دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
همکاری بازاریابی با اینفلوئنسرها بدون هیچ گونه دغدغه

راهکارهای شناسایی اینفلوئنسرهای تقلبی

4 سال پیش ( 1398/12/14 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : لی اسکارات  

بازاریابی براساس همکاری با اینفلوئنسرها در صورت ساماندهی درست و اصولی نتایج مناسبی برای برندها در پی دارد. براساس نظرسنجی ما از برخی بازاریاب های برتر در ایالات متحده نزدیک به 94درصد از آنها بر روی تاثیرگذاری مثبت الگوی همکاری با اینفلوئنسرها بر روی آینده بازاریابی برندها تاکید داشته اند. مهم ترین نکته در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها یافتن فردی مناسب و هماهنگ با ارزش های برندمان است. امروزه بسیاری از افراد به عنوان اینفلوئنسر در حال فعالیت هستند، اما فقط تعداد اندکی از آنها به طور اصولی در این حوزه با برندها همکاری دارند. شرایط ساده خرید لایک و فالوور بسیاری از برندها را نسبت به اینفلوئنسرها بدبین کرده است.

چالش اینفلوئنسرهای تقلبی همیشه سرمایه گذاری برندها را تهدید می کند. سناریو غالب در این وضعیت شامل سرمایه‎گذاری برندها برای همکاری با یک اینفلوئنسر و سپس عدم دریافت نتیجه دلخواه است. این امر اغلب ناشی از ماهیت تقلبی فعالیت فرد موردنظر در قالب اینفلوئنسر است. امروزه صنعت بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها چیزی در حدود 5 تا 10 میلیارد دلار ارزش دارد بنابراین تلاش برخی از افراد سودجو برای کلاهبرداری از برندها طبیعی خواهد بود. چالش اصلی در زمینه تشخیص اینفلوئنسرهای تقلبی مهارت بالای آنها در دستکاری آمارهاست. به این ترتیب تا پیش از همکاری رسمی با آنها پی بردن به ماهیت تقلبی فعالیت شان بسیار دشوار خواهد بود.

راهکارهای شناسایی اینفلوئنسرهای تقلبی

بدون تردید هیچ برندی علاقه‎مند به اتلاف بودجه اش برای همکاری با افراد سودجو نیست. در این زمینه ما باید دقت فراوانی برای تشخیص افراد سودجو از اینفلوئنسرهای واقعی داشته باشیم. من در این مقاله با همکاری برخی از کارشناسان شبکه های اجتماعی و بازاریابی در تلاش برای راهنمایی شما برای تشخیص اینفلوئنسرهای واقعی از تقلبی هستیم. در ادامه این موضوع را در بخش های مختلف پیگیری خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: همه چیز در مورد اینفلوئنسر و دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing

اینفلوئنسر تقلبی دقیقا به چه معناست؟

امروزه هنوز هم روبات ها و سیستم های فروش لایک و فالوور در شبکه های اجتماعی وجود دارد. اگرچه شبکه های اجتماعی قوانین سختگیرانه ای در این حوزه وضع کرده اند، اما همچنان امکان هایی برای سوءاستفاده برخی افراد مهیا است. منظور ما از اینفلوئنسرهای تقلبی افرادی با ظاهر تاثیرگذار بر روی کاربران است. این امر فقط در ظاهر امر خلاصه می شود. با اندکی دقت امکان آگاهی از جعلی بودن تمام لایک ها، کامنت ها و حتی فالوورهای این افراد وجود دارد بنابراین چنین افرادی فقط نمایی از واقعیت، نه خود آن را در اختیار برندها قرار می دهند.

چگونه اینفلوئنسرهای تقلبی را شناسایی کنیم؟

ساده ترین راهکار برای تشخیص اینفلوئنسرهای تقلبی مراجعه به صفحه شان و بررسی آن است. بسیاری از برندها در این زمینه توجه کافی را ندارند. به همین خاطر به راحتی در دام افراد سودجو می افتند. اگر تجربه مشاهده اکانت های واقعی و تقلبی در اینستاگرام را داشته باشید، به راحتی امکان تشخیص اینفلوئنسرهای واقعی از تقلبی را هم خواهید داشت. وقتی به فهرست فالوورهای اینفلوئنسرهای تقلبی نگاه می کنیم، نام های ساختگی بسیار زیادی را خواهیم دید. این امر همراه با اکانت های بدون عکس، پست و فالوور به خوبی ماهیت جعلی فعالیت آنها را نمایان خواهد کرد.

