پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اصل کیفیت و موفقیت برند 2

7 سال پیش ( 1395/5/11 )
پدیدآورنده : بهروز لطفیان  

برای وارد کردن مفهوم کیفیت به ذهن مشتری روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

1- اثر متخصص بودن

شرکت هایی که متمرکز عمل می کنند و جایگاهی در ذهن مخاطب دارند؛ می توانند در ذهن مخاطب باکیفیت تر نمود پیدا کنند.

این موضوع را با مثالی شروع می کنم، برای یک سرماخوردگی ممکن است به یک پزشک عمومی مراجعه شود ولی اگر این سرماخوردگی به برونشیت تبدیل شود، احتمال زیاد متخصص داخلی برای درمان انتخاب می شود و اگر همین برونشیت حاد باشد احتمالا فوق تخصص ریه برای معالجه برگزیده می شود. همه می دانند که یک متخصص در زمینه کارش بهتر از یک دکتر عمومی است. اگرچه در واقعیت معلوم نیست این جمله چقدر درست باشد و اهمیتی هم ندارد چون باور عمومی جوامع به درستی آن حکم می دهد.

در کسب و کارها هم این اصل صادق است، یعنی عموم مردم بر این باورند که هر چه شرکتی متخصص تر باشد دانشش در آن زمینه کاری بیشتر است و در نتیجه کیفیت کالا یا خدماتش بالاتر است. خریداران همیشه این را در نظر دارند درصورتی که فروشندگان معمولاً آن را فراموش می کنند، برای همین صاحبان صنایع مایل به گسترش دادن خطی کسب و کارشان هستند تا تمرکز بر آن.

2- اثر پیشرو بودن

بدون توجه به درست بودن یا غلط بودن این جمله مشتریان بر این باورند که کیفیت بهتر برنده بازار است و برنده همیشه پیشرو است. پس ساده ترین و راحت ترین راه برای ایجاد درک کیفیت در ذهن مخاطب پیشرو شدن است. پیشرو بودن در بازار به تنهایی ابزار قویی است برای القای مفهوم کیفیت در ذهن مخاطب و برای پیشرو بودن در دنیای رقابتی امروز باید متمرکز شد.

3- اثر قیمت

همه با این مکالمه آشنا هستیم که «این کالا چرا از کالای مشابهش گران تر است؟» و به طور اتوماتیک جوابش این بوده «چون کیفیتش بهتر است».

اگر می خواهید مفهوم کیفیت را در ذهن مخاطب وارد کنید باید توجه داشته باشید که قیمت بالا همیشه سفیر کیفیت بوده است. قیمت بالا نه تنها برای مشتری مفهوم بدی ندارد که برای آن ارزش خاصی هم قائل است ولی قیمت بالا بازار هدف کوچک تری را پوشش می دهد.

4- تأثیر نام

یکی دیگر از روش های القای کیفیت بهتر در ذهن مشتریان تغییر ظاهری در کالا و خدمات است که معمولاً با تغییر در بسته بندی یا نام قابل دسترس است. البته خود نام به تنهایی تأثیر بسزایی روی درک کیفیت دارد و این مهم زمانی حاصل می شود که از نامی تخصصی برای کالا و خدمات استفاده شود تا از یک اسم عام. اگر نام مناسبی برای کالا یا خدمات تان ندارید حتماً و بدون درنگ آن را تغییر دهید. بسته بندی نیز برای کالاها مانند نام عمل می کند. بسته بندی نامناسب مفهوم بی کیفیتی را در ذهن مشتریان وارد می کند.

برگرفته از کتاب تمرکز Focus، نویسنده ال ریس

تمام حقوق این نوشته متعلق به نویسنده است و استفاده بدون اجازه از نویسنده پیگرد قانونی دارد

تماس با کارشناس : info@behroozlotfian. com

کارشناس ارشد بازاریابی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/r6Ncm5yn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه