد توصیه­ های کاربردی برای مدیران را از زبان یک مدیر موفق شنیده و تجزیه و تحلیل کنیم. وو ژاوبینگ، مدیرعامل شرکت دارویی MD در این مورد چنین اعتقاد دارد: « از نظر من مهم ترین کاری که یک مدیر موفق باید به خوبی انجام دهد، خلق یک چشم ­انداز جامع و انتقال آن به کارمندان است. اگر این کار به خوبی صورت گیرد، شرکت شروع به کسب افتخارات و نتایج شگفت انگیز خواهد کرد. درواقع برای موفقیت لازم است ارتباط خود را با کارمندان­ تان از سطح معامله روزانه فراتر برده و آنها را تحت یک برنامه بلند مدت متحد سازید.»

در پایان قصد آن را ندارم که توصیه خاص دیگری به شما کنم. تنها به یاد داشته باشید که در جایگاه یک مدیر، انتظارات از شما بالاست. شاید همه ما باید این شعار شرکت دارویی Wyeth را سرلوحه کارمان قرار دهیم: «پیش به سوی بهترین شدن.»

آنچه در عمل باید انجام دهید

انتخاب چشم ­انداز برند یکی از مهم ترین فعالیت ها برای هر مدیری است. این برنامه جهت گیری مجموعه ­تان را رقم خواهد زد، در انتخاب آن عجله نکنید. شعار برند باید ساده و گیرا باشد. اینجا کلاس درس نیست، حوزه تبلیغات است.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/P6g0ZA8T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه