تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف یکی از چالش های اصلی بازاریاب ها محسوب می شود. برندها در شبکه های اجتماعی گوناگون شاهد بازخوردهای متفاوتی نسبت به محتوای شان هستند. همین امر امکان تولید محتوای یکسان برای تمام شبکه های اجتماعی را کاهش داده است. امروزه برندها در شبکه های اجتماعی گوناگون شیوه های متفاوتی برای بازاریابی و تبلیغات دارند.
براساس گزارش موسسه Visual Objects برندهایی نظیر نتفلیکس و استارباکس در طول ماه های اخیر اقدام به استفاده از محتوای تولیدی کاربران (User Generated Content) در پلتفرم هایی نظیر اینستاگرام، توییتر و یوتیوب کرده اند. این امر به دلیل تمایل کاربران در پلتفرم های مذکور برای مشاهده محتوای تولیدی کاربران در مقایسه با محتوای تولیدی برندهاست.
نکته جالب در مورد محتوای تولیدی کاربران در شبکه های اجتماعی تفاوت آن با فعالیت اینفلوئنسرهاست. برندها در این زمینه باید هرچه بیشتر در تلاش برای ترغیب مشتریان شان به منظور تولید محتوا پیرامون فعالیت شان باشند. نکته جالب در این میان گرایش نسبی کاربران به محتوای تولیدی برندها در توییتر است. به این ترتیب برندها در توییتر وضعیت دوگانه ای دارند. آنها باید میان تولید محتوای از سوی خودشان و همچنین استفاده از محتوای تولیدی کاربران تعادل مناسبی ایجاد نمایند. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهند داشت.
استفاده از محتوای تولیدی کاربران در طول ماه های پیش روی شدت بسیار بیشتری خواهد یافت. این امر به دلیل توجه بیشتر مشتریان به شبکه های اجتماعی در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت بر روی سایر فعالیت های حضوری شان است بنابراین برندها باید به دنبال استفاده هرچه بهتر از محتوای تولیدی کاربران در شبکه های اجتماعی باشند. ایجاد رابطه عمیق با مشتریان در این مسیر اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت آنها دارد.