مسئله متنوع سازی منابع درآمدی، همواره یکی از دغدغه های اصلی برندهای مختلف بوده است. در این راستا یوتیوب به عنوان بزرگ ترین بستر اشتراک گذاری ویدئو در تلاش برای اضافه کردن بخشی است که براساس آن افراد قادر خواهند بود تا پس از مشاهده یک کلیپ، محصول معرفی شده را به صورت مستقیم خریداری نمایند. این امر باعث خواهد شد تا یوتیوب به یک فروشگاه آنلاین نیز تبدیل شود. با توجه به کاربران میلیونی و محبوبیت فوق العاده بالای این شبکه، پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به رقیبی قدرتمند برای برندهایی نظیر آمازون وجود دارد.
درواقع در حال حاضر بیشترین درآمد یوتیوب از طریق تبلیغات به دست می آید که بر این اساس تحلیلگران بسیاری عقیده دارند که این طرح جدید، پس از گذشت دو سال می تواند به درآمد اصلی تبدیل شود. با توجه به این امر که گوگل، مالک یوتیوب است، بسیاری بر این باور هستند که این اقدام، کیفیت و امنیت فوق العاده ای را خواهد داشت. در این راستا می توان شاهد فعالیت تجاری به مراتب بیشتری در این شبکه باشیم. با این حال هنوز زمان مشخصی برای شروع آن اعلام نشده است. به همین خاطر برای اطمینان از نتایج آن، باید منتظر اخبار بیشتری پیرامون این طرح بزرگ باشیم.