رستورانهای آمریکایی و زنجیرهای برگرکینگ، برای توسعه در فرانسه با رستورانهای زنجیرهای برتراند قرارداد بسته و پرچم آرزوهای خود را برافراشتند. بدین ترتیب، برگرکینگ با راهاندازی سایت استخدام خود، هدفش را از ایجاد 4 هزار شغل در سال، آرزوی تبدیل شدن به بزرگترین مرکز جذب نیرو در فرانسه اعلام کرده است. با افتتاح هر رستوران، بهطور متوسط 150 شغل ایجاد میشود که طبق نظر اتحادیه رستورانهای آمریکایی با الگوهای استخدامی مجاز قراردادی دائمی، صورت میگیرد.
این سیاست استخدامی فوری، با هدف پیشرفت برگرکینگ در فرانسه به وجود آمده است. امروزه با وجود 21 رستوران آمریکایی در فرانسه، اتحادیه برگرکینگ در نظر دارد که هرچه سریعتر رستورانهای خود را در فرانسه افزایش دهد. شرکت معروف «ووپر» در نوامبر 2013 از هدفی مضاعف خبر داد؛ افتتاح 350 تا 400 رستوران از اکنون تا 10 سال دیگر در فرانسه و کسب 20درصد بازار ملی فستفود.
تنزل جهانی فروش مک دونالد
برگرکینگ، بزرگترین رستوران فستفود در جهان پس از مک دونالد، در سال 1997، شعبههای خود را در فرانسه به دلیل پایین بودن سود بست ولی پس از چندسال با احتیاط بازگشت و با قدرت رشد کرد. مکدونالد، رقیب قدر برگرکینگ کاهش 1،7درصدی فروش جهانی خود را اعلام کرده است. این رستوران کار خود را در آمریکا در حالی آغاز کرد که فروشش برخلاف آنچه تحلیلگران تخمین میزدند، از 0،7درصد، به 4درصد کاهش یافته بود. مک دونالد پذیرفت که رقیب سرسختی دارد. این در حالیاست که مشتریان انتظار فستفودهایی را میکشند که غذا را با بهترین کیفیت و پایینترین قیمت عرضه کنند. کارخانه «بیگمک» اظهار داشته: «انتظارات و توقعات مشتریان تغییر یافته و عملکرد مکدونالد نشان میدهد که لازم است همراه با مشتریان تغییر کند.»