بدون تردید باید راهکارهای بسیار زیادی برای تشخیص اینفلوئنسرهای تقلبی وجود داشته باشد. این امر به دلیل پیوند با سرنوشت بازاریابی برندها اهمیت زیادی دارد. در ادامه برخی از معیارهای معتبر در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نرخ تعامل فالوورها

اگر یک اینفلوئنسر دارای 10 هزار فالوور و تعداد انگشت شمار لایک باشد، این امر تعجب‎برانگیز خواهد بود. اگرچه معیار مشخصی برای تعامل میان اینفلوئنسرها و فالوورهای شان وجود ندارد، اما مشاهده نرخ بسیار پایین آن هم نشانه خوبی نیست. حالت بعدی شامل دریافت لایک های مناسب با کامنت های اندک است. بدون شک هنوز هم امکان خرید لایک در شبکه های اجتماعی وجود دارد، با این حال وضعیت درباره کامنت ها متفاوت است بنابراین مشاهده اینفلوئنسری با کامنت های اندک یا مسدودسازی بخش کامنت ها باید تردیدبرانگیز باشد.

مشاهده اسکرین‎شات ها

یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص اینفلوئنسرهای تقلبی از واقعی درخواست برای مشاهده اسکرین‎شات تعامل آنها با فالوورهای شان است. اگر یک اینفلوئنسر فالوورهای خود را خریداری کرده باشد، امکان تعامل بالا با آنها را نخواهد داشت بنابراین اجتناب برخی از اینفلوئنسرها از نمایش اسکرین‎شات تعامل شان به مخاطب هدف به خوبی بیانگر ماهیت فعالیت شان خواهد بود.

یکی از اشتباهات برندها در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها تلاش برای انتخاب افراد دارای فالوورهای میلیونی است. امروزه یکی از ترندهای اصلی در حوزه بازاریابی همکاری با نانو اینفلوئنسرهاست. این افراد دارای دامنه کوچک‎تری از مخاطب هدف هستند. مزیت آنها امکان تعامل بسیار نزدیک‎تر با مخاطب هدف است. به این ترتیب دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف برای همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگ نخواهد بود.

تمایل برندها نسبت به همکاری با اینفلوئنسرهای دارای فالوور میلیونی موجب تشدید فعالیت افراد سودجو شده است. به این ترتیب ما بسیاری از اینفلوئنسرهای تقلبی با فالوورهای میلیونی را مشاهده می کنیم. خبر خوش برای برندها جهت‎گیری سختگیرانه پلتفرم های اجتماعی در زمینه حذف اکانت افراد سودجو است. به این ترتیب در صورت فعالیت اینفلوئنسرها با فالوور یا لایک تقلبی اکانت آنها از سوی تیم فنی شبکه اجتماعی موردنظر مسدود خواهد شد.

توجه به آمارهای رسمی

اغلب شبکه های اجتماعی آمارهای رسمی درباره وضعیت اکانت های تجاری در اختیار صاحبان شان قرار می دهند. این امر نقطه اتکای مناسبی برای برندها در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها فراهم می کند. نکته مهم در این زمینه صحت اطلاعات رسمی شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب یکی از ساده ترین و معتبرترین راهکارها برای شناسایی اینفلوئنسرهای تقلبی درخواست نمایش آمارهای رسمی اکانت شان است. هیچ اینفلوئنسر تقلبی حاضر به نمایش این اطلاعات نخواهد شد. دلیل آن نیز واضح است: این اطلاعات با آمار فالوور و لایک‎شان هماهنگی ندارد.

مطلب مرتبط: چگونه مناسب ترین اینفلوئنسرها را برای همکاری با برند خود پیدا کنیم

ما پیش از همکاری با اینفلوئنسرها باید نسبت به صحت فعالیت شان مطمئن شویم. این امر حتی در مورد اینفلوئنسرهای بزرگ نیز صحت دارد. یکی از نکات جالب در این زمینه درخواست اینفلوئنسرهای بزرگ و معتبر برای مشاهده آمارهای اکانت برندمان است. این امر به دلیل تمایل چنین اینفلوئنسرهایی برای همکاری با برندها معتبر است بنابراین اگر اینفلوئنسر موردنظر ما توجهی به وضعیت برندمان نداشت، باید شک ما برانگیخته شود.

ظهور پدیده اینفلوئنسرهای تقلبی نباید موجب دلسردی برندها شود. استفاده از راهکارهای معتبر برای شناسایی اینفلوئنسرهای واقعی از تقلبی به راحتی امکان ادامه بهره‎مندی از برندها از مزیت های چنین الگویی از بازاریابی را فراهم می سازد. اگر شما تا به حال تجربه همکاری با اینفلوئنسرها را نداشته اید، با استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله امکان جلوگیری از بروز مشکلات متعدد بازاریابی را خواهید داشت.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DPIG8JMB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه