یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون شک محل کار، دومین مکان پس از خانه محسوب می شود که افراد بیشترین زمان خود را در آن سپری می کنند. تحت این شرایط بسیار مهم است که آسایش لازم وجود داشته باشد تا افراد احساس راحتی کنند. درواقع مفهوم کار در 50 سال اخیر، بسیار متفاوت شده و دیگر نگاه رباتی به تیم کاری وجود ندارد. همین امر باعث شده است تا برندهایی نظیر گوگل، به دنبال خلاقانه ترین اقدامات برای آرامش و راحتی هرچه بیشتر کارمندان خود هستند. در این رابطه طبیعی است که تمامی برندها، بودجه لازم برای انجام اقدامات مشابه گوگل را نداشته باشند. با این حال این امر نباید باعث شود تا ناامید شوید. درواقع اقدامات متنوع دیگری نیز وجود دارد که با پرداختن به آنها می توانید نتایج فوق العاده ای را به دست آورید. در این زمینه تحلیل آمارها، یک اقدام کاملا هوشمندانه خواهد بود که بر این اساس، یکی از دغدغه های مهم افراد نگهداری از حیوانات خانگی است. درواقع دور بودن از آنها برای چندین ساعت، استرس بالایی را به همراه دارد. در این زمینه اگر بتوانید دفتر کاری دوستدار حیوانات داشته باشید، به مکانی مناسب تر برای کار تبدیل خواهید شد. نکته دیگری که در این بخش باید توجه نمایید این است که چنین امکاناتی، از جمله معیارهای مهم برای انتخاب شغل نیز محسوب می شود و با این اقدام می توانید شانس جذب تیم بهتری را هم داشته باشید. با این حال این امر، نیازمند رعایت نکاتی است که در ادامه به آنها می پردازیم. 

چگونه محیط کاری دوستدار حیوانات داشته باشیم؟

1-منطقه بازی حیوانات خانگی تعیین کنید

بدون شک کارمندان نیاز دارند تا تمرکز کافی برای انجام کارهای خود را داشته باشند. تحت این شرایط حضور تعداد زیادی حیوان خانگی، چالش بزرگی خواهد بود. در این راستا توصیه می شود که فضایی را به حضور حیوانات اختصاص دهید. در این رابطه لازم است تا به تشابه ها نیز توجه داشته باشید. برای مثال حضور سگ و گربه در یک مکان، ابدا مناسب نخواهد بود. در این راستا می توانید با چند وسیله بازی ساده، حیوانات را سرگرم نگه دارید. با این حال فراموش نکنید که چنین اقدامی باید باعث تغییر در معیارهای استخدامی شما نیز شود. برای مثال حضور فردی که به حیوانات آلرژی دارد، فاجعه بار خواهد بود. در این رابطه الزامی برای ایجاد و یا اختصاص یک اتاق وجود ندارد و می توانید از حیاط شرکت نیز استفاده کرده و از فنس های قابل حمل برای تعیین فضا، استفاده کنید. 

مطلب مرتبط: چگونه محیط کار مثبت و سرحالی داشته باشیم؟

2-فضای استراحت داشته باشید

این امر که برای حیوان خانگی هر کارمند، فضای خاص استراحت وجود داشته باشد، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه نمایید. در این زمینه می توانید صرفا به یک بالش نیز بسنده کنید. با این حال این اقدام بیشتر برای گربه ها مناسب بوده و سگ ها بهتر است که لانه داشته باشند. همچنین فراموش نکنید که تمیز کردن مداوم این فضا، از اقدامات بسیار مهم محسوب می شود. به همین خاطر در تعیین فضای استراحت و سایر موارد، به نحوی عمل کنید که با یک چالش جدی مواجه نباشید. در این زمینه نکته دیگر که باید توجه نمایید این است که نشانه هایی نظیر رنگ قلاده مختلف داشته باشید تا حیوانات برای هر فردی قابل شناسایی باشد. برای مثال اگر رنگ سبز برای مدیر بخش فروش باشد، سهولت کار بالاتری را تجربه خواهید کرد. درواقع گربه ها و سگ ها، ساعت زیادی از طول روز را به خواب اختصاص می دهند که باید این نکته مورد توجه شما باشد.

3-فضای درمانی ایجاد نمایید 

بنا به هر دلیلی ممکن است یکی از حیوانات، دچار مشکل شود. تحت این شرایط اگر کارمند بخواهد شرکت را ترک کند، ممکن است یک کار گروهی با مشکل جدی مواجه شود و این امر به روند عادی انجام کارها، لطمه وارد می کند. در این زمینه توصیه می شود که فضایی را برای درمان و امکان خرید انواع خوراکی های حیوانات خانگی داشته باشید. درواقع این موضوع خود می تواند به یک منبع درآمد تبدیل شود و آمارها حاکی از آن است که به علت علاقه افراد به حیوانات خانگی خود، رقم هایی را در ماه برای آنها هزینه می کنند که فراتر از حد تصور است. در این رابطه می توانید فردی را استخدام کنید که در کنار فروش انواع مواد غذایی نظیر یک کافه، خوراکی های حیوانات را نیز به فروش برساند و اطلاعات هرچند جزئی در زمینه مراقبت و درمان حیوانات داشته باشد. این امر بدون شک برای فرد استخدام شده نیز به مراتب بهتر خواهد بود و می تواند درآمد بالاتری را داشته باشد. در این زمینه فراموش نکنید که هر کارمند باید مسئولیت هایی نظیر تمیز نگه داشتن حیوان خانگی خود را برعهده بگیرد که در این رابطه نیز می توانید وسایل موجود برای این نیاز را نیز به فروش برسانید. براساس تحقیقات روان شناس ها، غذا دادن به حیوان خانگی و بازی کردن با آنها، یکی از اقداماتی است که آرامش زیادی را به همراه دارد و این مسئله در محیط های کاری پرتنش امروز، یک فرصت ایده آل محسوب می شود. 

4-در اتاق کارمندان امکانات نگهداری حیوانات خانگی را داشته باشید

اگر هر کارمند از اتاق جداگانه برخوردار است، می توانید این امکان را ایجاد نمایید تا افراد حیوان خانگی خود را در دفتر خود نگه دارند. در این زمینه تنها کافی است که فضای استراحتی را تعیین کنید و حتما از کارمندان بخواهید که از قلاده ای استفاده کنند تا حرکت حیوانات به یک فضای خاص محدود شود. با این حال اگر شرایط برای چنین اقدامی مهیا نیست، توصیه می شود که شرایط بازدید مداوم افراد از حیوان خانگی را فراهم سازید. برای مثال می توانید به کارمندان خود اجازه دهید تا تایم ناهار را در کنار حیوان خانگی خود باشند. در این زمینه تعامل حیوانات خانگی کارمندان، یکی از شرایطی است که باعث می شود تا رابطه کارمندان نیز به خاطر مکالمه هایی که شکل می گیرد، صمیمی تر شود. 

5-دورکاری را جدی بگیرید 

واقعیت این است که هیچ شرکتی نیاز به حضور بیش از سه روز کارمندان خود را ندارد. درواقع مفهوم کار به شیوه رایج در حال منسوخ شدن است و بسیاری از اقدامات را می توان به صورت دورکاری انجام داد. این اقدام تنها برای کارمندان مفید نبوده و شرکت نیز مزیت های متعددی را دریافت می کند. برای مثال عدم نیاز به محیط کاری بزرگ، کاهش هزینه ها، امکان انجام کار بیشتر و... از مواردی است که باعث می شود تا توجه به دورکاری، به یک ضرورت تبدیل شود. در این زمینه توصیه می شود که به کارمندان خود اجازه دهید که حداقل دو روز از هفته را دورکار باشند. این امر باعث می شود تا افراد بتوانند بیشتر در کنار حیوان خانگی خود باشند و با استرس به مراتب کمتری مواجه شوند. در کنار این مسئله، توصیه می شود که گروهی را داشته باشید که در آن نکات نگهداری و مراقب از حیوانات خانگی به صورت مداوم تکرار شود. این امر باعث می شود تا افراد آگاهی بالاتری را داشته باشند و با چالش کمتری مواجه شوند. 

مطلب مرتبط: چگونه محیط کاری سالمی در شرکت داشته باشیم

در آخر فراموش نکنید که برخی از حیوانات نظیر ماهی ها، دردسرهای به مراتب کمتری را دارند. به همین خاطر می توانید عملا برای این دسته، قانونی را نداشته باشید و اجازه دهید تا کارمندان به صورت آزاده آنها را در دفتر کار خود داشته باشند. همچنین لازم است تا مفهوم حیوان خانگی به خوبی در شرکت بیان شود تا شاهد حضور مواردی غیرمعمول نشوید. به عنوان یک توصیه بهتر است که آمارهای شرکت خود را قبل و پس از انجام این اقدام مقایسه کنید تا شاهد تاثیرات فراتر از حد تصور این اقدام باشید. 

منبع : tweakyourbiz
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8aHljtSj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه