جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اسپانسرینگ به سبک دوی ماراتن

8 سال پیش ( 1394/12/15 )
پدیدآورنده : آرین طاهری  

گاهی پروژه‌های اسپانسرینگی که در کشور انجام می‌شود، تنها محدود به همان بازه بوده و پس از آن ادامه نمی‌یابد. ادامه‌دار بودن این فعالیت‌ها به استراتژی شرکت و بودجه آن بستگی دارد. بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی اخیر ایران یعنی جشنواره فیلم‌فجر که با حمایت اپراتور رایتل برگزار شد، یکی از همین پروژه‌های بزرگ اسپانسرینگ در کشور است که می‌تواند به بعد از جشنواره نیز کشیده شده و ادامه‌دار‌ باشد، اما با توجه به رقم بودجه بالای درنظر گرفته شده و هزینه‌هایی که در این راه به انجام رسیده است، بعید به نظر می‌رسد رایتل این همکاری را ادامه‌دار کند.

اما اینکه چگونه این فعالیت‌های حمایتی ادامه‌دار بوده و محدود به جشنواره نشود، پرسشی است که حامد محمدی، کارشناس حوزه بازاریابی و تبلیغات در مورد آن چنین پاسخ می‌دهد: استراتژی هر کمپانی متفاوت است. یک کمپانی وقتی با رقم میلیاردی اسپانسر رویدادی مانند فیلم فجر مواجه می‌شود، قطعا نمی‌تواند تعداد فیلم‌های زیادی را در طول سال حمایت کند.

از نگاه استراتژیک شاید بتوان اینطور به این قضیه نگاه کرد که بودجه‌ای که می‌تواند یک سال هنری خوب را پوشش دهد و بازگشت سرمایه بهتر، آگاهی برند بیشتر و مسئولیت اجتماعی سنگین‌تری داشته باشد، متاسفانه صرف یک رویداد بزرگ شده است. محمدی در ادامه می‌گوید: جشنواره فجر چه اسپانسر داشته باشد، چه نداشته باشد به‌هرحال با بودجه دولتی برگزار می‌شود ولی بخش خصوصی از رویدادهای دولتی حمایت می‌کند.

جشنواره فجر یک جشنواره کاملا دولتی است و زیرنظر وزارت ارشاد و مجموعه فارابی انجام می‌شود و باید اسپانسر داشته باشد و از بودجه دولتی کمتر هزینه کند ولی امیدواریم این بودجه که برای این پروژه‌های تخصیص داده شده و از بخش خصوصی تامین می‌شود در رشد زیرساخت فرهنگی کشور هزینه شود و بتوانیم نتیجه واقعی آن را ببینیم و تنها محدود به ارائه آمار نباشد.

او در پایان اضافه می‌کند: در کل باید گفت حمایت شرکتی که بخش عظیمی از بودجه‌ای را که می‌توانست در بخش هنری هزینه کند در یک رویداد هزینه می‌کند، نمی‌تواند ادامه‌دار باشد. در صورت ادامه نیز این حمایت به‌صورت کمرنگ و کوچک خواهد بود و این حمایت‌ها و دیده شدن‌ها صرفا محدود به یک بازه زمانی کوتاه است. به اعتقاد من در این بخش استراتژی شرکت‌ها نباید مانند مسابقات دوی سرعت باشد بلکه باید مانند دوی ماراتون باشد و شرکت در یک سال در بخش‌های مسئولیت اجتماعی، مسئولیت فرهنگی و هنری حضور داشته و دیده شود و بهره‌برداری داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AQcgwKfP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه