اپراتورهای ارائهدهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) در سه ماهه دوم سالجاری براساس نظرسنجی از کاربران در پنج محور کیفیت، تناسب قیمت و تنوعسرویس، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و ارزشگذاری به مشتریان و وفاداری ارزیابی و رتبهبندی شدهاند. به گزارش ایسنا، غلامرضا داداشزاده، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان این مطلب افزود: براساس نتایجارزیابی، شرکتهای انتقال دادههای آسیاتک، رتبه اول، دادهگستر عصر نوین (های وب) و آریا رسانه تدبیر (شاتل) بهطور مشترک رتبه دوم و پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین) رتبه سوم را کسب کردند که براساس سطحبندی در سطح خوب قرار میگیرند.
وی با اشاره به اینکه نتایج ارزیابی نشاندهنده تلاشدارندگان پروانه در رقابت سالم و ارائه سرویس با کیفیت بالا و حفظ مشتریان خود است، گفت: شرکتهای دادهپردازی فن آوا و نداگستر صبا بهطور مشترک رتبه چهارم را کسب کرده و در سطح اپراتورهای قابل قبول قرار گرفتند و شرکتهای پیشگامان توسعه ارتباطات رتبه پنجم، مخابرات ایران و انتقال دادههای رهامداتک بهطور مشترک رتبه ششم، لایزر، عصر انتقال دادهها و کارا امین ارتباط به ترتیب رتبههای هفتم تا نهم را به دست آوردند که باید در جهت تلاش برای ارتقای کیفیت و جلبنظر مشتری اقدام کنند.
داداشزاده افزود: این رتبهبندی براساس میانگین امتیازی که کاربران از صفر تا ۲۰ در محورهای پنجگانه به اپراتورشان میدهند انجام شده و در چهار سطح عالی، خوب، قابلقبول و ضعیف سطحبندی میشوند.