براساس اطلاعاتي که توسط ادوارد اسنودن منتشر شده، آیفون اپل از نرم‌افزار جاسوسي مخفي برخوردار است که به دولتمردان آمريکا اجازه مي‌دهد بدون اطلاع و رضايت کاربران، به تماشاي آنها بپردازند.به گزارش موبنا، گفته مي‌شود اسنودن از آيفون استفاده نمي‌کند، چراکه معتقد است اين تلفن‌هوشمند حاوي بدافزار مخفي است که مي‌تواند به‌صورت راه دور فعال شده و به تماشاي فعاليت‌هاي کاربران بپردازد.